fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוברים להגנה

מעשי אלימות, שבשיאם תושב פרדס חנה-כרכור הותקף באכזריות, גרמו ליותר ויותר תושבי האזור להתנדב למשמרות השכונתיות ולשמור על הבית. במקביל מתכננים התושבים צעדת מחאה בדרישה לקדם את החקירה
"מעבים את המשטרה". יניב שלום ועירא הדני צילום: נירית שפאץ

התקיפה האכזרית שעבר ויניי מנון בלב פרדס חנה בשבוע שעבר, גרמה לתסיסה בקרב לא מעט תושבים. מנון, כך מספרים בני משפחתו, מתאושש כעת, אבל המקרה ערער את ביטחונם של תושבי האזור בכלל ופרדס חנה בפרט. כדי להשיב את תחושת הביטחון לא מעט מהתושבים מגלים עניין במשמר האזרחי. בנוסף, במושבה קיימות עוד שתי מסגרות לשמירה ואבטחת הציבור שפועלים בהן אזרחים בהתנדבות.

המטרה: שמירה על הביטחון במקום שבו המשטרה לא פעם אינה מצליחה לתת מענה. מנון הותקף ביום ראשון בערב, 24.3, ברחוב ההדרים בפרדס חנה, בזמן שרכב על אופניו. שלושה אלמונים יצאו ממכונית והיכו אותו. שני אנשים היו עדים לתקיפה, אחד מהם הצליח לרשום את מספר הרכב שממנו יצאו התוקפים ולהעבירו למשטרה. מנון אושפז בבית החולים. אשתו סיפרה השבוע כי לדברי רופאיו, יעברו עוד כמה חודשים עד שיחלימו לגמרי הסדקים בצלעותיו.

בעקבות התקיפה ומתוך רצון לקדם את החקירה, מחר (שישי)  ב-12 בצהריים, מתוכננת צעדת מחאה מהכיכר ברחוב ההדרים פינת דרך למרחב, לעבר תחנת המשטרה.

"מעבים את המשטרה". יניב שלום ועירא הדני צילום: נירית שפאץ

צ'קלקה ואפודים

איריס בן דוד, תושבת כרכור, הגיעה אל המושבה לפני כחמש שנים. עוד לפני שעברה להתגורר במקום שמעה על מקרי הפריצה והחליטה להצטרף למשמר קורן, אחת המשמרות השכונתיות הפעילות בפרדס חנה-כרכור. בראש המשמר עומד גדי בראון והמתנדבים הם תושבי השכונות קורן ויובלים. "גבולות הגזרה מוגדרים לפי הבית האחרון שיש בו מתנדבי משמר", אומרת בן דוד, "הסמכויות שבידינו מאוד מוגבלות. אנחנו מפטרלים כל הלילה עם רכב בעל מדבקות משטרה וצ'קלקה, לבושים אפודים, ומטרתנו היא להרתיע ולמנוע, לא להתעמת. אנחנו מצוידים במכשיר קשר, ואם משהו נראה לנו חשוד, אנחנו מזעיקים ניידת".

היעדר הסמכויות של המשמר השכונתי לא הופכים אותו לחסר תועלת. לנוכחותו יש השפעה רבה בצמצום עבירות הרכוש. "לפני שהתחלנו עם המשמר השכונתי, היו בשכונה הרבה פריצות וגניבות רכבים", ממשיכה בן דוד, "מאז שהמשמר החל לפעול הפשיעה כאן ירדה. בחופשים אנחנו מונעים ונדליזם של בני נוער בפארקים, אבל עיקר הפעולה שלנו הוא במניעת הפריצות והגניבות. המוטו שלנו הוא 'היום אני שומר על הבית שלך, מחר אתה שומר על הבית שלי'. זה יוצר תחושה נעימה של ערבות הדדית. במהלך הפעילות מכירים אנשים, שכנים, ונוצרים קשרים של עזרה הדדית".

כתבה: נירית שפאץ

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בכל הפרדס וכל זכרון 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות