fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

השגרירים של פרדס חנה מחפשים מימון

קבוצת הרובוטיקה (צילום: עידן בנטל)
קבוצת הרובוטיקה (צילום: עידן בנטל)

קבוצת הרובוטיקה של בית החינוך הדמוקרטי "שבילים" בפרדס חנה כרכור, s3 shvilim space sheep 2247, המונה 12 תלמידי כיתה ט', יוצאת בסוף החודש הזה לאליפות העולם באורוגוואי. זו הפעם הראשונה שמשלחת מהיישוב מייצגת את ישראל בתחרות רובוטיקה עולמית, והתלמידים העלו קמפיין מימון המונים באתר הדסטארט, תחת הכותרת "השגרירים של פרדס חנה!" במטרה לכסות כמה שיותר מעלויות הנסיעה.

ארבל קן תור, מחברי המשלחת, מתאר: "קבוצת הרובוטיקה שלנו קיימת כבר 9 שנים. חלק מהילדים המשתתפים כבר 6 שנים בפרויקט הזה, מאז שהיו בכיתה ד'. זאת השנה האחרונה שלנו, אחר כך נעבור לפרויקט אחר יותר מתקדם. יש לנו שלושה נושאים בפרויקט: מחקר, רובוט וערכי הליבה (ערכים שארגון FIRST , שמטרתו לעודד מדע, טכנולוגיה ועשייה חברתית בקרב בני נוער, מגדיר לנו ואנחנו צריכים לנהוג ולעבוד לפיהם במשך כל השנה.) החלק של המחקר עוסק כל שנה בנושא מסוים, והשנה הנושא הוא חלל. הקבוצות צריכות לחקור בעיה במסגרת הנושא הזה, להיפגש עם מומחים, להציג את הפתרון ולפתור את הבעיה. בחלק של הרובוט, כל הקבוצות בעולם מקבלות שולחן משימות נתון ואוניברסלי. המטרה שהארגון מציב לנו זה לבנות תוך חודשים ספורים רובוט אוטונומי לגמרי שיבצע כמה שיותר מהמשימות המוגדרות תוך שתיים וחצי דקות. אנחנו צריכים לתכנן אותו מאפס עד מאה לבד".

במחקר בנושא החלל הם חקרו את בעיית הקרינה על מאדים, המסכנת את האסטרונאוטים בכל משלחת שתגיע לשם. "מצאנו שבמאדים יש קרינה אולטרה סגולה וקרינת רוח השמש, וחיפשנו את הפתרון היעיל ביותר שיבטיח שחברי המשלחת לא ייחשפו לקרינה הזאת. הפתרון שמצאנו הוא חיים במערות. אנחנו בונים רובוט שיישלח למאדים וימצא שם כיסי אוויר באדמה, יכין אותם למגורי אדם וישלח נקודות ציון למיקום שבו המשלחת צריכה לנחות. אין ביכולתנו לבנות את הרובוט עצמו, אבל אמרו לנו שהוא ישים. דיברנו אפילו עם נאס"א, שעזרו לנו למפות אזור מסוים במאדים שבו מצאו כיסי אוויר".

לגבי חלק הרובוט, את הרובוט שהם בנו הם אמורים עדיין לבנות מחלקי לגו. "זכינו בתחרות הרובוט המתקדם ביותר באליפות הארץ ברובוטיקה. הרובוט שלנו הגיע לניקוד הגבוה ביותר בשתיים וחצי דקות, קבענו את השיא הישראלי בתחום ואנחנו מחזיקים בו בארבעת החודשים האחרונים. בהיבט הערכים, באליפות הארץ זכינו בפרס הקבוצה שהיוותה את ההשראה הכי גדולה לאנשים בתחום ה-stem – sience technology engineering math. זכינו בפרס הזה בזכות זה שהפצנו את העבודה והידע שלנו בכל העולם ועזרנו לקבוצות שונות להתפתח בתחום. עזרנו ל-25 קבוצות ישראליות ועוד כמה קבוצות מחו"ל. לצורך זה נסענו ברחבי הארץ, הגענו עד הצפון הרחוק בתחבורה ציבורית לבתי ספר של קבוצות כדי לעזור להן לפתח את הרובוט והחקר. פרסמנו את עצמנו בהמון אירועים קהילתיים והעברנו בבית הספר שלנו פעילויות של רובוטיקה".

עכשיו הם נוסעים רחוק מאוד. "בעקבות ההישגים שלנו באליפות הארצית הוזמנו להתחרות באחת מאליפויות הרובוטיקה שתתקיים במונטה וידיאו שבאורוגוואי. כשקיבלנו את הזכות לייצג את ישראל שם, הבנו שצריך להשיג כסף. ההורים שלנו אישרו את הטיסה בתנאי שנעשה כל דבר אפשרי להשיג את, הכסף הזה ואת השאר ההורים השלימו. עכשיו אנחנו פונים לחברות שונות בבקשה למתן חסות, וכבר יש לנו כמה חברות כאלה. אנחנו עובדים על בסיס יומיומי בעבודות כמו גינון וטיולים עם כלבים, מגייסים כספים באירועים שונים שאנחנו מופיעים בהם, מארגנים מכירות, ופתחנו עכשיו בפרויקט מימון ההמונים בהדסטארט".

כרטיסי הטיסה בוודאי כבר נרכשו. –"כן. ההורים שילמו עליהם סכום מסוים, כי היינו חייבים להזמין אותם, ואחרי ששילמו, אנחנו עשינו את המאמץ לצמצם כמה שיותר את הסכום שיצטרכו להוסיף, ואם אפשר, גם להחזיר להם חלק מהכסף ששילמו. כרגע ההורים צריכים להוסיף עוד מעט כסף, גם בשביל השהות, ואנחנו משתדלים לגייס כסף".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות