fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דו"ח מיוחד: הקמת ועדת תכנון ובנייה מקומית תעלה לתושבים מיליון שקלים

יו"ר מועצת פרדס חנה חיים געש חושב להיפרד מהוועדה המרחבית. ואולם, דו"ח בדיקה מיוחד שהזמינה הוועדה מגלה כי העלות תעמוד על כחמישה מיליון שקלים בשנה, מיליון שקלים נוספים מאלו המשולמים כיום. המועצה בתגובה: "התנתקות המועצה מהוועדה המרחבית תביא לשיפור וייעול משמעותי של רמת השירות לתושבי הרשות. היישוב מצוי בתנופת בנייה ונדרש כוח אדם רב"
חיים געש
חיים געש (צילום: יח"צ)

לפני כשלוש שנים הודיעה מועצת פרדס חנה-כרכור על כוונתה להפעיל ועדה עצמאית משלה לתכנון ובנייה בשטח המועצה. לא מעט תושבים תמכו במהלך, אולם מתברר כי הוא עלול לפגוע בכיס שלהם. כך עולה מבדיקה שהוכנה על ידי היועץ המוסדי יעקב אגמון עבור הוועדה המקומית שומרון. מהמסמך עולה כי עלות הקמת הפעלת ועדה עצמאית תעמוד על כ-5 מיליון שקלים בשנה, לעומת 4 מיליון שקלים בשנה שאותה משלמת פרדס חנה כיום.

 חיים געש
חיים געש (צילום: יח"צ)

מנגד טוען יו"ר מועצת פרדס חנה, חיים געש, כי כאשר תוקם ועדה מקומית עצמאית, העלות לא תגדל אלא תישאר כפי שהיא כיום, וכי הנושא ייצא לפועל ברגע שיתקבל אישור משרד הפנים.

 אנא המתן

כיום תושבי פרדס חנה-כרכור הזקוקים לשירותיה של הוועדה מקומית לתכנון ובנייה פונים לוועדה המרחבית שומרון אשר אחראית על מתן טיפול למספר יישובים באזור. לטענת תושבים, לעיתים הם נאלצים להמתין לטיפול בפנייתם פרקי זמן ארוכים ובלתי סבירים. כך, למשל, רון לירם, מהנדס תעשייה וניהול תושב כרכור. "כשבניתי בית בכרכור נוכחתי לגלות שהשירות הוא מתחת לכל ביקורת", הוא טוען, "השירות איטי, מסורבל ובלתי יעיל. החלטתי לעשות מעשה והגשתי ליוסף משלב, מנהל מחוז חיפה, שמונה המלצות לייעול הוועדה. לצערי, מתוך אותן שמונה רק שתיים בוצעו בפועל, וגם הן לא כמתבקש. כיום אחראית אזור אחת אינה מסוגלת גם לקבל קהל, גם לטפל בפניות, לטפל בתיקים ולהשתתף בדיונים ובסיורים בשטח. זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת ואין פלא שאורך התורים רק גדל".

"התנתקות תביא לשיפור משמעותי"

למרות הדו"ח, געש נחוש על הקמת ועדה מקומית. בתגובה נמסר ממועצת פרדס חנה-כרכור: "צר לנו על האי הדיוקים בטענות שהועלו. מועצת פרדס חנה-כרכור רואה בראש ובראשונה את טובת ורווחת תושביה ולכך היא מחויבת. התנתקות המועצה מהוועדה המרחבית תביא לשיפור וייעול משמעותי של רמת השירות לתושבי הרשות. היישוב מצוי בתנופת בנייה ונדרש כוח אדם רב, מיומן ואיכותי בכדי נלספק מענה לכלל הבקשות. באופן טבעי כמו בכל תהליך שינוי גם במקרה זה ישנם מתנגדים להחלטה על הפירוק, בעיקר כאלו אשר התנתקותה של מועצת פרדס חנה-כרכור אינה מיטיבה עימם.

"בניגוד לנטען, הקמת ועדת תכנון עצמאית לפרדס חנה~כרכור לא רק שלא תייקר את העלות למועצה אלא יכולה אף להוזיל אותה. המועצה ביצעה תחשיבים תכנונים וכספיים על מנת לבחון את המודל הרצוי לרשות, ועל פי הנתונים שברשותנו הקמת ועדה עצמאית הינה ללא ספק מודל הפעולה הנכון והיעיל למטרות אשר הוגדרו. יודגש כי משרד הפנים הוא אשר אמון על התהליך ולו ההחלטה הסופית לגבי פירוק הוועדה, וזאת לאחר בחינת כלל השיקולים להם יידרש".

הכתבה המורחבת ביום שישי בכל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות