fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם לצינורות מגיע רמונט

הפסקות מים בגלל פיצוצים בצנרת הן לא דבר נדיר בפרדס חנה. השבוע זה קרה שוב. המועצה: "התחלנו לגבש תוכנית אב למערכות המים והביוב"
כל רגע זה יכול לקרות שוב״ (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
כל רגע זה יכול לקרות שוב״ (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

 

תושבים במערב פרדס חנה שוב פתחו ביום ראשון בבוקר את הברזים – ואין מים, תסריט שהתרחש גם שבוע לפני כן. בפניות למוקד הוסבר להם שבשני המקרים מדובר בפיצוצים בצינורות מים ראשיים בצפון מערב היישוב. התקלות תוקנו בתוך שעות ספורות. אך הקלות שבה הצנרת מתפוצצת מעלה את השאלה האם לא הגיע הזמן לערוך שיקום תשתיות נרחב יותר בצנרת המים והביוב, ובעיקר באזור הזה.

אחד התושבים מספר שהפסקת המים השבוע אירעה בגלל פיצוץ צינור ברחוב המסילה, קרוב לגשר הרכבת. "הצינור אחראי על כל מערב המושבה, כולל נווה פרדסים. התעוררתי מוקדם בבוקר וראיתי שאין מים. פניתי למוקד, ותיקנו את התקלה באותו יום, אך אותו סיפור קרה לפני שבוע. עכשיו יש מים, אבל כל רגע זה יכול לקרות שוב״.

כל רגע זה יכול לקרות שוב״ (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)
כל רגע זה יכול לקרות שוב״ (צילום אילוסטרציה: פוטוליה)

תושבת רחוב הגאון, רחוב שכבר שנים מועד להפסקות מים חוזרות ונשנות, מסיבות שונות, אומרת דברים דומים: "כל שני וחמישי צינור מתפוצץ ולנו אין מים. לפני כשבוע התפוצץ צינור בגאולה ולא היו לנו מים כמה שעות, וביום ראשון התפוצץ צינור ברחוב המסילה ושוב לא היו מים. פניתי למוקד 106 בשתי הפעמים ואמרו שהסיבה היא פיצוץ בצינור. הצינורות האלה כבר ישנים, בני עשרות שנים, והם מתפוצצים בקלות".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר בתגובה: "עם השבת ניהול משק המים למועצה במאי 2015 הוחל לגבש תוכנית אב למערכת אספקת המים וסילוק הביוב. בשבועות הקרובים התוכניות יושלמו ויועברו לשיפוט ואישור מינהל המים ומהן ייגזרו תוכניות עבודה לחידוש ושיקום המערכות בתקציב של כ~30 מיליון שקלים. במסגרת השדרוגים קו המים ברחוב המסילה נמצא בעדיפות גבוהה להחלפתו".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות