fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאיירות בחצר השוק

אירוע "אמנים במושבה" פרדס חנה -כרכור יתקיים בימים חמישי-שישי-שבת 4-6 לאפריל. כמדי שנה, בכל רחבי היישוב ייפתחו מתחמים שבהם יציגו וימכרו אמנים תושבי היישוב מעבודותיהם. המתחמים ייפתחו
מימין: נורה פורת, איילת גד, שירלי מוניהון, ענת מגל, רחלי שלו ורמה התינוקת (צילום: אביטל שוץ)
מימין: נורה פורת, איילת גד, שירלי מוניהון, ענת מגל, רחלי שלו ורמה התינוקת (צילום: אביטל שוץ)

אירוע "אמנים במושבה" פרדס חנה -כרכור יתקיים בימים חמישי-שישי-שבת 4-6 לאפריל.
כמדי שנה, בכל רחבי היישוב ייפתחו מתחמים שבהם יציגו וימכרו אמנים תושבי היישוב מעבודותיהם. המתחמים ייפתחו
ביום חמישי: 10:00 – 20:00
בשישי: 10:00– 17:00
ובשבת:10:00- 20:00
הכניסה חופשית.
פרטים נוספים ומידע מלא לגבי האמנים המשתתפים ומיקומם ניתן למצוא באתר
פירוט סדנאות, הופעות ושעות הפעילויות
ובדף הפייסבוק של האירוע, "אמנים במושבה פרדס חנה כרכור".

מתחם חצר השוק במרכז פרדס חנה הוא מתחם שומר שבת, שייפתח באירוע בימים חמישי ושישי בלבד. בימים אלה יככבו בו חמש מאיירות שלכל אחת מהן סיפור משלה: רחלי שלו, שירלי מוניהון, ענת מגל, נורה פורת ואיילת גד. בשנים האחרונות הפכו האיורים לנישה אמנותית טרנדית בעולם כולו.  האיורים מגיעים אלינו בעיצוב לבית, כחלק מאמנות שימושית, בכל תחום הקעקועים, על מרצ׳נדייס (תיקים, מחברות וכו).לחמש המאיירות יהפכו את החצר לגלרייה שבה יוצגו העבודות של כל אחת מהן, ובנוסף חלל אחד יוקדש לתערוכת הבוגרות של קורס האיור של רחלי שלו. לכבוד האירוע כל אחת תיצור כרטיסי ברכה מיוחדים לחג שיימכרו לצד פריטים כמו ספרים, סיכות, פאצ׳ים, הדפסים וכו'. בנוסף, כל העבודות שיוצגו יעמדו למכירה.

פעם בשבוע מעבירה המאיירת רחלי שלו קורס איור בחצר השוק, ומכאן נולד הרעיון לארח מתחם מאיירות באירוע הוותיק "אמנים במושבה". שלו, בת 37, נשואה ואם לארבעה, מאיירת ויוצרת קומיקס. "אני מציירת כל חיי, וכשהגיע הזמן לבחור מה ללמוד, הבחירה הטבעית שלי הייתה המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל", היא מספרת. "התמחיתי בה באיור, ובתום הלימודים יצאתי לדרך עצמאית". ב"אמנים במושבה" היא תציג מספר עבודות שלקוחות מטור קומיקס אישי אוטוביוגרפי שהיא מפרסמת כבר למעלה מחמש שנים בעיתון "מקור ראשון", וכמה טורים שעוסקים במעבר שלה לפרדס חנה. "הטור ב'מקור ראשון' מרבה לעסוק במשפחה, הורות וזוגיות. אני הגיבורה שלו, האמא עם חולצת הפסים, אני 'מדברת' עם עצמי, מתוך הזדהות מאוד גדולה עם הקוראות והקוראים, כי כבני אדם אנחנו חווים דברים בצורה מאוד דומה. הטור הזה הוא ה'בייבי' שלי, ובקרוב ייצא ספר אוסף של הטורים בהוצאת ידיעות ספרים. לגבי תערוכת בוגרות הקורס שלי, יש הרבה מאוד אנשים, עם או בלי ניסיון בציור, שאוהבים איור. ברגע שפרסמתי קורס, קיבלתי מיד תגובות מעוניינות רבות. מפגשי הקורס מתקיימים פעם בשבוע בחדר בחצר השוק. כל המשתתפות נשות קריירה, נשים עסוקות מאוד, וזה דבר מדהים. פעם ציירנו את כל ההתרחשויות בחצר השוק".

ענת מגל, המוכרת ביישוב כבעלת קפה המרפסת והחנות "לבידו" בכרכור, היא אמנית, יזמית ועוסקת גם בפרויקטים חברתיים. התחלתי לצייר מתוך התבוננות. להיות ברחוב, להתבונן בסיטואציות ולצייר אותן. עשיתי זאת בארץ, בניו יורק וביפן, ובאירוע אמכור איורים וציורים שלי. באירוע אנחנו גם רוצות, אם יתאפשר לנו, לעשות רישומים מהירים של אנשים וסיטואציות שיתרחשו בזמן אמת במתחם".

מגל תמכור גם את הספר שהוציאה לאחרונה, "לבד ליפן – חתירה לתנועת השבירה". "בספר 50 איורים. זו מסה אישית על נסיעה שעשיתי. עזבתי לחודש את בית הקפה, החנות והמשפחה, בלי מטרה ספציפית, בלי להבין למה אני נוסעת. זו הפעם הרביעית שאני עושה נסיעה ארוכה כזאת לבדי. זה היה שלב של תהליך, לעצור את שטף החיים ולהתבונן מחדש על מה שביומיום נראה מובן מאליו, ולהגיע למדינה שבה אין לי איש שמחכה לי ואני לא מדברת את שפתה בכלל. ניסיתי לתכנן מראש וזה לא הצליח, אז פשוט נחתתי ביפן, הלכתי לאיבוד, שוטטתי בלי מטרה. להרשות לעצמי, גם כאמא, לשמוט הכל, זה היה מאוד חזק".

נורה פורת בת ה-38, תושבת תלמי אלעזר, משתתפת ב"אמנים במושבה" בפעם הראשונה. היא מאיירת בהכשרתה ולמדה איור בשנקר. למעט איורים פה ושם למגזין "עיניים", לא הפכה את האיור לתחום העיסוק המובהק שלה, אבל אין ספק שהוא קיים ונוכח מאוד בעבודותיה. בימם אלה היא מסיימת תואר שני באמנות באוניברסיטת חיפה, שם יש לה גם סטודיו, וגם במחסן שהפהכה לסטודיו מאחורי ביתה בתלמי אלעזר. "אני נעה בין עולם האיור והעיצוב לעולם האמנות. היום אני רואה את עצמי יותר כאמנית, אבל הסגנון שלי מאוד איורי. אני ציירת של אנשים, חיות, סיפורים. אני מוצאת סיפור בכל דבר. אני כל הזמן עושה אמנות. הייתה לי חנות לרהיטי וינטג' במשמרות. אני מלמדת אמנות בתיכון המושבה בזכרון יעקב, ומציירת הרבה את התלמידים שלי. אני עובדת גם בקרמיקה במתנ"ס בפרדס חנה. בתערוכה יימכרו רישומים שלי, כלי קרמיקה שיצרה האמנית עינת רבינא ואני ציירתי עליהם, והדפסים של תחריטים מתוך הספר 'חלב ודם'". הספר, שיצא לפני שנתיים, מבוסס על סיפורו האיש המטלטל של אדם שהכירה, מהגר מאוקראינה. פורת העבירה את הראיונות איתו לסופרת שירה פנקס שכתבה אותו, ובשילוב עם איוריה של פורת יצא ספר ייחודי, שהשתיים ידברו עליו באירוע. "כששירה נכנסה לספר הוא קיבל איכות מיוחדת. נוצר קשר בין האיורים לכתיבה. אני מאמינה בשיתופי פעולה ואוהבת אותם".

שירלי מוניהון, בת 32, היא מעצבת גרפית במקצועה, ומאיירת. היא עושה איורים בשביל החנות האינטרנטית שלה, the555shop.com. "זה מגיע ממקום של עשייה עם הידיים", היא מתארת. "בהתחלה עשיתי הכל ידני, לא ממוחשב, על נייר איכותי ולא עשיתי הדפסים. בהמשך התפרסתי על עוד דברים, למשל, הפכתי איורים לרקמה דיגיטלית שאפשר להדפיס על בדים. ביריד אמכור גם הדפסים של עבודותיי, איורים ממוסגרים וגלויות. האיורים שלי הם בשחור לבן, אני מושפעת מרבות של קעקועים ואופנה, תמונות ישנות משנות ה-20 וה-30, נשים זוהרות של פעם. באירוע אני מתכננת להקים עמדה שהיא כמו סלון ביתי, שהאיורים תלויים בו על הקירות, והציבור מוזמן לבוא ולהצטלם בו".

איילת גד, בת 48, תושבת פרדס חנה ואם ל-2, היא אמנית, ציירת ומורה לאמנות במתנ"ס פרדס חנה ובשער מנשה, ועבודותיה מתאפיינות בקו איורי עדין המשולב בעוצמות של רגש ועוסק הרבה סביב נושא הבית. כשחזרה מברלין לפני 8 שנים אחרי נישואים עם אדם גרמני שהתפרקו, עבדה בנגריה וראתה שם צורות שיוצרות מעין בתים קטנים מעץ. "הבית שלי התפרק בדיוק אז, וזה היה מאוד משמעותי עבורי. התחלתי לצייר עליהם ולתת אותם כמתנות, והילדים שלי ציירו עליהם. חיפשתי גם את הבית האמיתי שלי בחיים, ועם היצירה של אותם בתים קטנים, מצאתי את הבית שלי בפרדס חנה. חברים עודדו אותי להשתתף ביריד האמנים כאן לפני שנים, ואחרי שקנו את כל העבודות שלי באותו יריד, השתכנעתי לפתח את התחום הזה. כיום יש לי סטודיו פעיל שבו אני מלמדת יצירה מעץ ממוחזר ועוד חומרים. בשנה האחרונה נכנסתי לתחום בריאות הנפש ואני מורה ב-8 מחלקות בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה, דבר שמלמד אותי ומשפיע עלי הרבה. אני רואה את הכוח וההשפעה  של האמנות. אני חונכת בימים אלה סטודיו חדש בקיבוץ משמרות ויש לי קולקציה חדשה וצבעונית במיוחד של עבודות שסובבות סביב הנושאים של בתים, אנשים, חיות ונוף. ביריד הזה אני מוכרת גם הדפסות למסגור עצמי וגם עם מסגרת. אלה עבודות שציירתי על עץ והדפסתי רפודוקציות שלהן. אמכור גם מארז של עשר גלויות מעבודותיי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות