fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתיד חדש לשישה בלוקים בדרך למרחב בפרדס חנה

ימי בחירות? מועצת פרדס חנה כרכור החזירה את פרויקט שיקום שכונות במסגרתו ישופצו ששה בלוקים בדרך למרחב
מתכוננים למייק-אובר. בלוק 534 השבוע (צילום: התחדשות עירונית מועצת פרדס חנה כרכור)
מתכוננים למייק-אובר. בלוק 534 השבוע (צילום: התחדשות עירונית מועצת פרדס חנה כרכור)

השבוע הופיעו פיגומים סביב בלוק 534 בדרך למרחב בפרדס חנה. במועצה מסבירים כי זוהי יריית הפתיחה לפרויקט "שיקום שכונות חוזר", שבמסגרתו ישופצו ממש בקרוב שישה בלוקים בדרך למרחב – בלוקים 531, 533, 534,535, 536 ו-537. צוות היחידה לעבודה קהילתית והתחדשות עירונית במועצה ליוו והנחו בחודשים האחרונים את דיירי הבלוקים שנבחרו לפרויקט, בהגדרת הצרכים ובגיבוש התכנית. הפרויקט מגובה על ידי משרד הבינוי והשיכון והאגודה לתרבות הדיור במטרה לשפר משמעותית את איכות חיי התושבים בבניינים אלו. בשיתוף פעולה, ולאחר מיפוי, נבחרו נציגי בניינים להובלת התהליך, וכן נבחר קבלן אחד לכל 3 בניינים במטרה לקדם ולייעל את התהליך (כלומר 2 קבלנים). אנו כרשות רואים בתהליך זה הגשמת חזון קהילתי, ואנו נמשיך ללוות את התהליך בשותפות מלאה עם התושבים גם בהמשך הדרך".

הבלוקים הישנים המיועדים לשיפוץ סובלים מבעיות אסתטיות ובעיות בטיחותיות המאפיינות בניינים רבים במושבה: אפורים, עם מראה של בטון חשוף, מוזנחים, עם תשתיות מיושנות, ובאופן כללי  בניינים שמדכדך לצאת מהם בתחילת היום, לחזור אליהם בסוף היום, לשבת לידם ובעיקר להביא אליהם אורחים. בבלוק 531, למשל, אזור הבלוק מוזנח ומלוכלך, מעקה המדרגות מתקלף, הצנרת נוטה לנזילות וכבלים תלויים חשופים על קירות הבניין ובכניסה.

מחכים למייק-אובר: בלוק 531 השבוע (צילום: נירית שפאץ)
מחכים למייק-אובר: בלוק 531 השבוע (צילום: נירית שפאץ)

אחת מנציגי הוועד שהוקם במיוחד עבור שיפוץ בלוק 531 מספרת שלפני כמה חודשים קיבלו הדיירים את הבשורה המשמחת שעושים שיפוץ לבניין שלהם ולעוד מספר בניינים סמוכים בדרך למרחב. "בשיתוף פעולה של משרד השיכון והמועצה כינסו אותנו כמה פעמים ובחרנו את פרטי השיפוץ, איך תיראה חזית הבניין ובאיזו אבן ישתמשו לריצוף. הבטיחו שיצבעו את הבניין, יחדשו הריצוף ברחבה, יטפלו בקיר שמלא בפסולת יונים, יצבעו את המעקה ואת הכניסה לחדר המדרגות, יתקנו את הגג, יעשו תאורה אוטומטית שנדלקת כשמחשיך ונכבית כשמאיר בכל הרחבה ובחדרי המדרגות, יסדרו גינון בשטח לצד הבלוק שכרגע הוא מוזנח ומלוכלך, יסדרו את הכבלים החשופים ויחליפו את הצנרת בכל הבניין". בבלוק סובלים מנזילת מים ליד הבניין שיוצרת הצפה זה מספר חודשים, ומצפים בכיליון עיניים להחלפת הצנרת המובטחת. בבלוק זה ובשאר הבלוקים המיועדים לבנייה, ממתינים שהעבודות יתחילו בימים הקרובים גם בבלוק שלהם, וכל איכות חייהם תשתנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות