fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דברים שלא ידעתי על עצמי

לפני שש שנים איבד רענן פורמן מכרכור, טייס לשעבר, את בנו בעת שירותו הצבאי ומצא חלק חדש באישיותו שאותו כמעט לא הכיר. במקום לחזור לשגרה היומיומית כפי שציפו ממנו, הוא פרש מעבודתו ולקחת שנה של שקט, בה חווה השתחררות של רגשות שהובילה לכתיבת ספר השירה "לעת אתה"
רענן פורמן (צילום: נירית שפאץ)
רענן פורמן (צילום: נירית שפאץ)

מחר ב"כל הפרדס"

"העולם תופס את הזמן על פי עבר, הווה ועתיד. מה שלא רואים, קשה לנו לתפוסאת קיומו, ולכן אנחנו מסתכלים על העבר, כי אותו כבר אפשר לראות. אם אדם עומד על האדמה אני רואה מה קורה לפנים, לאחור, מימין ומשמאל. אבל מה קורה כשממריאים במטוס גבוה בשמים? כשאתה ממריא גבוה, אתה רואה מעבר למה שניתן לראות בדרך כלל".

רענן פרומן מכרכור, טייס לשעבר, משתמש באנלוגיה הזאת כדי לתאר את הלך החשיבה שהוביל אותו לכתוב ולפרסם את ספר שיריו המיוחד, "לעת אתה".

ב-1996 הגיע עם אשתו, לה נישא לפני יותר מ-30 שנה, ועם שני בניו, לפרדס חנה-כרכור. לאורך השנים עבד בין השאר כמנהל מחלקת שמירת טבע בחברה להגנת הטבע, ובהדרכה ואספקת מזון ותוספים למשק החקלאי, פיתח את תפיסה פילוסופית מקורית והתחיל לכתוב שירים.

אך מה שהחזיר אותו הביתה וחולל את התהליך שהוביל להוצאת הספר היה נפילתו של בנו, ליאור, במהלך שירותו הצבאי לפני 6 שנים. פרומן מספר: "כולם דאגו שאחזור מהר לעבוד, שאכבה את מה שאירע ברעש של עשייה, אבל אני רציתי שנה של שקט, לעבד את התהליכים, להבין מה זה אומר ולמה זה קורה, ופרשתי מעבודה.

"לפני כן כבר התפתחה אצלי במידה רבה התפיסה של היום, אבל הייתי אדם מכונס, לוגי. האבל פתח תהליך עמוק שהקפיץ אותי במדרגה מאוד גדולה בחיי, למרות שמבחינה מסוימת, זה נראה כמו חזרה של מה שקרה להוריי כשאיבדו את אחותי. טוב שהוריי לפחות כבר לא היו בחיים כשזה קרה, וכך לא יכלו לראות איך אחרי שיצרו דבר חדש ורענן, שוב זה קרה".

המוות מתרחש כל הזמן", אומר פורמן, "וכל בוקר שבו אנחנו עוד חיים, זה
מזל". הוא נולד במושב מולדת, באותה שנה בה כוסתה כל הארץ בשלג. "אבא שלי
היה רופא שעסק בחליבת פרות, והביאו אותי לבית החולים עם כדי החלב. כשאבי
חזר מריקון הכדים, הייתי כבר בן כמה שעות".

רענן פורמן (צילום: נירית שפאץ)
רענן פורמן (צילום: נירית שפאץ)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות