fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההפגנה בוטלה: קווי הרכבת לכרמיאל והעמקים לא יוקפאו

הושג סיכום בין משרד התחבורה והאוצר. תכנית נתיבי ישראל שמטרתה חיבור הנגב והגליל למרכז הארץ, תיושם במלואה. פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל יידחה בשנתיים
העבודות לרכבת העמק
העבודות לרכבת העמק. (צילום: סוכנות ג'ני באדיבות נתיבי ישראל)

 שר התחבורה ישראל כץ, הודיע לפני מספר דקות לראש עיריית כרמיאל עדי אלדר כי הושג הסכם בין משרדי האוצר והתחבורה והוחלט כי קווי הרכבת לגליל ולעמק- לא יוקפאו לתושבי הפריפריה.  בשעה 17:00, הייתה אמורה להתקיים הפגנה גדולה בכניסה לכרמיאל, לאחר החלטה זו ההפגנה בוטלה. אם זאת אלדר יגיע למקום על מנת להודות לאלו מבין תושבי כרמיאל והגליל שלא שמעו על ביטול ההפגנה.

העבודות לרכבת העמק
העבודות לרכבת העמק (צילום: סוכנות ג'ני באדיבות נתיבי ישראל)

 במסגרת סיכום שהושג בין משרדי התחבורה והאוצר הוחלט כי תכנית נתיבי ישראל שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת של מסילות ברזל וכבישים מהירים, תיושם במלואה. בנוסף לכך ייצאו לדרך פרויקטים תחבורתיים נוספים שיאפשרו מתן פתרונות תעסוקה ודיור נוספים לתושבי המדינה.

על פי הסיכום שהושג כל הפרויקטים המסילתיים והכבישים שיצאו לדרך ובכללם קווי הרכבת בין חיפה לבית שאן (רכבת העמק), עכו- כרמיאל וקו הרכבת בין אשקלון לבאר שבע העובר דרך נתיבות, אופקים ושדרות לא יוקפאו ויימשכו במלוא התנופה, במטרה להשלימם במועד שנקבע.

בכך התקבלה במלואה עמדתו של השר כץ שאין לפגוע בפרויקטים תחבורתיים שעליהם החליטה הממשלה ונמצאים כיום בשלבי ביצוע שונים. מדובר בעיקר בפרויקטים שנועדו לקרב את הפריפריה למרכז הארץ.

בהתאם לסיכום יידחו מספר פרויקטים תחבורתיים שביצועם טרם החל לתקופה של שנה או שנתיים. במספר פרויקטים נוספים יבוצעו הסדרי מימון מיוחדים, הכוללים דחייה של תשלומים. בנוסף לכך, יגויסו כשני מיליארד שקלים, מהנפקת אג"ח ברכבת ישראל.

כץ הוסיף כי מדובר בבשורה שתסייע בצמצום פערים חברתיים וכלכליים ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה עבור כל תושבי מדינת ישראל. כמן כן, היא תקדם פתרונות דיור מוזלים לכלל התושבים.

"מתווכי נדל"ן יודעים כבר מזמן כיצד הרכבת משפיעה על הביקושים באזורים הסמוכים לתחנות רכבת או שיש להם חיבור נוח ונגיש אליה. זה קרה יותר מעשור בבנימינה ובפרדס חנה, זה קרה בשנים האחרונות ביבנה, בראשון לציון – מערב, בנתניה מזרח וזה מה שעומד לקרות בקרוב בבית שאן ובכרמיאל ובמקומות רבים נוספים בארץ" אמר כץ.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות