fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשכונת פסטורליה מתעקשים על הפסטורליה

תושבים בכרכור אספו התנגדויות לבניית 16 בניינים של 4 קומות בשטח חקלאי סמוך לקיבוץ משמרות, אך הגיעו למועצה מאוחר מדי. התוכנית אושרה כבר בשנה שעברה. המועצה: "זו אותה התוכנית שאפשרה את בניית ביתם של המתנגדים"
מחכים לבנייה. השטח המגודר המיועד לבנייה, מכיוון רחוב התקווה. צילום: נירית שפאץ
מחכים לבנייה. השטח המגודר המיועד לבנייה, מכיוון רחוב התקווה. צילום: נירית שפאץ

 

כ-200 התנגדויות של תושבי שכונת פסטורליה בכרכור נאספו ביום שישי שעבר לתוכנית בניין עיר ש/מק/547ג של חברת "חי כרכור", שכוללת הקמת 16 בניינים של 4 קומות ברחוב התקווה ובסך הכל 96 יחידות דיור. מדובר בשטח חקלאי בצפון הרחוב, סמוך לקיבוץ משמרות. המהלך של התושבים הגיע מאוחר מדי שכן כשהם ניגשו למועצה עם החתימות, הסתבר להם שלא ניתן עוד לעצור את התוכנית בדרך זו.

אחד התושבים הפעילים בשכונה מסביר: "נודע לנו על התוכנית רק בשבוע שעבר. מרגע שהקבלן התחיל לתחום את השטח החדש לבנייה, הסתובבו שמועות בנודע לשאלה מה עומד להיבנות בו, אך לא ידענו שמדובר בבנייה רוויה. התשתיות בשכונה לא ערוכות לבנייה כזאת. זה יפגע מאוד באיכות החיים בשכונת פסטורליה. גם כך בונים בחלומות כרכור הסמוכה עוד ועוד רבי קומות, ויש בעיה חמורה של יציאה וכניסה מהשכונה. מדי בוקר יש מאות מכוניות על יציאה אחת, ולוקח כ~20 דקות לצאת מהיישוב. להוסיף עוד עומסים כאלה זו בכייה לדורות. יש גם מחסור בגני ילדים ובחנייה".

כאן יגורו עוד 96 משפחות. השטח לבנייה (צילום: נירית שפאץ)
כאן יגורו עוד 96 משפחות. השטח לבנייה (צילום: נירית שפאץ)

 

בבירור מול המועצה הסתבר לתושבים שהכל כבר סגור. "מהנדס המועצה השיב לנו שקיימת החלטה של ועדת המשנה", מסביר התושב, "זכויות המתחם המיועד לבנייה הוגדרו בשנת 2015 בתוך מתחם יובלים הכללי, והתוכנית אושרה למרות התנגדויות שהוגשו אז. עכשיו אנחנו מתייעצים עם אנשי מקצוע בשאלה מה ניתן לעשות בהמשך. יש דברים שנעשים בצורה 'כשרה' וחוקית, אך בחוסר התחשבות קהילתית. בשכונת פסטורליה, המונה כ~100 משפחות כיום, יש רוב גורף נגד הבנייה הזאת. אפשר וצריך לבנות, אבל להתחשב בתושבים הקיימים. כשרכשתי את ביתי ב~2010 התוכנית לא הייתה קיימת. לא שיערנו שיהיה כך".

גיל טולדנו, פעיל בנושא: "אני מאוד מודאג מנושא חוסר התשתיות הקיים כיום בצפון כרכור. אני מלווה את הנושא מתקופתי כיו"ר ועד שכונת חלומות כרכור, וכבר אז התרענו על מחסור בחניות, עומס ביציאה מהמתחם כלפי צירי הכבישים הראשיים וחוסר במתקני משחקים לרווחת התושבים".

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר: "הבקשה להיתר שהוגשה לוועדה המקומית לבנייה הייתה במסלול ירוק ללא כל הקלה או שימוש חורג, לפיכך ככל שהיא עומדת בהוראות התב"ע, אין לוועדה נימוק לדחותה. התוכנית ממנה נגזרו היתרי הבנייה היא אותה התוכנית שאפשרה אישור רכישת ובניית ביתם של המתנגדים הנוכחיים. השכונה תוכננה כך שתספק מענה מיטבי לתושבים, לרבות שטחים לצורכי ציבור ושצ"פים  המועצה הכשירה בשנים האחרונות בפסטורליה ובחלומות כרכור מגוון מבנים לצורכי ציבור, לרבות בית ספר יסודי בהיקף של 18 כיתות, 14 גני ילדים ומועדון שכונתי המופעל כשלוחה של המתנ"ס. הבקשות החדשות למקומות חנייה מספקות מענה בהיקף של כמעט 2 מקומות חנייה עבור כל יחידת דיור. בנוסף, בתחום השכונה מגוון שצ"פים הנפרסים על פני שטח כולל של כ~50 דונם".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות