fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיט: יואב רוז מפרדס חנה זכה בתואר אלוף ישראל לנוער

יואב רוז, בן 15 תלמיד התיכון החקלאי זכה עם שותפו מור אבו באליפות שיוט 420. רוז: "אני אמיץ? לא יודע. צריך להשקיע בעבודה פיזית קשה, צריך להתאמן ולהיות בכושר"
יואב רוז (צילומים: "אושן ניישן")
יואב רוז (צילומים: "אושן ניישן")

באליפות השיט 420, זכו יואב רוז  ומור אבו ממעגן מיכאל, במקום הראשון והפכו לאלופי הארץ. רוז, 15, תושב פרדס חנה ותלמיד כיתה ט' בתיכון החקלאי "ברנקו וייס" פרדס חנה בפיקוח המנהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער בישראל.

רוז מספר: "הקשר שלי לים התחיל בזה שסבא שלי היה רב חובל. אבא שלי שנא ים, אבל היה כדורגלן ואחי עסק בגלישת רוח, הוא זה שדחף אותי בגיל שבע לתחום. בעקבותיו הגעתי לשדות ים ונדלקתי על האופטימיסט, סירות קטנות לתחרויות של יחידים. בשנה האחרונה באופטימיסט הייתי במקום חמישי–שישי בארץ. הייתי אז בן 13. אחר כך רק עברתי ל- 420. לא היה לי שום פחד שיקרה לי משהו. אני אמיץ? לא יודע. יש לי שלושה אימונים בשבוע, שלוש שעות כל אימון, ולא משנה מה תנאי מזג האוויר. אני מתאמן כשאני לבוש בחליפה ששומרת על טמפרטורת הגוף בחמסין או בקור".

"השייט לימד אותי כמה דברים", הוא מוסיף, "צריך להשקיע בעבודה פיזית קשה, צריך להתאמן ולהיות בכושר, צריך להתמיד, אבל הכי חשוב להיות חזק מנטאלית וללמוד גם להפסיד. זה משמעותי, כי בהתחלה לא הייתי טוב. רק בשנה שעברה השתתפתי עם בן הזוג שלי ב-420 באליפות עולם לנוער באגם גארדה באיטליה, וחזרנו עם מקום 150, פדיחה איומה, אבל אסור להתייאש. אחרי הרבה אימונים בהדרכת אייל לוין, שמחזק בנו כל הזמן את הביטחון הפיזי והנפשי, אנחנו בדרך הנכונה. הגענו בתחרויות ביוון למקום חמישי, ועכשיו, אחרי שלוש שנים בדגם, אני והשותף והחבר שלי, מור אבו, לקחנו באליפות ישראל בתל אביב מקום ראשון כשאנחנו מתחרים בגדולים מאיתנו. באנו עם ציפיות להגיע בין המקום השלישי לראשון, ולא הופתעתי מהתוצאה. הניצחון הזה הוא חלק ממקבץ תחרויות שקבעו מי ייסע לחו"ל לתחרויות בינלאומיות ולאולימפיאדת הנוער."

"למרות שאני מורה, הלימודים של יואב הם כרגע בעדיפות שנייה, ואין לי בעיה עם זה", אומרת נורית רוז, אמו של יואב. "החוויה וההישגים שלו עכשיו הם דבר שלא יחזור. חייבים למצות אותם בזמן הקצר הזה. זה תורם לו ברמה האישיותית הרבה מעבר להישג הספורטיבי, ויש כאן ערך מוסף עצום בגיל הזה. זה לא משתווה לשום דבר אחר". נורית רוז מסיעה את בנה שלוש פעמים בשבוע לאימונים בשדות ים, שמתחילים בשעה שלוש ומסתיימים בחשיכה. יואב מאד צנוע, מגיב על ההצלחה מאוד בפרופורציה ומתמקד במה שהוא עושה. יחד עם בן זוגו לשייט, הם משקיעים, מנתחים יחד כל מהלך שעשו ומסיקים מסקנות לתחרות הבאה, או לאימון הבא. זה נותן לו עצמאות ויכולת התמודדות. הדרך מאד קשה, יש המון אימונים ויש לזה גם מחיר משפחתי שכולנו משלמים באהבה ובהנאה, המון נסיעות לתחרויות ואירועים.

יואב רוז (צילומים: "אושן ניישן")
יואב רוז (צילומים: "אושן ניישן")

רוז מאשר את דברי אמו שההשקעה שלו בספורט באה על חשבון לימודים, אך מוסיף: "אבל המחנכת שלי, דנה שגב, שומרת עליי." דנה שגב מאירה את הדברים: "אנחנו מכירים בחשיבות של מה שהוא עושה ומעריכים את המאמץ הגדול שלו. בית הספר בא לקראתו, והוא, מצדו, משתדל כמה שיותר ללמוד". יואב סיפר כי בבית הספר הוא מעדיף ספורט, מתמטיקה ואנגלית".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות