fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: רחלי משתוללת

רחלי אליהו-יוחנן, 38, תושבת זיכרון יעקב, משתוללת ביחד עם הקול הפנימי שלה ומספרת סיפורים
רחלי והקול הפנימי \ צילום: איילת קדם
רחלי והקול הפנימי צילום: איילת קדם

רחלי וצלחת \ צילום: איילת קדם

 

עד לפני הקורונה הייתה רחלי אליהו-יוחנן, 38, תושבת זיכרון יעקב, יזמית ושחקנית. שהציגה והדריכה בגני ילדים, ביחד עם שתי הבובות שלה. הנושאות את השמות ג'יג'י וצלחת. הקורונה טרפה את הקלפים והפסיקה את פעילותה, והיא נאלצה להישאר בבית עם שלושת ילדיה. בעלה רביב, איש הייטק, המשיך לעבוד כרגיל, כך שדאגות כלכליות משמעותיות, לא היו לה. אבל היא עצמה, התחילה להרגיש שנמאס לה. "לפני הקורונה, היה לי מפעל חיים", היא אומרת. "עם הצגות, חוגים ושעת סיפור. כל זה נגמר, והייתי צריכה לחשב מסלול מחדש. אז היום, אני מנגישה סיפורים לילדים, לשפת המדיה. בהפקה עצמאי.

להוציא חלומות מהמגירה

"הקורונה",חוזרת רחלי אליהו-יוחנן ואומרת, "עצרה אותי. והורידה אותי למקומות מאוד אפורים. הייתי כבויה, למשך כמה חודשים".

ומה קרה אז?

"אמרתי לעצמי, שהגיע הזמן להוציא חלומות מהמגירה. וכך נולד המיזם שלי, 'מה הסיפור'.

אז מה באמת הסיפור?

"הנגשה של סיפורים, לילדים בני שנתיים עד שמונה. יצרתי קשר עם חמישה סופרים, שכולם לא מוכרים. בכוונה. כי חשבתי על עוד אנשים כמוני, שמסתובבים עם פיג'מות בבית. ורוצים להוציא לאור, את היצירות שלהם. כדי להרגיש חיוניים ושוים. איתרתי אותם, דרך קבוצת פייסבוק. בשם 'סופרים מתייעצים'. העליתי שם פוסט, בקבוצה, שאני מחפשת שיתופי פעולה. ענו לי עשרות אנשים, ובחרתי את הסיפורים שהכי התחברתי אליהם".

 

הקול הפנימי השובב

הסיפורים שרחלי אליהו-יוחנן מתחברת אליהם, הם כאלה שיש בהם העצמה אישית. "אני אוהבת סיפורים שנוגעים", היא אומרת. "כמו למשל הסיפור שקוראים לו טיפה של כוח. על ילדה בשם תמר, שבכל פעם שקורה לה משהו קשה, היא לוקחת מהכיס שלה טיפה של כוח. ומכניסה אותה ישר ללב. או הסיפור יומולדת לרוני. על ילדה, שפחדה שישכחו את היומולדת שלה. כי נולד לה אח קטן. אבל החבר שלה מהגן, לא שכח. ועוד סיפור, שקוראים לו למה ולמה. על ילדה, שמחפשת תמיד תשובות. ורוצה שהדברים יתנהלו תמיד כפי רצונה. אבל זה לא הולך, והיא מתאכזבת כל פעם מחדש. עד שאימא שלה מסבירה לה, שכדאי להחליף את הלמה באיך".

ומיהן הבובות שלך, ג'יג'י וצלחת?

"צלחת, הוא הקול הפנימי השובב שלי. זה הילד שלא רואה בעיניים. הילד הדוגרי, שאין אצלו פוליטיקלי קורקט"

כמו שאת לא מרשה לעצמך להיות?

"אני דווקא מאוד בועטת, כשצריך. והוא נותן לי עוד פוש אחד קדימה. וג'יג'י, היא בדיוק ההיפך. מאוזנת, מתוחכמת ויש לה עצות מטורפות וטובות לחיים. ויש גם אותי, שאני שניהם".

 

השלב הבא

אז יש בובות ויש סיפורים. השלב הבא, לדברי רחלי אליהו-יוחנן, הוא העברת הסיפורים לשפת המדיה. וזה קורה ממש עכשיו. הסרטונים המספרים את הסיפורים, בעזרת שתי הבובות, כבר נמצאים ביו טיוב. ובקרוב יהיו גם בערוץ היו קיד, של יובל המבולבל. היא הפיקה אותם בהפקה עצמאית לגמרי, כך היא אומרת. ביחד עם אודי גוטשלק, מהצוות 'אודי ואביעד'.

אז מה למדת מהשינוי?

"למדתי על העוצמות שבי. ועל התכווננות למטרה. וגם לדבר עם הפחדים שלי, בנוגע ליצליח או לא יצליח. לפני שבוע, העלינו ליו טיוב פרק שכבר יש לו 3000 צפיות. והתגובות טובות. זוהי רק ההתחלה. השלב הבא, בעיני, הוא להגיע לערוץ 11. ובאיזשהו שלב, זה יקרה".

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות