fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

8.5 מליון מ"ר שטחי תעסוקה. התכנית שתשנה את פני העיר

אבנר אקרמן צלום ברמן
אבנר אקרמן צלום ברמן

עיריית נתניה העבירה בשבוע שעבר את תכנית אתמ"מ נת/1000 (אזור תעסוקה מטרופוליני משני) לדיון חוזר בוועדה המחוזית וזאת מאחר והועדה בהחלטתה הקודמת הפחיתה שלושה מליון מ"ר מהיקף הזכוית בגבולות התכנית.  לעירייה היה חשוב להחזיר לעצמה את השטחים בגלל סדר העדיפויות שלה בפריסה נכונה ובהקצאת זכויות גדולות יותר לתעסוקה. התכנית הועברה חזרה לעירייה לעדכונים ואמורה להיות מופקדת תוך שלושה חודשים, אז יוכל הציבור להגיש התנגדויות בתוך 60 יום מפרסומה כחוק. מדובר בתכנית היוצרת בסך הכל זכויות ל- 8.5 מליון מ"ר של שטחי תעסוקה, בתמהיל שימושים מעורב ומגוון, בכל אזורי התעשיה של נתניה כשבפועל בנויים היום רק 1.2 מליון מ"ר.

נת 1000 באדיבות יוסי צפריר אדריכלים
נת 1000 באדיבות יוסי צפריר אדריכלים

גבולותיה של התכנית הם: ממערב כביש 2, ממזרח כפר נטר והשכונות רבין  וקריית השרון בצפון כביש 57, ומדרום כביש 553.

התכנית מגדילה ומקדמת את שני אזורי התעסוקה הקיימים ומייצרת אזור תעסוקה חדש בין שני אזורי התעשייה הוותיקים של העיר. שטח התוכנית הינו 5,200 דונם והיא מחולקת לשבעה מתחמי תכנון. התכנית מגדירה את שימושי הקרקע המותרים ואת סך זכויות הבנייה והיא נועדה ליצור בנק קרקעות נרחב ביותר לתעסוקה תוך קביעת שימושים לתעסוקה באופן גמיש ביותר, שיאפשר במשך השנים גם גיוון נכון ואף תמריץ לביצוע השקעות באזורי התעסוקה בעיר תוך יישום גישת עירוב השימושים למענים אורבנים מגוונים בחלקים ממנה: תעסוקה, משרדים, מגורים, מסחר, מבני ציבור.

התוכנית מחזקת את החיבורים בין מזרח ומערב העיר, באמצעות תוספת צירי תחבורה חדשים ופיתוח אזור מעורב שימושים ובהם מגורים בהיקף של 2,400 יחידות דיור בבינוי של עד 40 קומות, משרדים בהיקף של 5 מיליון מ"ר ומסחר בהיקף של 2 מיליון מ"ר. מדובר בתוכנית שעתידה על פי הצפי, להביא לשינוי חסר תקדים בהתפתחותה של העיר, בהיבט המסחרי-תעסוקתי ובהכפלת שטחי התעסוקה של נתניה.

אבנר אקרמן צלום ברמן
אבנר אקרמן צלום ברמן

לדברי מהנדס העיר אבנר אקרמן במרכז, ברצועת האמצע בין האיצטדיון לבין רחוב האר"י מתוכננים ערוב שימושים של מגורים ותעסוקה ושטחי ציבור במטרה להפוך את אזור התעשייה של נתניה למוקד למשיכת חברות גדולות, שמבקשות שמשרדיהם ישכנו במרחב עירוני. כמו בבני ברק ובהרצליה פיתוח. מגדלי תעסוקה בני עשרות קומות וכנ"ל מגדלי מגורים.

אקרמן: "כדי לייצר חיבור של הצד המזרחי עם המערבי של העיר מתוכנן מעבר עילי אקולוגי ירוק להולכי רגל ובעלי חיים ברוחב של כמה עשרות מטרים, רצועה שתהיה מעל הכביש, מעל הרכבת עד לחורשת הסרג'נטים ועד יער אילנות.  במקביל יבנה גם גשר למכוניות. מצפון לדורה ועד הברך רחוב דן שומרון שליד בית הספר טשרניחובסקי תבנה שכונה חדשה ובה 4000 יחידות דיור עם פארק על שטח של 250 דונם".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות