fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רחובות זועמים: המדרכות נצבעו באדום-לבן ואין חנייה לתושבים

המדרכות ברחוב אלונה בשכונת הפארק נצבעו באדום לבן ותושבי הרחוב זועמים: "החניות הפרטיות לא מכילות שני רכבים, קוראים לעיריית חדרה להפעיל שיקול דעת". העירייה: "יש ברחוב חניות ציבוריות, בוחנים אפשרות לשיפור המצב"
רחוב אלונה, תמונת מצב צילום: פרטי
רחוב אלונה, תמונת מצב צילום: פרטי

ביום שישי האחרון הופתעו דיירי רחוב אלונה בשכונת הפארק לגלות שהמדרכות משני צדיו של הרחוב נצבעו באדום לבן. המשמעות פשוטה וברורה: לא יתאפשר להם לחנות ברחוב את רכביהם. דיירי הרחוב התכנסו ופרסמו סרטון בו הם מתארים את מצוקת החנייה שנוצרה עקב צביעת המדרכות וקוראים לעיריית חדרה לחזור בה מהחלטתה.

רחוב אלונה הוא רחוב של בתים פרטיים, שהוקם לפני כשלוש שנים. לאורך השנים, המדרכות בו היו אפורות ודיירי הרחוב נהנו מחנייה חופשית. אמנם לכל בית אב ברחוב ישנה חנייה פרטית, אך לרוב מדובר במקום חנייה אחד, בשעה שרוב המשפחות מחזיקות שני רכבים, ובמקרים אחדים גם שלושה.

תושב רחוב אלונה עידן מורד מספר: "עיריית חדרה החליטה לצבוע את המדרכות באדום לבן מבלי לעדכן את הדיירים קודם לכן ומבלי לברר מה תהיינה ההשלכות לכך. רוב הבתים שנבנו כאן לא מסוגלים להכיל שני רכבים חונים בו זמנית, כך שבהכרח נוצר מצב שלדיירים בעלי שני רכבים אין מקום, ואין ברירה מלבד לחנות באדום לבן".

בסרטון שהעלו דיירי הרחוב צפו אלפי אנשים ומורד מאמין שיש לכך השפעה, משום שמדובר לדבריו בבעיה שקיימת בשכונת הפארק כולה ובעיר חדרה. "מדובר במגמה של עירייה שלא מקשיבה לתושבים, לא מבצעת דברים בצורה שקופה ופוגעת בתושבים. אם עיריית חדרה החליטה לצבוע את המדרכות, היה עליה לעשות בירור לפני כן. מדובר בפגיעה קשה בכל תושבי הרחוב. אנחנו ממשלמי הארנונה הגבוהה ביותר בעיר וללא ספק מדובר בארנונה מאד יקרה. השאלה היא מה התמורה עבור האגרה?"

תגובת העירייה: "צביעת הרחוב התבצעה על-ידי חכ"ל (החברה הכלכלית לחדרה) במסגרת הסכם הפיתוח של השכונה, על-פי תכנית תנועה מאושרת מלפני מספר שנים. יצוין כי  חנייה משני צדי הכביש תחסום נתיב נסיעה ולא תאפשר מעבר דו-סטרי ברחוב. כמו כן,  לתושבי הרחוב יש חניות במגרשיהם, ובנוסף הוכשרו בסוף הרחוב (צד מערב) מספר חניות ציבורית שעומדות בתקן ומהוות מענה לאורחי התושבים. בעקבות פניות התושבים התקיים השבוע סיור מקצועי ברחוב, בהשתתפות נציגי השכונה, והובהר כי תכניות התנועה – אשר כאמור אושרו לפני שנים – מתבצעות בד בבד לקצב השלמת הבנייה ואכלוס הבתים, והמחלקה לתשתיות תבחן אפשרויות לשיפור מצב זה".

גם לבאי קופת החולים אין מקום לחנות. רחוב אלונה צילום: פרטי
גם לבאי קופת החולים אין מקום לחנות. רחוב אלונה צילום: פרטי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות