fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוחמר עונשו של בעל חברה שהורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-6.5 מיליון שקלים

משרדי רשות המיסים בנתניה. צילום רותי ברמן
משרדי רשות המיסים בנתניה. צילום רותי ברמן

בעקבות ערעור רשות המסים: הוחמר עונשו של בעל חברה מענף הקבלנות. שהורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-6.5 מיליון ש"ח

בית משפט המחוזי מרכז לוד קיבל את ערעור רשות המסים על גזר דין שניתן בעניינו של יעקב שלמה, בעל חברת ים את אור בע"מ בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות. והחמיר את עונשו מתשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל. את הערעור ניהלו עו"ד אשר סילבר ועו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

חשבוניות כוזבות על פועלים סינים

שלמה, תושב נתניה, הורשע על פי הודאתו בבית משפט השלום בפתח תקווה, בניכוי חשבוניות פיקטיביות. ויחד עמו הורשעה גם חברת ים את אור בע"מ שבניהולו ובבעלותו. מכתב האישום עולה כי בין החודשים יוני 2014 לינואר 2016, ניכה שלמה 30 חשבוניות מס כוזבות של ספקים שונים. וזאת במטרה להתחמק מתשלום מס. החשבוניות הכוזבות הוצאו עבור פועלים סינים לכאורה. וזאת מבלי ששלמה והחברה עשו או התחייבו לעשות את העסקאות בגינן הוצאו החשבוניות. הנאשם רשם את החשבוניות הכוזבות בסך של כ-6.5 מיליון שקלים בספרי הנהלת החשבונות של החברה. וניכה שלא כדין סכום מס של כ- 984,748 שקלים. בעקבות הרשעתו, בית משפט השלום הטיל על שלמה תשעה  חודשי עבודות שירות, חצי שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 15,000 שקלים.

בעקבות גזר הדין, ערערה רשות המסים לבית משפט המחוזי מרכז-לוד על קלות העונש. ובית המשפט קיבל את ערעורה. וקבע כי בית משפט השלום שגה כשהעמיד את עונשו של הנאשם על 9 חודשי עבודות שירות. מבלי שהוסר המחדל כלל.

כבוד השופט העמית אברהם טל, כב' השופטת מיכל ברנט וכב' השופט שמואל בורנשטיין החמירו את עונשו של הנאשם ל-12 חודשי מאסר בפועל. יתר רכיבי גזר הדין נותרו על כנם.

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות