fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את גבעת האירוסים: שכונה כפרית בנתניה. כמה עולה לגור בה?

גבעת האירוסים היא שכונה לא מפורסמת. שכונה צנועה וחמודה עם הרבה ירוק בעיניים. שכונה שמי שלא גר בה לא עובר דרכה.
גבעת האירוסים. צילום: באדיבות זיו נכסים

גבעת האירוסים היא שכונה לא מפורסמת. שכונה צנועה וחמודה עם הרבה ירוק בעיניים. שכונה שמי שלא גר בה לא עובר דרכה. היא נמצאת בין שכונת אגמים, רמת פולג וקריית נורדאו במזרח. היא נוסדה בשנות ה-90 כשכונה קטנה שיש לה שתי יציאות אסטרטגיות. אחת לשדרות בן גוריון ולמחלף פולג. והשניה לשלום עליכם ולגשר השלום. רוב הבניינים בה הם בני שלוש קומות. ובהם דירות גן ודירות גג. וברחוב החרצית יש בנינים בני שמונה ותשע קומות. כמו כן יש שכונה של קוטג'ים שהם בתים פרטיים.

שמה ניתן לה בזכות קרבתה לשמורת האירוסים .

מאיר יצחק מזיו נכסים הוא תושב השכונה ומתווך נדל"ן בשכונה וסביבתה. הוא האיש שמכיר את השכונה מלפני ומלפנים. לחדשות נתניה הוא אומר השבוע: "כשאני מוכר בית או דירה באירוסים אני תמיד אומר שזה כמו לגור בכפר – אבל בעיר. רוב השכונה בנויה בנינים בני שלוש קומות עם גגות אדומים. השכונה מאד ירוקה בעצים ודשאים. כל מי שעובר בבן גוריון לא יכול להתעלם מהדשאים בשולי השכונה".

אחד מתושבי השכונה הוא מי שהיה חבר מועצת העיר הרצל קרן. במשך שנים הוא פעל, נלחם ונאבק בבתי משפט כדי להציל את השמורה. ולמנוע בניה בשלולית החורף . ממערב לשכונה מתפרסת השמורה דבר המבטיח לפחות בימים אלה שממערב לגבעת האירוסים לא יבנו מגדלים.

"גבעת האירוסים היא שכונה כפרית סגורה. יש לה את כל השירותים העירוניים ובהם גם מרכז מסחרי קטן. ובו סופר מרקט, מספרה, פיצריה ועוד. נכסי הדגל של השכונה הם הבתים הפרטיים ברחוב הרותם. 62 קוטג'ים".

בתים פרטיים נחטפים. צילום: זיו נכסים

גבעת האירוסים – בתים פרטיים נחטפים

"אחת לחצי שנה או שנה מוצע בית פרטי בשכונה למכירה  – ונחטף. זה אומר שאנשים אוהבים לגור כאן. תופעה נוספת בולטת כאן היא שמשפחות משדרגות עצמן בתוך השכונה. תופעה נוספת היא הגעתם של משפחות מקריית השרון  לגור בגעת האירוסים. וזאת מהרצון לגור בסביבה כפרית וקרוב לים. החוף האהוב על תושבי השכונה הוא חוף פולג מרחק 800 מהבית".

גבעת האירוסים מונה 1200 בתי אב שהם כ – 5000 תושבים. יש בה בית ספר יסודי אחד "רזיאל". מספר גני ילדים ומעון של נעמת שנחשב בין הטובים בארץ.

יש כאן איכות חיים. איך זה מתבטא במחירים?

קוטג' בשכונה עולה 3.200,000 שקלים ומעלה. מחירה של דירת גן  הוא 2.200,000 שקלים. דירת גג 2.000,000 שקלים. מחיר דירת אמצע הוא  1.700,000 – 1.850,000 שקלים. דירות בבניינים רבי הקומות מחירם 1.900,000 שקלים.

מי גר כאן ומי המתעניינים בה?

יש כאן אוכלוסיה מגוונת בכל הגילים והמתעניינים עכשו בה הם זוגות צעירים מערי השרון כמו כפר סבא ורעננה שרוצים לגור בסביבה כפרית ובעיקר קרוב לים.

על פי אתר הנדל"ן "מדלן" בשנה האחרונה נעשו בגבעת האירוסים 21 עיסקאות. מחיר למ"ר הוא 17,300 שקלים.

נמכרו: דירת ארבעה חדרים יד שניה במחיר 1.600,000 שקלים, דירת חמישה חדרים יד שניה במחיר 1.870,000 שקלים. בשנה האחרונה המחירים נסקו. מגמת המחירים נמצאת בעליה ובשנת 2020 היתה בשיא.

בימים אלה מוצעת למכירה ברחוב אירוס הארגמן דירת גן חמישה חדרים בשטח 110 מ"ר במחיר 1.960,000 שקלים. ובחרצית מוצעת דירת חמישה חדרים בשטח של 120 מ"ר במחיר 1.850,000 שקלים.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות