fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משרד התחבורה אישר תוספת תקציב משמעותית שתשדרג את התחבורה הציבורית בנהריה

לראשונה נבנתה תוכנית תחבורה ציבורית מקצועית ומותאמת לעיר נהריה. ״מדובר בשינוי משמעותי עבור כלל התושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית. אחרי שנה וחצי של עבודה מאומצת באגף ההנדסה שלנו, הצלחנו להגיע למהפכת התחבורה הציבורית בעיר נהריה" ציין ראש העיר, רונן מרלי.
הדמיה של תוכנית תחבורה ציבורית בנהריה | באדיבות עיריית נהריה
הדמיה של תוכנית תחבורה ציבורית בנהריה | באדיבות עיריית נהריה

משרד התחבורה אישר תוספת תקציב משמעותית להפעלת התחבורה הציבורית בנהריה, בהתאם לתוכנית לשדרוג קווי האוטובוס העירוניים, שנבנתה על ידי צוותים מקצועיים לבקשת אגף ההנדסה בעירייה, כמענה לצרכי העיר המתפתחת ובהתאם לחזון העירוני.

במסגרת התוכנית שקודמה על ידי משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ועיריית נהריה, צפויה תוספת משמעותית של נסיעות לקווים הקיימים, חניכת קווים חדשים של חברת נתיב אקספרס, כ-30 תחנות אוטובוס חדשות ברחבי העיר והקמת תשתיות לתפעול ושיפור השירות. הצעד הראשון בתוכנית צפוי לצאת לדרך ב-1 באוקטובר 2021 מיד לאחר החגים.

בשנים האחרונות נהריה עוברת פיתוח אורבני מואץ, עם אכלוס השכונות החדשות וקידום מיזמי התחדשות עירונית רחבי היקף. לפיכך, קידמה העירייה בשיתוף עם משרד התחבורה תוכנית לשדרוג מערך התחבורה הציבורית. תוכנית זו תשפר את השירות בטווח המיידי והיא כוללת 17 אוטובוסים חדשים וכ-20 מיליון ש"ח תוספת בבסיס התקציב מדי שנה.

״השדרוג במערך התחבורה הציבורית בנהריה, יצור אלטרנטיבה נוחה לנסיעה ברכב פרטי בין יעדים בעיר ויקל על עומסי התנועה", ציין מאור תורג'מן, מנהל פרויקטים עירונים במחלקה לתכנון עיר בעירייה. ״השינוי המשמעותי ביותר שמתוכנן, הוא המעבר מהפעלת קווי האוטובוס העירוניים מתוך התחנה המרכזית, להפעלתם מתחנות קצה בשולי העיר. במצב הנוכחי, היעדר של תחנות קצה בשולי העיר מאלץ את הפעלתם מתוך התחנה המרכזית, שנמצאת בראשית שדרות הגעתון. עובדה זו מאלצת תכנון מסלולים מעגליים ולא יעילים", הוסיף תורג'מן.

על פי התוכנית, יוקמו ארבע תחנות קצה בשולי העיר שיהוו את תחנת המוצא לקווים העירוניים והתחנה המרכזית, תהפוך לתחנה שקווי האוטובוס חולפים על פניה ועוצרים בה לצורך העלאה והורדה של נוסעים, מבלי לסיים בה את הקו. כך תיווצר למעשה רשת של קווים מהירים ובאמצעות החלפה מהירה ונוחה ביניהם, ניתן יהיה להגיע לכל נקודה ויעד בעיר נהריה (כולל אל בית החולים) לנוחות התושבים. השינוי צפוי לקצר את המסלולים משמעותית ואת זמני ההגעה מכל השכונות אל מרכז העיר ובחזרה.

הדמיה של תוכנית תחבורה ציבורית בנהריה | באדיבות עיריית נהריה
הדמיה של תוכנית תחבורה ציבורית בנהריה | באדיבות עיריית נהריה

״מדובר בשינוי משמעותי עבור כלל התושבים המשתמשים בתחבורה ציבורית. אחרי שנה וחצי של עבודה מאומצת של אגף ההנדסה שלנו ושל מאור תורג'מן שהיה הרפרנט לנושא הזה. הצלחנו להגיע למהפכת התחבורה הציבורית בעיר נהריה, שתיתן מענה נרחב לצרכים של העיר המתפתחת״, ציין ראש העיר רונן מרלי שהוסיף, ״הניסיון בארץ ובעולם מוכיח, שהשקעה בתחבורה הציבורית בערים, מגבירה את תנועת הולכי הרגל ברחוב ומחזקת את העסקים והמסחר בעיר. שיפור השירות בנהריה הוא חלק מחזון העיר שאנחנו מובילים לפיתוח פתרונות תחבורתיים ירוקים, דבר שיתמוך בצמיחה המהירה של נהריה, יחבר את כל שכונות העיר יחדיו ויעצים את שדרות הגעתון כמרכז כלכלי״.

בתוכנית החדשה הוחלט, כי התחנה המרכזית של האוטובוסים צפויה להישאר במיקומה הנוכחי ולהמשיך לשמש את הקווים הבין עירוניים אל העיר נהריה וממנה כתחנת קצה, עם צפי הגעה של כ-10 דקות מכל שכונה אל מרכז העיר. מיקום התחנה המרכזית בלב מרכז העסקים הראשי של נהריה לצד תחנת הרכבת העירונית, מבטא את היותה של העיר, מרכז אזורי חשוב ומשמעותי בגליל. בין הקווים החדשים שיפעלו גם קו אוטובוס ברחוב השקד בעין שרה, קו נוסף שיכלול את רחוב ז'בוטינסקי הנמצא בקרבת חוף הרחצה והטיילת העירונית וכן, קווים שיגיעו אל המרכז הרפואי לגליל, למוסדות ציבור וחינוך ברחבי העיר.

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות