fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נוף הגליל: משקיעים בשכונות הוותיקות

עוד שני בנייני מגורים ישנם, ה-12 במספר, מצטרפים לפרויקט שיפוץ חזיתות בניינים ישנים בשכונות הוותיקות בנוף הגליל
משקיעים בשכונות הוותיקות של נוף הגליל | צילום: עיריית נוף הגליל
משקיעים בשכונות הוותיקות של נוף הגליל | צילום: עיריית נוף הגליל

מועצת עיריית נוף הגליל אישרה השבוע הרחבת פרויקט שיפוץ חזיתות בנייני מגורים בעוד שני בניינים נוספים, וזאת במסגרת מיזם משותף עם האגודה לתרבות הדיור ובעלי הנכסים. בסך הכול שופצו עד כה 10 בנייני מגורים ישנים, חלקם במסגרת מיזם ההתחדשות וחלקם בפרויקט שיקום שכונות פיזי של משרד השיכון.

"העירייה לקחה על עצמה לטפל במצב הירוד של בנייני המגורים הישנים בשכונות הוותיקות ולסייע לתושבים המתקשים לבצע את השיפוץ בעצמם.

המיזם טוב לתושבים וטוב גם לשיפור נראות המרחב הציבורי בעיר שנמצאת בתנופת התחדשות", הסביר ראש העיר רונן פלוט, וציין כי הפרויקט כולל ניהול מקצועי, ליווי, ייעוץ ובהתאם לחוק מתן פטור מהיטלי ייעול והשבחה לבניינים בהם מתבצעת תוספת של מרפסות.

מהעירייה נמסר כי פרויקט ההתחדשות פתוח בפני כל בניין ישן בשכונות הוותיקות אשר דייריו ירצו להצטרף. "הפרויקט כרוך בתהליך שלוקח זמן, אבל במבחן התוצאה הוא משביח לאין ערוך את מראה הבניינים הישנים בני ה-30 שנה ומעלה".

יצוין כי תוכנית התחדשות השכונות הוותיקות כללה שיפוץ מקיף של שני בנייני מגורים ישנים ברחוב עצמון ובמרכז רסקו וחידוש יסודי של מרכז רסקו עצמו בהשקעה של למעלה מ-5 מיליון שקלים.

ברחוב יזרעאל שופצו שמונה בניינים ישנים ובעצמון שופץ כל הרחוב כולל התקנת תאורה חדשה, שדרת עצי פרי וסלילת כביש ומדרכות להולכי הרגל. "מאחורי הפרויקט עומדת התפיסה העירונית לפיה "אין חדש בלי טיפול יסודי בישן ואין שדרוג של מבנים הנמצאים במרכז העיר ובצירי התנועה הראשיים בלי טיפול ממוקד בחלקים הפנימיים, בתוך שכונות המגורים", הסביר ראש העיר.

 

 

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות