fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושרה תוכנית המתאר לקיבוץ מעיין צבי

הוועדה המחוזית חיפה אישרה את התוכנית, הכוללת תוספת 163 יחידות דיור וכ-2,500 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר
קיבוץ מעיין צבי | צילום: א.ג. איזן- אדריכלים ובוני ערים בע"מ.
קיבוץ מעיין צבי | צילום: א.ג. איזן- אדריכלים ובוני ערים בע"מ.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה החליטה לאשר את תוכנית המתאר לקיבוץ מעיין צבי שממערב לזכרון יעקב.

התוכנית המקודמת ע"י קיבוץ מעיין צבי והמועצה האזורית חוף הכרמל, מגדירה מסגרת תכנונית לפיתוח היישוב, עיבוי שטח המגורים הקיים וייעוד שטח חדש למגורים. התוכנית מוסיפה 163 יחידות דיור חדשות ומציעה תוספת שטח לפיתוח ולבניה לטובת מימוש מכסת יחידות הדיור המותרת בישוב על פי תמ"א 35.

תחום הפיתוח נבחר לאחר בחינת חלופות רבות שדנו בשטחים הפתוחים העוטפים את היישוב והחלופה שנבחרה מותירה שטח פתוח ערכי רצוף במעטפת הישוב.

כמו כן, התוכנית מוסיפה שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-2,500 מ"ר בתוך הישוב באופן שנותן שירות לתושבים בקיבוץ וכן לשכונות זכרון יעקב הגובלת, מוסיפה צימרים בלב הישוב, מבטלת שימוש של מפעל הקיים בתחום שטח הישוב.

במסגרת התוכנית, נערך סקר שימור לצורך הסדרת נושא שימור מבנים ואתרים בעלי ערך היסטורי ותרבותי. נספח השימור נערך במטרה לאתר את המבנים והאתרים הראויים לשימור (בין היתר, בתי האבן, מועדון לחבר, צריף העץ), לבחון כיצד יעדי השימור מתיישבים עם המטרות האחרות של התוכנית, לחזק את הזהות המקומית ואת האפשרות למנף אותה לתועלת ההתפתחות העתידית של הקיבוץ.

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד ציינה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות ותרומה לפיתוח היישוב ולמתן פתרונות דיור מגוונים אשר יענו על צרכיו כיום ובעתיד, תוך שימור המורשת של הקיבוץ וראיית הצרכים לעתיד. התוכנית מאפשרת חיזוק חברתי המחבר בין התושבים, וכן משתלבת בסביבתה בהיבטים של שמירה על שטחים פתוחים, וכן שימור המבנים ההיסטוריים".

קיבוץ מעיין צבי הוקם בשנת 1938 והוא נמצא במישור החוף, ממערב לזכרון יעקב, ומשתייך למועצה האזורית חוף הכרמל. בקיבוץ מתגוררים כיום כ-970 תושבים.

התוכנית נערכה ע"י אייזן אדריכלים.

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות