fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המפקח על רישום מקרקעין כפה על דייר סרבן להצטרף לתמ"א 38

בבניין של 16 דירות בקרית ים מתוכננות עבודות חיזוק והקמת ממ"דים ומרפסות במסגרת תמ"א 38. המפקח פסק, כי העבודות יבוצעו בהסכמת שני שליש מהדיירים בלבד למורת רוחו של הדייר הסרבן
חיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38 | צילום: shutterstock
חיזוק מבנים במסגרת תמ"א 38 | צילום: shutterstock

הדייר הסרבן הפסיד. עבודות חיזוק של בית משותף גורמות לא פעם למחלוקת בין הדיירים. כך קרה בבניין בקרית ים, שבו 16 דירות, כאשר 13 דיירים התקשרו עם חברת בנייה לביצוע העבודות על פי תמ"א 38 כולל הקמת מגדל ממ"דים, ואילו דייר אחד, שברשותו שלוש דירות בבניין, סירב לתוכנית שהוצעה.

הדיירים, באמצעות משרד עורכי הדין אבי גולדהמר מחיפה ועו"ד תומר הראל מתל אביב, המתמחים בנושאי בנייה ותמ"א 38, הגישו נגד הדייר הסרבן תביעה למפקח על רישום מקרקעין בבית משפט השלום בבקשה לאשר את עבודות החיזוק למרות התנגדות הדייר, זאת לאחר שהוועדה המקומית אישרה את התוכנית וועדת הערר דחתה את טענותיו של הדייר הסרבן.

לטענת הדייר הסרבן, שלוש הדירות שבבעלותו הורחבו ושופצו בעבר ולכן ה"הנאה" שהוא יפיק מהפרויקט נמוכה משמעותית משאר הדיירים. כמו כן טען שמגדל הממ"דים שייבנה, יפגע בחדרים ובשירותים בדירות שלו.

ייצג את הדיירים. עו"ד אבי גולדהמר | צילום: יח"צ
ייצג את הדיירים. עו"ד אבי גולדהמר | צילום: יח"צ

מנגד, עורכי הדין גולדהמר והראל טענו, כי יש לבצע את התוכנית שבה יתווספו לכל הדירות בבניין ממ"ד ומרפסת, הבניין יחוזק, תשופץ החזית ותיבנה מעלית, זאת מאחר שעל פי חוק המקרקעין, ביצוע עבודה ברכוש המשותף דורשת אמנם הסכמה של כל הדיירים, אבל המפקח על המקרקעין רשאי לאשר את התוכנית גם אם רק שני שליש מבעלי הדירות הסכימו לכך, ובתנאי שנתן לכל בעל דירה להעלות את טענותיו.

הדיירים טענו עוד, כי גם בעלת דירה נוספת בבניין ביצעה הרחבה ושיפוצים כמו שעשה הדייר הסרבן ולמרות זאת הסכימה, כמו שאר הדיירים, לתוכנית החיזוק.

המפקח על המקרקעין דחה את טענותיו של הדייר וקבע שאין כל משמעות לעובדה ששיפץ והרחיב את דירותיו קודם לכן, היות שעל פי התוכנית כל דייר נשאר עם דירתו הקיימת ורק מקבל תוספת של ממ"ד ומרפסת, ולכן התמורה לכולם שווה.

חדשות נדל"ן נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות