fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החטא ועונשו

הצעת חוק להחמרת הענישה על עבירות התעללות בבעלי חיים אושרה על ידי ועדת השרים לחקיקה. המדור מברך ומקווה שהמתעללים ייתנו את הדין ויישבו מאחורי סורג ובריח
לא יהיה היכן לקבור את החיות. סגירת בית הקברות בעין איילה (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
לא יהיה היכן לקבור את החיות. סגירת בית הקברות בעין איילה (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

הצעת החוק להחמרת הענישה על התעללות בבעלי חיים אושרה בתחילת השבוע בוועדת השרים לחקיקה.

על הצעת החוק, שיזמה וקידמה עמותת תנו לחיות לחיות במשותף עם ח"כ איציק שמולי, חתמו כ-80 חברי כנסת. על פי הצעת החוק יוחמר העונש המקסימלי שרשאים בתי המשפט להטיל על מתעללים מהבבעלי חיים ויועמד על חמש שנים (במקום שלוש שנים עד כה – מ"ג). להחמרת הענישה יש גם היבט הצהרתי חשוב ומרכזי, על פיו המחוקק רואה לנכון להגביר את ההגנה על בעלי החיים בישראל ולקדמה צעד אחד נוסף קדימה.

מאז חקיקתו של חוק צער בעלי חיים נקטו בתי המשפט ברטוריקה מחמירה נגד התעללות בבעלי חיים, אולם גזרי הדין והעונשים שהוטלו על ידם לא עלו בקנה אחד עם רטוריקה זו, ורק לעיתים נדירות נשלחו עבריינים מרושעים אלו לריצוי מאסר בפועל, גם כאשר המדובר היה במעשים מחרידים ומזעזעים.

עד חמש שנות מאסר למתעללים בחיות (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)
עד חמש שנות מאסר למתעללים בחיות (צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

כך, למשל, בדצמבר 2012 נגזרו על אדם שירה בסייחה בראשה והרגה עבודות שירות לתועלת הציבור וקנס בגובה 20 אלף שקלים בלבד, ללא מאסר בפועל; על אדם שהשליך מחלון דירה כלב וגרם בכך למותו, נגזרו בשנת 2011 מאסר על תנאי בלבד וקנס בגובה 1000 שקלים, ללא מאסר בפועל; על אשה שזרקה מחלון דירתה שבקומה הרביעית שני כלבים שהיו ברשותה וגרמה להם לפציעות קשות נגזרו בשנת 2010, לאחר ערעור, שלושה חודשי מאסר בלבד; על אדם שירה בכלבה וגרם בכך למותה נגזרו בשנת 2006, לאחר ערעור, חמישה חודשי מאסר על תנאי בלבד, ללא מאסר בפועל.

מתנו לחיות לחיות נמסר: "אנו מברכים על אישור הצעת החוק על ידי ועדת השרים לחקיקה, ומודים לח"כ איציק שמולי על הובלתה וקידומה וכן לשר החקלאות אורי אריאל על תמיכתו. חשיבותה של הצעת החוק היא כפולה – ראשית, בהחמרת הענישה והעברת מסר למערכת המשפט כי יש לנהוג ביד תקיפה עם מתעללים בבעלי חיים; ושנית, בהצהרה הטמונה בהצעת החוק על פיה המחוקק בישראל מוצא לנכון להדגיש את החשיבות שבהגנה על בעלי החיים ורואה בכך תכלית מרכזית וחשובה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות