fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתוק וחם

הטרנד העכשוי לחנוכה: מתוק וחם מהמטבח הביתי, היישר לבית הלקוח
ימית זרקא עם בנה ליאם והסופגניות \ צילום: פרטי
ימית זרקא עם בנה ליאם והסופגניות צילום: פרטי

טרנד חדש בחג החנוכה הנוכחי, שיארך עד יום שישי השבוע: סופגניות ביתיות. הנאפות ונשלחות עד לבית הלקוח, לפי הזמנה. במגוון בלתי נתפס של טעמים.

בעקבות מגיפת הקורונה, צמח לאחרונה גל חדש והיסטרי של אופות ביתיות. המוכרות את מרכולתן ואף עושות משלוחים. של ארוחות בוקר, ארוחות חמות, קינוחים ומה לא. רבות מהאופות האלה, מגשימות תשוקה ישנה ומוציאות חלומות מהמגירה. אחרות, אופות בבית בשל אילוצי הקורונה. ויש גם מי שאפו ומכרו תמיד, וכעת עושות את זה ביתר שאת. והשבוע, הן עושות גם סופגניות. ובגדול.

אז הנה הן: חמש אופות ביתיות כאלה. מהקריות, מחריש, מזכרון יעקב ומחדרה. שאופות מהבית סופגניות מיוחדות, עושות משלוחים בהיקפים נרחבים והופכות את חג החנוכה הזה למתוק וחם במיוחד.

 

סופגניות של שיר נעמני \ צילום: פרטי
סופגניות של שיר נעמני \ צילום: פרטי

 

מהשירות הצבאי לאפייה

שיר נעמני, מקריית אתא, 43, אם לשלושה, שירתה בקבע. עד לפני שנה. וכיום, היא מגשימה חלום ואופה בביתה. "מעולם לא למדתי קונדיטוריה", היא מגלה. "אבל אפיתי מאז שאני זוכרת את עצמי. מגיל חמש אפיתי במטבח ביחד עם אימא שלי. יש לי אפילו ספר מתכונים מאז, שקנתה לי אימא. אני מתה על עניין האפיה, אבל כל חיי עשיתי משהו אחר לגמרי: עד לפני שנה וקצת, הייתי בכלל בצה"ל. התחלתי לאפות בתקופת הקורונה, וזה היה שילוב של הכל ביחד. גם הקורונה, גם השחרור מהצבא וגם השאיפה לעשות משהו שאני אוהבת".

"אני עושה סופגניות מיוחדות, בטעם בזוקה. עם קצפת ורודה וגנאש שוקולד בזוקה ופניני קראנץ' בטעם תות", היא אומרת. "וגם סופגניות בטעם קרם חלבה, עם פקאנים. ומלמעלה קצפת חלבה, עם שיערות חלבה ושברי פקאן. וגם כאלה עם קרם מסקרפונה, שיערות קדאיף מסוכרות ופירות יער בשוקולד חלב. ועוד הרבה סוגים של סופגניות. ויש כמובן גם משלוחים. הסופגניות, יהיו במהלך כל השבוע הקרוב. בשאר ימות השנה, אני עושה סוגים שונים של מתוקים. ויש  כמובן משלוחים".

 

סופגניות שוקולד וריבת חלב של הודיה שמש \ צילום: פרטי
סופגניות שוקולד וריבת חלב של הודיה שמש \ צילום: פרטי

 

הגשמת חלום בזכרון יעקב

הודיה שמש, תושבת היישוב זכרון יעקב, 36, היא נשואה ואם לחמישה. ויש לה קונדיטוריה ביתית חדשה. ביחידת דיור, הצמודה לביתה. ששודרגה לקונדיטוריה. שם היא אופה את המתוקים שלה:  עוגות למיניהן וקינוחים. מאז עברה לגור בחריש, מאזור המרכז.  לפני שבועיים, חגגה הודיה שמש את הפתיחה הרשמית. עסק טרי וחדש.

"למדתי קונדיטוריה באסטלה", היא מספרת. "ובנוסף, אני גם שוקולטיירית. הבת הקטנה שלי, היא רק בת ארבעה חודשים. אבל אני לא מוותרת לעצמי ואני לגמרי בעסקי האפייה. והשבוע, אני מכינה בעיקר סופגניות. יש לי סופגניות ממולאות בקרם פיסטוק ובקרם מסקרפונה עם תותים. וגם כאלה עם קרם פרארו רושה. וגולת הכותרת: סופגניות ממולאות בכנאפה. זה סופר טעים. קונדיטורית מירושליים. וכמובן שיש גם סופגניות נוטלה וסופגניות ריבה רגילות. אבל את המיוחדות, קונים ממני הכי הרבה".

הסופגניות הנמכרות ביותר, לדבריה, הן אלה הממולאות בשוקולד, בסגנון סופלה. עם שוקולד במרקם רך, הניגר מתוכן בעת האכילה. "ויש משלוחים מזכרון ועד חדרה", היא אומרת. "עד לאחרונה, הייתי סייעת בגנים ועבדתי בהנהלת חשבונות. אבל עכשיו, אני עושה מה שאני אוהבת ובונה את עצמי". את הסופגניות של הודיה שמש, אפשר לקנות בקונדיטוריה הביתית שלה. או להזמין.

 

סופגניות של ימית זרקא \ צילום: פרטי
סופגניות של ימית זרקא \ צילום: פרטי

 

הבן, 13, הוא סוכן המכירות

ימית זרקא ובעלה, הגיעו ליישוב חריש לפני תשעה חודשים. מאזור המרכז. ואז, בלב תקופת הקורונה, פתחה ימית זרקא את הקונדיטוריה הביתית שלה. היא בת 35, אם לחמישה. "עסקתי בקונדיטוריה בתור תחביב", היא אומרת. "אמרתי לעצמי: כשיהיה לי בית גדול, אהפוך את התחביב למקצוע. ועכשיו יש לי. ואני רוצה להתקדם. אני עושה משלוחים לנתניה, חדרה וגם לחיפה. אפילו לאשקלון כבר הגעתי. אני מכינה עוגות, עוגיות וקינוחים. והשבוע-גם סופגניות. עם קרם אוראו, קרם לוטוס, מקופלת, שוקולד קינדר ועוד. ביום שישי האחרון, פשוט הופתעתי מכמות ההזמנות. הבן שלי ליאם, אוטוטו 13, הוא היחצ"ן והמשווק שלי. והוא גם זה שעשה לי את הלוגו. ופתח לי עמודים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגראם. אני עוסקת בהכנתן".

 

דונאטס של נועה פרג \ צילום: פרטי
דונאטס של נועה פרג \ צילום: פרטי

 

לא משתמשות בבצק קפוא

גם נועה פרג, "האופה הקטנה" מחדרה, מכינה השבוע סופגניות. וגם דונאטס. במילוי וציפוי של שוקולד לבן, חלב ומריר. וכן במילוי מוס גבינה ושוקולד לבן, ריבת חלב ותותים. ועוד. כיד הדמיון. "במאפיות הגדולות, משתמשים בבצק שמגיע קפוא", היא מגלה. "אנחנו, המכינות סופגניות בבתים, עובדות לפי הזמנות. ואצלינו-הכל טרי. אני לא מכינה שום דבר מראש. כשמגיעה הזמנה, אני מכינה הכל על המקום. וזה היתרון שלנו. הכל טרי ופחות מסחרי. זה כמו להכין לחם בבית, או לקנות במאפייה. אנשים מאוד אוהבים סופגניות ודונאטס עם שוקולד. זה מאוד הולך. ומבקשים גם סופגניות טבעוניות וללא גלוטן. שגם אותן ניתן להכין. השנה, במיוחד, יש היענות גדולה מאוד לסופגניות. וברוך השם, יש הרבה עבודה. כולם מחכים לסופגניות".

 

ספינז' של רונית בן שבת \ צילום: פרטי
ספינז' של רונית בן שבת \ צילום: פרטי

 

ספינז' בטעם של פעם

אבל לא כולם אוהבים סופגניות ממולאות במגוון טעמים. יש גם מי שמעדיפים את הטעם הביתי, המוכר והטוב. ובדיוק בשבילם מכינה רונית בן שבת מחדרה, גרושה ואם לבת, מגשים של ספינז'. את הספינז', היא מכינה השבוע במטבחה הפרטי. כאשר ביתר ימי השבוע, היא מבשלת במסעדת "נצח" באליכין. את הספינז' של רונית בן שבת, אפשר להזמין. היא עושה משלוחים בחדרה והסביבה. ומבטיחה כי מדובר בטעם אותנטי. משום שהיא מכינה ולשה את הבצק בעצמה, במו ידיה.

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות