fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

להצעת השופט: תכנית רחוב הדקל בקרית השרון נמשכה על ידי העותרים

על מדרגות בית המשפט. מייצגים את קריית השרון

תכנית הדקל בקרית השרון בבית המשפט. בדיון בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים לפני כבוד השופט אורן שוורץ בנושא תכנית רחוב הדקל בקריית השרון הסכימה התובעת חברת טופ במרחבי השרון ייזום בע"מ בהמלצת השופט  למשוך את העתירה שהגישה נגד הועדה לתכנון ובניה נתניה וחברי ועד קריית השרון גיא שחר מורן גנות ורועי טורנגה.

בעתירה התנגדה טופ לשינוי בהחלטתה של הועדה המקומית אשר המליצה ביום 22.10.19  על התכנית אך הפכה החלטתה והתנגדה לה לאחר חודש בעקבות דרישת תושבי קריית השרון 25.11.19.

אז בואו נזכר:

מועצת העיר בישיבתה כוועדה לתכנון ובניה אישרה בתאריך 22.10.19  את בקשתו של היזם "טופ במרחבי השרון בע"מ" לעשות שינוי בתכנית המפורטת ברחוב הדקל לתוספת יחידות דיור וזכויות בניה. הייעוד של המגרש היה בניה צמודת קרקע והיתה מאושרת עליה תב"ע ל-17 קוטג'ים בלבד.

הבקשה של טופ במרחבי השרון היתה לשנות את תכנית הבינוי המאושרת 408-0186015 להוסיף בינוי ל- 124 יחידות דיור בשני מגדלים בני 25 קומות וזאת לטענת ועד קריית השרון כאשר לא קיים מענה תחבורתי במקום בו הרחובות צרים והדרך משולבת ומתאימה לצמודי קרקע.

מהפך בהחלטה של הועדה לתכנון ובניה נתניה והישג מדהים לוועדים של קרית השרון ועמליה קרה כאשר מועצת העיר בישיבתה ביום 25.11.19  כוועדה לתכנון ובניה דחתה ברוב קולות  את שינוי התב"ע בפרויקט הדקל בקרית השרון. הועדה החליטה לבטל שינוי התב"ע שביקש הקבלן מ-17 קוטג'ים ל – 124 יחידות דיור בשני מגדלים בני 25 קומות.

היזם לא היה מרוצה

היזם, שלא היה מרוצה מהחלטת הוועדה, שהתנגדה לבקשתו לאשר את תכנית הדקל בקרית השרון המקורית , החליט במקום לעלות בסולם הוועדות התכנוניות, לתבוע בעתירה מנהלית, הן את הוועדה והן את המתנגדים, כלומר ועד קריית השרון, כאנשים פרטיים.

יו"ר ועד קריית השרון גיא שחר: "מצב אבסורד, הזוי, הוא לגרור אנשים פרטיים לעתירה מנהלית. אנחנו מודים לתושבי השכונה ולכל מי עזרו לגייס כסף להוצאות המשפטיות של המצב האבסורד הזה ותודה לעו"ד צבי פפרברג ועו"ד אלי גון על ייצוג מעולה ועבודה מקצועית" אומר יו"ר הועד גיא שחר ומוסיף "אין ספק שהיינו חייבים להיות שם כוועד, כנציגי התושבים, עצם זה שהיינו שם זה תמך משמעותית בהשארת ההחלטה האחרונה של הוועדה על קנה". יצאנו מהדיון בעתירה המנהלית של פרויקט הדקל ברגשות מעורבים:

מצד אחד, השופט אמר בצורה ברורה שהעתירה חסרת בסיס משפטי, והמליץ לעותרת למשוך את העתירה, וכך אכן נעשה. הדבר מחזק את עמדתנו, כי עצם הגשת העתירה היה לכאורה מהלך טקטי לסמן לכל המתנגדים, כי מי שיתנגד עלול למצוא את עצמו מעורב בהליכים משפטיים. בשלב זה החלטת הועדה המקומית שלא להמליץ על התוכנית נותרה על כנה וזה המצב שרצינו.

מצד שני, מדובר על שלב נוסף בהליך התכנוני ועתה הכדור עבר למגרש של הוועדה המחוזית, וגם שם מצופה לתושבי קריית השרון "קרב" לא פשוט בו יאלצו להגיש התנגדויות ולהגיע לוועדה המחוזית ברמלה כדי להציג את עמדתם. לצערנו, עדיין קיים סיכוי שהתוכנית לבנות שני מגדלים בני 124 דירות במקום 17 קוטג'ים תאושר. לכן עדין מוקדם לגזור סרטים, ואנו נדרש לעמוד על המשמר.

קוראים לשקיפות ולשתוף ציבור

יש יזמים העובדים "בשיטת מצליח", ומנסים לקדם תוכניות חסרות  הגיון, ולנהל הליכים משפטיים חסרי בסיס, רק כי יש להם כסף לממן סוללת עורכי דין ואורך נשימה. הם "שחקנים חוזרים" במשחק הזה, והם יכולים להמתין לשעת כושר מתאימה כדי להעביר תוכנית לא ראויה. לעומתם, התושבים חסרי הבנה בתכנון ובניה, נאלצים פעם אחת פעם להתגייס ולנהל מאבק על הבית שלהם. אם לא יצליחו להתארגן בצורה אפקטיבית, קיים סיכוי שיזמים  יזכו מההפקר ותוכניתם תצליח למרות שהיא עלולה להיות בניגוד לאינטרס הציבורי או להיגיון תכנוני.

הגיע הזמן לעשות למציאות הזו סוף. עיריית נתניה והועדה המקומית צריכים להגביר את השקיפות ושיתוף הציבור בתחום התכנון והבניה ואנו קוראים למהנדס העיר, לחברי מועצת העיר, ולראש העיר מרים פיירברג, לנקוט בשלושה צעדים חשובים: לידע את התושבים על סיכומים עם יזמים באשר לתכניות, לבצע שיתוף ציבור לתכנית טרם הפקדתה ולשמוע התנגדויות בועדה המקומית.

אנו קוראים לכל תושבי העיר וועדי השכונות השונים להתייצב מאחורינו במאבק החשוב הזה".

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות