fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אביעד סיני מקדם הסדרת צמתים וכבשים מסוכנים בפרדס חנה כרכור

נהגים והולכי רגל מכירים את הצמתים והכבישים בפרדס חנה כרכור שבהם צריך להתגבר על פחד קיומי כדי לחצות בשלום. למקומות האלה לא צריך להתייחס כאל גזירת גורל, אפשר לשפר את הבטיחות בהם.
אביעד סיני במקום הבעייתי ברחוב יהלום (צילום: פרטי)
אביעד סיני במקום הבעייתי ברחוב יהלום (צילום: פרטי)

נהגים והולכי רגל מכירים את הצמתים והכבישים בפרדס חנה כרכור שבהם צריך להתגבר על פחד קיומי כדי לחצות בשלום. למקומות האלה לא צריך להתייחס כאל גזירת גורל, אפשר לשפר את הבטיחות בהם. חבר מועצת פרדס חנה כרכור, עו"ד אביעד סיני, פנה השבוע אל וועדת תיאום תנועה, בבקשה להקמת תמרורים ומעברי חצייה ברחבי פרדס חנה כרכור. בבקשה פירט סיני שלל מקומות בישוב בהם נדרשת הסדרה בצורת מעבר חצייה, תמרור, מעגל תנועה או מדרכה, שחסרים בהם כיום. ברשימה: המעבר המסוכן בדרך פיק"א פינת הבוטנים, החסר מעגל תנועה או מעבר חציה וסמוך לו חסרות גם מדרכו בצדי הכביש, ועליו כתבנו בעבר בעיתון זה; רחוב החבצלת פינת קק"ל; רחוב יהלום סמוך לדרך החוצה לבית ספר רבין; רחוב הדקלים במפגשים בין דרך הבנים ודרך הצפירה; רחוב השופטים פינת אחוזה; רחוב החלוץ דרך עירון; רחוב המייסדים פינת תלפיות; רחוב הצפירה פינת רחוב הבוטנים; דרך קק"ל פינת רחוב הבוטנים; תמרור חסר ביציאה מרחוב הדקלים לדרך הים, שממתינים בימים אלה להסדרתה.

כמו כן, באמצעות הרשתות החברתיות הזמין סיני את התושבים לפנות אל וועדת תיאום תנועה, פנייה שזכתה להדים ובעקבותיה העלו תושבים מקומות נוספים הראויים להסדרה ביישוב ותיארו בפירוט את המפגעים ואת סכנותיהם, וסיני הוסיף אותם לרשימה. בין המקומות הבעייתיים שהצביעו עליהם התושבים: היציאה מרחוב האשכולית לרחוב התחיה שדורשת תמרור עקב שדה ראייה חסר, הקטע המסוכן ברחוב המייסדים שחסר מדרכות (וגם עליו כתבנו לא אחת), קטע הכביש ללא מדרכה ותאורה המסוכן להולכי רגל בכניסה מצומת כרכור ליישוב, ועוד.

"מחסור משמעותי בתמרורים ובמעברי חצייה מוביל לסכנת נפשות", מוסיף סיני. "בהתאם לכך פועלת המועצה הנבחרת בשיתוף עם ראש המועצה כדי לקדם את הנושא. כל נושא התמרור ומעברי החצייה נבחן על ידי ועדה מקצועית שמתפקידיה לקבוע מיקומי מעברי חצייה והצבת תמרורים. אניי קורא לתושבים לשלוח אל הוועדה בקשות, שאלות וטענות, ובמידת הצורך לפנות אליי על מנת שאסייע ואעביר אותן. אמנם, הבחינה היא מקצועית וישנם תקנים וחוקים ומגבלות, אך מניסיון, פעמים רבות הפנייה מאירה עיניים, מביאה לשינוי, ובסופו של דבר שומרת על חיי אדם. ועדת תיאום תנועה היא ועדה מקצועית שכוללת אנשי מקצוע כמו נציג משטרה, מהנדס המועצה ועוד, והיא מתכנסת פעם בחודשיים-שלושה. השבוע היא הייתה אמורה להתכנס לראשונה, לכן הוצאתי את המכתב והעברתי אליה את הרשימה, ואהיה עם חבריה בקשר בהמשך לראות מה התקדם. אני רוצה שבשלב מסוים המועצה תגבש גם תכנית כללית, מעבר לטיפול הנקודתי בדברים. התכנית צריכה לכלול פרטים כמו אילו תמרורים צריך, איפה צריך, מה כרוך בזה, העלויות וכו'. אני מצפה שיעזרו לנו ויתקנו את הדברים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות