fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבוצת החלומות של שנות השישים

שחקני כדורסל בשנות השישים עבדו בנהיגה, במפעלים, בצבא קבע ותוך כדי שיחקו יפה ושובה עין, כדורסל מקצועי וקהילתי. צ'רקס נזכר במשוש חייו, התרבות בקרית חיים התמימה והיפה.
הפועל קרית חיים כדורסל | צילום: באדיבות ציקי ענבר

בקרית חיים של שנות השישים היה ליד אצטדיון הכדורגל מגרש כדורסל פתוח ובו שיחקה הקבוצה המקומית, קבוצה שהיתה היהלום שבכתר בספורט הקרייתי, קבוצה שהתמודדה בליגה הבכירה עם אריות כדורסל ממכבי והפועל תל אביבי.

אנחנו, הילדים, בימי שישי אחרי פעולה בתנועת הנוער, באנו לעודד את הקבוצה שלנו, אהבנו אותה וקראנו לשחקנים בשמות הפרטיים, שיחק שם ביגל האיום מקרית חשמל שהיה השחקן הראשון בארץ, שהשתמש בהתקפה בזריקת 11. הידועה בשם אוקשה. עוד שחקנים נפלאים היו כמו דני מלצר, יואב אגם, צביקה ברעם, ראובן ברוג, צוקרמן זוהר לויתן ואחרים.

הכרנו כל שחקן ושחקן אישית, הכרנו את הוריו, את אחותו היפה והיינו מעריצים שרופים. הקבוצה זכתה לארח במגרש שמות נוצצים כמו תני כהן מינץ ממכבי תל אביב, חיים שטרקמן, חמו, קסטן, ועל כל המלאכה ניצח המאמן האגדי הרס"ר אברם טאובר.

הרבה מהשחקנים מצאו עבודה בחברת חשמל, כך שזה היה סידור נוח, ורבים חשבו בטעות שלחברת החשמל יש קבוצה בליגת העל בכדורסל. אני דווקא הערצתי שחקן אחד יחיד ומיוחד. קראו לו אבנר רייכלין והכינוי שלו היה זונן.

הוא היה קצת איטי ולא בדיוק מתאים לקבוצה, אבל הוא היה נחוש ובכל משחק הוא עלה לפחות לשתי דקות והטביע חותם חברתי. זונן היה חבר אגד והיתה שמועה כי נפטר. הוא היה ההוכחה האמיתית שבשביל לאהוב משהו, אפשר להפוך לשחקן לגיטימי רק מאהבה.

לקבוצה היו הרבה כוכבים, צביקה ברעם שגר ליד בית הספר ארלוזורוב, היה הספרינטר הכי טוב בליגה והיה מסוגל לחטוף כדור בהגנה, לרוץ עד הסוף לצד השני ולנצח משחקים. היתה אווירה והיה כיף גדול לנסוע לקיבוצים, כמו יגור וגבת, למשחקי חוץ.

וגם באשדות יעקב הרחוקה. פעם נסענו בשישי בצהריים לגן שמואל עם ארבעה אוטובוסים למשחק גביע נגד מכבי תל אביב. הפסדנו 30 הפרש, אבל מי סופר כשהחוויה החברתית כל כך מענגת,  וכן ניצחנו אותם בליגה ניצחון היסטרי 5 הפרש מקרית חיים, אבל מי סופר, כי זה כבר לסיפור אחר.

פעם אנשים עבדו בנהיגה, במפעלים, בצבא קבע ושיחקו כדורסל יפה ושובה עין, כדורסל מקצועי וקהילתי, משוש חיי התרבות בקרית חיים התמימה והיפה.

 

 

 

לטור נוסף של צ'רקס לחצו כאן* לפייסבוק של הד הקריות לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות