fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יו"ר ועדת הבחירות דחה את רוב טענות קונינסקי נגד אלדר

קונינסקי טען כי העיתונים המקומיים משבחים באופן מוגזם את ראש העירייה ונמנעים מלפרסם ידיעות בנוגע למתמודדים נוספים. השופט קבע שאין מדובר בתעמולה אסורה
עדי אלדר
מרגיש כאילו עכשיו התחיל את הקדנציה הראשונה. עדי אלדר צילום: יח"צ
משה קונינסקי
משה קונינסקי (צילום: גיל גולדשטיין)

יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, דחה את רוב הטענות בעתירתו של המועמד לראשות עיריית כרמיאל משה קונינסקי, שטען כי העיתונים המקומיים בעיר משבחים באופן מוגזם את ראש העירייה ונמנעים מלפרסם ידיעות בנוגע למתמודדים נוספים. לטענת קונינסקי, העיתונים מדווחים באופן בלתי הוגן ומוטה לטובת ראש העירייה וסגניתו.

השופט ג'ובראן קיבל את תגובתו של אלדר, באמצעות בא כוחו עו"ד אושרי שלוש, כי הסיבה בגינה מפרסמים העיתונים כתבות חיוביות על פועלו היא פועל יוצא מכך שהוא עוסק בעשייה בלתי פוסקת בכרמיאל בפרט ובגליל בכלל. השופט ג'ובראן קבע, כי במקרה הזה אין המדובר בתעמולה אסורה: "טענות העותר נטענו בעלמא ללא תשתית ראשונית להוכחתן".

עדי אלדר
עדי אלדר (צילום: יח"צ)

לפני כשבועיים הגיש קונינסקי עתירה לוועדת הבחירות נגד מה שהוא כינה "השימוש במשאבי העירייה שעושים אלדר והעירייה לצורך תעמולת בחירות אסורה". בעתירה ביקש קונינסקי לאסור על פרסום בלתי הוגן במקומונים, על שימוש בשלטי החוצות של העירייה ועל חלוקת עלונים לשימוש כתעמולת בחירות. כמו כן ביקש קונינסקי לאסור על ראש העירייה לממן את דף הפייסבוק הפרטי שלו מהקופה העירונית וכן ביקש צו כללי לאיסור פרסום אירועים בעיתונים המקומיים ושלטי חוצות הנושאים את שמו.

השופט בהחלטתו דחה את רוב טענותיו של קונינסקי. נושא מימון דף הפייסבוק על שמו של ראש העירייה מכספי ציבור נשאר פתוח. בעניין זה פסק השופט: "החלטתי זו (במתכוון לעתירה בכללותה) תובא לידיעת מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה לשם המשך בירור סוגיית המימון ותחזוק חשבון הפייסבוק של המשיב 1".

עו''ד אושרי שלוש
עו"ד שלוש (צילום: ראובן קופיטצ'ינסקי)

עו"ד שלוש: "אנו שמחים כי יו"ר ועדת הבחירות קיבל את מרבית טענותינו ודחה את העתירה על מרבית חלקיה. בעניין דף הפייסבוק, ישנה טעות בדבר מועדי הפרסום, שמקורה בהטעיה מכוונת וחסרת תום הלב של העותר, ולאחר הודעת הבהרה שנשלחה כבר ליו"ר ועדת הבחירות, אין לנו ספק כי עמדתנו גם בעניין זה תתקבל כמו כל יתר חלקי העתירה. המדובר בעתירה קטנונית שנדחתה, של מי שאינו מסוגל להתמודד למול עשייתו המבורכת ורבת השנים של ראש העירייה, אשר נבחר פעם אחר פעם על ידי תושבי כרמיאל המוקירים את תרומתו הרבה לעיר. בצר לו, בוחר העותר קונינסקי להתבכיין ולהכפיש את ראש העיר והעיתונות המקומית, תוך שימוש בטענות בעלמא ללא תשתית ראשונית להוכחת טענתיו. ציבור הבוחרים בכרמיאל יאמר את דברו בקלפי, וישיב מנה אחת אפיים למר קונינסקי, אשר מנסה לעצור את העשייה הברוכה בעיר כרמיאל, ולזרוע אימה, תוך פגיעה בחופש הביטוי הפוליטי ובחופש העיתונות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות