fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ילדים זה רוק אמיתי. אינדי ילד בברלה

המוזיקאי ליאור סקר, סולן "אינדי ילד", מופע הרוק לילדים שיעלו בשבת הקרובה, 16.3, על בימת הברלה מיוזיק קלאב ויתנו הופעה מקפיצה מול מאות ילדים והוריהם, שיהנו לא פחות. "רוק זה ילדים וילדים זה לגמרי רוק, זו מוזיקה משוחררת, צועקת, עם הרבה אוויר ועוצמה, ממש כמו ילדים",
ליאור סקר (צילום: ליאור רוטשטיין)
ליאור סקר (צילום: ליאור רוטשטיין)

"רוק זה ילדים וילדים זה לגמרי רוק, זו מוזיקה משוחררת, צועקת, עם הרבה אוויר ועוצמה, ממש כמו ילדים", אמר המוזיקאי ליאור סקר, סולן "אינדי ילד", מופע הרוק לילדים שיעלו בשבת הקרובה, 16.3, על בימת הברלה מיוזיק קלאב ויתנו הופעה מקפיצה מול מאות ילדים והוריהם, שיהנו לא פחות.

סקר, 39, תושב הוד השרון, משתתף במופע משנותיו הראשונות, כשעלה לפני כשבע שנים. "אני אוהב להופיע מול ילדים. הם הקהל הכי אמיתי וטוב שיש. אם הם נהנים הם יהיו מרותקים אליך, אם הם לא – הם יעברו לדבר הבא. הם ברומטר טוב כדי לדעת אם אתה נותן הופעה טובה או לא. ההורים נהנים מהנוסטלגיה, אבל הילדים הם מדד אמיתי לשואו טוב".

כחובב אמיתי של ילדים ומוזיקה, הוא מלמד מוזיקה בבית ספר יסודי "ערמונים" ברמת גן. "נותנים לי יד חופשית בחומר הלימודים, וזה מרגש. אני משקיע בלימוד אהבה למוזיקה והעוצמות שלה, ומה זה עושה לנו כאנשים. יש לי בבית הספר להקות, ובכיתה ב', רגע לפני שהם מתחילים ללמוד אנגלית, אני מלמד אותם שירים של הביטלס".

מטרתו במופע "אינדי ילד" היא ללמד ילדים אהבה למוזיקה. "אני מלמד אותם להעריך ולהנות ממוזיקה, אני לא חושב שכל מוזיקה לילדים צריכה להיות בעלת מסר ולבוא לחנך אותם, או להיות עם לחן מתוק שמותאם לילדים. באינדילד אנחנו מנגנים רוק בלי שום 'המתקה', והם נהנים ונסחפים עם המוזיקה. באודישן שלי למופע עשיתי את 'אין לי כסף אין', צרחתי את המילים, ובסוף אמרתי לבוחנים, חיים שמש וחמי רודנר, שאני לא אצרח ככה בהופעות. הם לא הבינו למה: זה היה בדיוק מה שהם רצו. רוקנרול זה ילדים, קלילות, צעקות וכיף, זו אווירה של שחרור שילדים מחוברים אליה גם בגיל 4".

מה אתה חושב על המוזיקה של היום? -"בדיוק עשיתי על זה שיעור היום, על השיח שטוען שהמוזיקה העכשווית לא טובה. בחנו בחינה אובייקטיבית את העשור בו הם חיים, ומצאנו את פארל ואת אדל. יש כיום שירים מדהימים. זה נכון שהילדים היום חשופים להמון ג'אנק, אבל גם בשנות ה-90 היה ג'אנק".

ומה לגבי מוזיקה ישראלית? -"יש המון דברים יפים לילדים, כמו 'ילדי בית העץ', או המופע של עלמה זוהר, 'פלא'. (אלה הופעות שיתקיימו גם הן בברלה בתאריכים 6/4 ו-22/4 בהתאמה). בעיניי, לא כל השירים חייבים לחנך. גם 'הכבש השישה עשר' ו'והילד הזה הוא אני' מוכרים ופופולאריים ולא נחשבים לחינוכיים. אני חושב שהשירים של היום גורמים לילד לחוש שהמוזיקה שהוא צורך אמיתי, לא מחביאים בה מסר או שיעור, הם פשוט מוזיקה טובה. סטטיק ובן אל הם אמני פופ מצוינים, תמיד היה ויהיה לזה מקום, הם משתנים משיר לשיר, וזה ראוי להערכה, למרות שזו לא כוס הרד בול שלי, ואני בכלל לא שותה רד בול".

מה החשיבות של מוזיקה בעיניך? -"אני מוזיקאי, ככה אני מביע רגש. אני לא מבין איך אנשים שלא שרים מבטאים רגשות. לכן חשוב לי להעביר את זה הלאה. זה להרגיש ולחוות משהו שאי אפשר להבין אותו".

בחודשים הקרובים יעלה מופע חדש ובו תשיר הלהקה משיריו של גידי גוב. "מבחינתי זוהי סגירת מעגל מטורפת, הופעתי בתכנית שלו פעם אחת, השירים שלו הם תענוג, ואנחנו כבר מחכים להגיע ביוני עם המופע החדש לברלה".

פתיחת דלתות 11:00, תחילת מופע 12:30. כרטיסים ניתן להזמין בטלפון 04-6369993/4.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות