fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את הבוס שכולנו היינו רוצים: משה שמואלי, 82 מחברת "פאייר סנטר" בנתניה

משה שמואלי מנתניה, הוא איש עסקים ממולח. עם חברה המספקת שילוט וציוד מגן. והוא גם בנאדם
משה שמואלי, פאייר סנטר | צילום: איילת קדם
משה שמואלי, פאייר סנטר | צילום: איילת קדם

זה נראה כמו עסק 'רגיל'. עם מנהל מכירות, מנהל שיווק, פקידות וגם בוס. שעל אף שהוא בן 82, מקפיד להגיע כל בוקר למשרד. אבל "פאייר סנטר בטיחות לכל בע"מ-הוא עסק מיוחד. שנפתח בשנת 99' בנתניה. ופועל מאז, במשך 22 שנה, עם צוות עובדים מסור. שאף אחד מהם, לא רוצה לעזוב את מקום העבודה שלו. הסיבה: בעל הבית, משה שמואלי. איש מיוחד, שיש בו הרבה תבונה וגם זיק שובבי של ילד בעיניים. והוא משכיל לנהל עסק משגשג לשלטי בטיחות, ציוד בטיחות ומסיכות מיגון לחברות הגדולות במשק. מבלי שלקח אי פעם אפילו הלוואה אחת. וגם יודע להיטיב עם העובדים. שאף אחד מהם לא יצא לחל"ת בתקופת הקורונה. וכולם קבלו מתנות מוגדלות ומשכורות לפני הזמן, כשהחל המשבר.

"כדי לתת לעובדים שלי את הביטחון, הכפלתי להם בפסח שעבר את המתנות לחג. והקדמתי את המשכורות. ואין מצב כזה, שעובד חולה או רוצה לצאת לחופש-ואני לא נותן לו", הוא מסביר.

 

החברה המובילה בתחומה

מידי בוקר, בשעה שבע וחצי בדיוק, מגיע משה שמואלי למשרדו שבחברת "פאייר סנטר". שיש בו אקווריום גדול של דגים, שולחן כתיבה גדול וציור ובו שישה בוקרים, הרוכבים לאי שם. "אני אוהב מערבונים וגם את התקופה ההיא", ניצת זיק בעיניו, כשאני מעירה על הציור. ואחר כך הוא חובש את משקפיו ומספר על החברה שלו, שיש בה עשרה עובדים. ביניהם גם צעיר בניו, רועי. המשמש מנהל המכירות של העסק.

בנו הבכור יובל, אגב, הוא בעל עסק עצמאי משלו בתחום השילוט, הממוקם בקבוץ ניר צבי. והבן הנוסף, ירון, סא"ל שהשתחרר לאחרונה מחיל האויר, מתגורר בקבוץ גרופית. ומשמש שם מורה ומחנך.

העסק של משה שמואלי, ממוקם באזור התעשייה החדש של נתניה. והוא מייצר כאמור שלטי בטיחות. לבתי חולים ברחבי הארץ וגם למערכת הביטחון, למפעלים שונים ולחברות גדולות- כגון שטראוס ותנובה. וגם לבתי מלון ועוד. החברה עובדת על פי תו תקן מחמיר של מכון התקנים והיא מובילה בתחומה. מבחינת רמת הביצוע והשירות. "80 אחוז מתוך כלל הלקוחות שלנו, מלוים אותנו כבר שנים", אומר משה שמואלי.

בנוסף, מייבאת החברה את חומרי הגלם לייצור השלטים. וכן מייבאת ציוד בטיחות לכבישים כגון מראות פנורמיות, ציוד חירום וציוד לכיבוי אש.

"בזמן מלחמת המפרץ", מגלה משה שמואלי, "ספקנו מסיכות אב"כ גם לכווית".

הוא עצמו, אחראי על הניהול הכספי של החברה. ומקפיד לבדוק את דוחות רואה החשבון מידי חודש, ולפקח על פעילות המנהלים. "אבל אני בהחלט לא מנהל צנטראלי, אלא אחד כזה שנותן למנהלים שלו להתנהל לבד. ורק משגיח מלמעלה. ולכן, כמעט ולא קורה שהלקוחות מטלפנים אלי. למרות שאני נמצא כל יום בתוך העסק".

 

ההון האנושי הוא החשוב ביותר, משה שמואלי | צילום: איילת קדם
ההון האנושי הוא החשוב ביותר, משה שמואלי | צילום: איילת קדם

 

ההון האנושי

בראיון איתו, מדגיש משה שמואלי שוב ושוב את החשיבות שהוא רואה בעובדיו. "מדובר בעשרה עובדים שרובם ותיקים", הוא אומר. "והם גם בני אדם. שזה הכי חשוב, כי מדובר בהון האנושי שלנו. והעסק מתנהל כמו שצריך. אני לא רוצה לתת לעצמי מדליות, אבל אני יודע בדיוק מה מכרתי, מה קניתי ואיפה אני חי. ואין לי את המתח הזה, של חובות כספיים. כשמנהלים נכון ומקפידים על הכל, ולא לוקחים הלוואות גם בזמן הסגרים- העסק מתקתק. אצלי, תמיד כולם עבדו גם בימים הקשים. כי עובד, צריך תמיד להרגיש שהוא במקום בטוח".

הוא עצמו, תושב כפר סבא. שצמח וגדל בקבוץ המעפיל. ובשנות ה-60, ניהל את תחנת כיבוי האש בכור האטומי בדימונה. "הגעתי לשם כשהכל עוד היה סודי", הוא מחייך, "וקראו לכור הזה בשם 'השטח'. ואחרי חמש שנים, בזכות העובדה שעברתי קורס קציני כבאות, ניהלתי חברה בדרום. שנתנה שירותים בתחומי הבטיחות ובטיחות האש, למפעלים הגדולים".

בשנת 79' עזב משה שמואלי את הדרום והתמקם בתל אביב. שם פתח את "פאייר סנטר". שהעתיקה 20 שנה לאחר מכן את מקומה לנתניה. ומאז, הוא כאן. כל יום, כאמור. משבע וחצי בבוקר ועד לשעה ארבע.

"אבל לפעמים אני גם מטייל. הנה, רק אתמול חזרתי מיומיים בקבוץ כנרת. שם הייתי ביחד עם חברתי לחיים. קוסמטיקאית מדופלמת, שצעירה ממני ב-15 שנה. שכרנו לנו צימר, שהוא חלום. כל הכנרת הייתה פרושה לפנינו. וטיילנו לנו לחורשת טל ולאגמון החולה".

לרכישת מוצרים הקליקו כאן

 

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות