fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אסדת לוויתן בוערת. נובל: "הפעילות הופסקה – הארוע בבדיקה"

כדור אש נראה הערב (מוצ"ש) באסדת לוויתן. הפקת הגז באסדה הופסקה ומנובל אנרג'י נמסר כי לא צפויה השפעה סביבתית ביבשה ובחוף
כדור אש באסדת הגז: צילום: עדי לבנת

כדור אש נראה הערב (מוצ"ש) באסדת לוויתן. הפקת הגז באסדה הופסקה ומנובל אנרג'י נמסר כי לא צפויה השפעה סביבתית ביבשה ובחוף

להבה באסדת ליוותן. תושבי עמק חפר דיווחו הערב (מוצאי שבת) על להבה באסדת לוויתן. במהלך הערב עדכן משרד האנרגיה כי בוצעה סגירת חירום של אסדת לוויתן שהובילה להדלקת לפיד האסדה, כאמצעי בטיחות להפחתת זיהום האוויר.

ראשת המועצה עמק חפר ד"ר גלית שאול: "בדקנו ונמסר לנו עדכון דיווח שהתקבל עדכון מנובל  אנרג'י בשעה  21:30 : 'הפעילות באסדה ליוותן הופסקה בערך בשמונה וחצי עקב התרעת ESD. נכון לעכשיו עדיין פועלים הלפידים (HP ו LP). הגורם לאירוע עדיין בבדיקה. כל מערכות הבטיחות במתקן פועלות באופן תקין'.

כדור אש באסדת הגז: צילום: עדי לבנת

מאיגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל נמסר: "בשלב זה לא נרשמה כל חריגה בנתוני תחנות הניטור האוויר החופיות של האיגוד – המפקחות על הפליטות מאסדת לוויתן. אנו נוסיף לעקוב ולעדכן.

יו"ר איגוד ערים שרון כרמל אסיף איזק ציין : "אנו רואים בחומרה את התקלות החוזרות ונשנות באסדת לוויתן. אנו דורשים דיון דחוף של וועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת לגבי התקלות והסיבות להן וכן לגבי פרסום כל התחקירים שבוצעו לאחר התקלות הקודמות – ועדיין לא הובאו לידיעת הציבור על אף פנייתנו ודרישתנו מהגורמים המוסמכים".

נובל אנרג'י נמסר הערב: בעקבות אירוע תפעולי באסדת לוויתן, הופסקה הפקת הגז באסדה ובהתאם לנוהלי הבטיחות של החברה הופעלו לפידי האסדה לצורך פינוי הגז באופן בטיחותי. המשמעות היא כי מן החוף נראית להבה. נובל אנרג'י עדכנה את כל הגורמים הרלבנטיים ופועלת לחידוש אספקת הגז בהקדם. יצויין כי לא צפויה השפעה סביבתית ביבשה ובחוף.

רק לפני שבועיים התקיימה ישיבה באגוד ערים

לאחר שאירעו כמה תקלות באסדת הגז "לווייתן", הנמצאת מרחק 10 ק"מ מחוף דור ערכו השבוע חברי איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון-כרמל ישיבה בנושא. בסיום הישיבה הוחלט לדרוש ממשרד האנרגיה הבהרות באשר לתקינות פעילות האסדה.

בישיבה השתתף אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, המשמש חבר בכיר באיגוד. יו"ר האיגוד, אסיף איזק, דרש ממשרד האנרגיה, הן בכתב הן בפגישה עם מנכ"ל המשרד, לבצע ולהציג תחקירים על סיבת ואופן הטיפול בתקלות.

אלי דלל. דורשים מידע

נמסר כי יבוצעו באסדת הגז עבודות, שבמהלכן תופסק פעילותה, והגז שעל גביה יועבר לשריפה בלפידים. לפיכך, דרשו באיגוד את הצגת התחקירים מיידית.

אלי דלל: "האיגוד דורש תשובות שקופות ומפורטות על אודות התקלות באסדה. תושבי המרחב, ואף המדינה, זכאים למידע מפורט ומהימן בהקדם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות