fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחירת הקהל

משפחת אריאל לא נכנעה לאילוצים כלכליים והחליטה לקיים את המופע השנתי לזכרו של מאיר אריאל על הדשא במשמרות במימון הקהל. בתו, שירז, מספרת על הדרך להחזרת המופע
הפעם מופע אינטימי לזכרו. מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)
הפעם מופע אינטימי לזכרו. מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)

המופע שרים של מאיר אריאל ישוב ב-29 ביולי השנה לדשא הגדול בקיבוץ משמרות, ויהיה למעשה המופע החברתי הראשון בישראל. גם מאחורי המופע הזה עומדים בני משפחתו של אריאל, כשם שעמדו מאחורי כל אחד מהמופעים שהתקיים מאז שנפטר לפני 14 שנים.

מאיר אריאל
הקמפיין בעיצומו. מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)

האירוע השנתי הענק, נתפס כאחד המופעים הבולטים בתרבות הישראלית, בהשתתפות אמנים בולטים וקהל שהולך וגדל. אולם המשפחה מתקשה לגייס את המימון למופע בכל שנה מחדש. בשנים האחרונות נעזרת המשפחה בספונסרים, ובשנה שעברה מאחר שלא נמצא משקיע נאלצה המשפחה לוותר ולא לקיים את המופע.

השנה בני המשפחה לא ויתרו. "השנה החלטנו שיהיה זה ערכי לחזור לדשא של הבית, בין היתר כי השנה משמרות חוגגת 80 שנה והבנו כולנו שזה חשוב שנהיה שם", מספרת שירז. גם לסוגיית המימון מצאה המשפחה פתרון: Headstart- פלטפורמה שבה ניתן לגייס את הקהל עצמו למימון המופע. "אם יש כזה קהל גדול, אז למה שנלך לספונסר שקובע לנו מה לעשות. נלך לקהל שלנו", אומרת שירז שמנהלת את הקמפיין ואת עמוד הפייסבוק למופע.

הקמפיין למכירת הכרטיסים בעיצומו ויסתיים ב-8.5. איך זה עובד? "נכנסים לאתר Headstart ורואים את מדרגות התמיכה, בוחרים לפי היכולת ויש לכם כרטיס. בתוך הקמפיין גם מתפרסמים בהדרגה שמות האמנים שכבר נתנו אישור השתתפות למופע. בינתיים נתנו את אישורם שלום חנוך, נינט טייב ודורי בן זאב. מה שנשאר עכשיו זה לראות אם הקהל יבין שלא נותר זמן רב ובאמת נצליח להגיע ליעד בתאריך שהוקצב-8.5. אז עכשיו זה מרוץ נגד הזמן", אומרת שירז, שיחד עם אמה ושני אחיה לא מפסיקים לפעול להנצחתו של האב, גם לאחר שחזרו בתשובה.

"יש אצלנו הרמוניה יפה של משפחה מעורבת: חילוני-דתי. הבנות, אמא ואני חילוניות והבנים דתיים. יש בזה משהו יפה לדעתי. בעבר זה יצר קצת התנגשויות אך כיום למדנו לכבד זה את עולמו של זה. מבחינתנו זה לגמרי טבעי כבוד הדדי", מספרת שירז.

חלום של בית
מלבד הקמפיין להעלאת המופע, בני משפחת אריאל ובעיקר תרצה, אלמנתו של מאיר, עדיין נאבקת כדי להגשים את החלום ולבנות בית שיהווה מעין מקדש ליצירותיו של האב – חלום שכרוך בלא מעט קשיים בעיקר על רקע דרישת בעלי הבית לפנותה.
"החלום של תרצה לקנות את הבית ולהפוך אותו לבית תרבות על שם מאיר אריאל עדיין חי וקיים. אך המצב עדיין רחוק מהחלום הזה. אנחנו מנסים כל מיני אופציות לרכישת הבית ומתפללים לטוב", אומרת שירז. "כאשר הבנתי שזה אפשרי לחזור לדשא של משמרות, בו שיחקתי בילדותי, זה שימח מאוד. הדשא הזה, יש לזכור, הוא אותו דשא שגם אבי עליו השלום שיחק וגדל בו ולאחר מכן כתב עליו כמה שירים. לכן יש תחושת חזרה הביתה במובן הזה, זה הכי מתאים שם עם כל הקשיים הלוגיסטיים".

מה חשת בשנה שעברה כשלא התקיים המופע?
"זה היה מוזר מאוד, תחושת ריקנות מסוימת אפפה את כולנו והתגנבו מחשבות שאולי זה כבר לא יקרה שוב, לכן זה משמח כפליים".

הקהל עדיין זוכר את מאיר אריאל?
"לא רק שהקהל זוכר אותו, הוא גם גדל משנה לשנה. אנחנו מרגישים את זה בשלל הפניות שנשלחות אלינו במהלך השנה עם בקשות שונות ויש בפירוש תחושה שהוא כבר חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית".

כתבה: ענת פרחי- פיטוסי

הכתבה המלאה תתפרסם ב"כל הפרדס" ביום שישי הקרוב 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות