fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צח ניני ממשחקי השף חזר לבנימינה

הקורונה עשתה את שלה וצח ניני, המתמודד לשעבר, מכין קבאב כבש בקיוסק ומתכנן את העתיד
צח ניני חוזר הביתה לבנימינה \ צילום: איילת קדם
צח ניני חוזר הביתה לבנימינה צילום: איילת קדם

לפני חמישה חודשים, עזב צח ניני בתוגה את המסעדה של אסף גרניט בירושליים. שבה עבד במשך שנה. אחרי משחקי השף, של לפני שנתיים. אז עכשיו הוא שוב כאן, בבנימינה.  ביחידת דיור הממוקמת מאחורי הבית של ההורים. מוכר פלאפל ב'פלאפל ניניז' שלו. שהוקם לפני ארבע שנים, כשהיה בן 22 בלבד. וחולם על העתיד.  הכולל פתיחת רשת של דוכני מזון בארץ, וגם בעולם הגדול. "חזרתי לכאן בגלל הקורונה. אבל למדתי על עצמי הרבה דברים", הוא חושף. "למשל, איך להיות אדם טוב יותר".

תוך כדי הכנת אוכל?

"בכללי".

 

צח ניני \ צילום: אבירן בן עמי
צח ניני \ צילום: אבירן בן עמי

 

 בתוך בועה

אנחנו נפגשים בקיוסק של צח ניני, אי שם בלב המושבה. רחוב שקט. תנועה דלילה של אנשים. מזג אויר של אוטוטו סערה. מימין לקיוסק, על המדרכה, שני פועלים דוברי ערבית שותים בירות. מידי פעם מגיע לקוח, ומפריע למהלך הראיון. צח ניני, מצדו, מנסה להתרגל לחזרה הבייתה. וזה לא ממש פשוט לו.

"אתה נמצא בתוך בועה, כשאתה בבנימינה", הוא מהגג. "זה יישוב חמוד וקטן. של אנשים, שהם לרוב מבוגרים. אין פה תנועה של צעירים וחיי לילה. כשאתה מגיע לעיר הגדולה, לירושלים, אתה לומד איך להסתכל על החיים, בצורה הכי טובה שיש. ולמה באמת אתה מתחבר, באני הפנימי שלך".

אז למה אתה מתחבר?

"יש לי עוד הרבה מה ללמוד. אבל אני מאוד מתחבר לאוכל הערבי. האותנטי. יש כאלה שמתחברים לאוכל המזרחי יותר. אבל אני מצרי".

מה, מלוחייה?

"את זה, סבתא שלי עושה. אני קוצץ לה את הירק".

 

בקרוב: התוניסאי

"אני בלי אסף גרניט כבר חמישה חודשים", הוא מוסיף. "חזרתי לאותו מקום, שהוא מבנה השייך למשפחה שלי. ואני לא מבואס. כי תמיד כשמשהו חסר לך, אתה מעריך אותו יותר. אז הוספתי פה מנה שלקבאב מהעולם הטורקי, עם נגיעה של כבש. העשוי ממכסה אנטריקוט ואריסה ביתית, שאני מכין. נגיעה של מלח,טיפה פטרוזליה ואתה מקבל את הקבאב. ובמחיר של 25 שקלים. גם בגלל המצב וגם בגלל שלא צריך להיות חזירים. אני מרוויח, אבל בהתאם".

ויש עוד?

"אני רוצה לפתח עוד כמה כוונים. כמו סלטים מוכנים לקחת הבייתה, בימי שישי. וגם סנדויץ' טוניסאי מטורף. אבל לא בתוך פריקסה. אלא בתוך בגט קריספי. כמו בנתניה בשוק. זה יהיה פעם בשבוע. כנראה בימי שלישי והחל מהחודש הבא."

מה עם מפרום וקוסקוס?

"את זה אנחנו אוכלים בבית. ואם כבר מדברים על בית, אז אני עושה גם אירועים פרטיים. בבית שלי. עם חמש מנות ראשונות, כמו מולארד עם ריבת ענבים, בצלים ממולאים בחלקי פנים, פאטה כבד ועוד. וסלטים, הכי עממיים ומזרחיים שיש. ולמנה העיקרית, פלטה גדולה של בשרים. עם נקניקיות מרגז, קבאב הבית ובקבוק יין. וזו ארוחה של שעתיים".

 

שף של אוכל רחוב

קיוסק הפלאפל של צח ניני, 'ניניז', חולק קיר משותף עם המספרה של אחיו הקטן. אחד משלושת אחיו. הוא עצמו, טורח להכנס למספרה ולעשות פן לפני הצילום. וגם להוסיף: "דור, אחי הקטן, הוא כמו יד ימיני. הוא צעיר ממני בשנה ותשעה חודשים ואנחנו משתדלים תמיד להיות יחד. אני מבסוט מאוד, שההורים שלנו עשו את הצעד."עם הפרש הרגעים הזה".

שקט פה לאללה ברחוב. אתה לא נגנב מהשקט?

"השקט הוא טוב, ברגעים מסויימים. אני בנאדם של רעש ובלגאן. אחד כזה, שמחלק צ'ייסרים. עם אוכל טוב ואווירה. וטעימות של צ'יפס טעים וכל מיני. אני מרגיש פה קצת כבוי. אבל אני מאמין שמתחילים מפה ועושים מסלול מחדש. התוכנית בהמשך, זה לפתוח עוד סניפים כמובן. ולהתפתח. ובטווח הרחוק, יש הרבה תכנוננים. הפלאפל, ימשיך להיות בבנימינה. אני אכשיר אנשים שיתפעלו אותו ואתקדם קדימה, לעוד סניף. החלום הגדול, בסופו של דבר, הוא לפתוח סניפים כשרים בחו"ל. קצת. לא להתפזר. עוד אין תאריך. והחלום שלי, הוא להיות שף של אוכל רחוב".

וזוגיות?

"כרגע, אין. הייתה לי חברה עד לפני שנה. העבודה, לא כל כך מאפשרת לי להיכנס לזוגיות".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות