fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לידה טבעית

שלוש נשים, אמהות, הצגה אחת, "מופע לידה", תיאטרון ייחודי "פשוט תיאטרון יער" ולא מעט שאלות על הקשר המורכב בין הורים לילדים והדיאלוג הפנימי האחר
"גם גברים מתרגשים". מתוך ההצגה צילום: תיאטרון יער פשוט
"גם גברים מתרגשים". מתוך ההצגה (צילום: תיאטרון יער פשוט)

בשבת הקרובה תעלה ביער ליד רמת הנדיב הצגה של תיאטרון ייחודי: "פשוט תיאטרון יער". כפי שמרמז שמו, זהו תיאטרון שמעלה הצגות ללא תפאורה מלאכותית ואביזרים, בחיק הטבע. בהצגה הנוכחית, "מופע לידה", מופיעות שלוש אמהות, נאוה ליכטנר, נעמה תל צור ודולי גרודר ינאי. עדנה אתלבאום מנדר, שחקנית נוספת בתיאטרון, כתבה חלק גדול מהמוזיקה. ההצגה והתיאטרון כולו הם פרי יצירתן.

מומו וגנבי הזמן
נאוה ליכטנר, בת 40, אם לשני ילדים, בן 4 ובת שנה וחצי, מתגוררת בכרכור. היא גדלה ברחובות ולמדה חינוך וביולוגיה. למשחק היא הגיעה דרך עבודתה ב"שומרי הגן", ארגון המתעסק בחינוך וחיבור לטבע. היא מספרת: "עבדתי עם ילדים, ויחד עם עוד מדריכים חשבנו על הצגה בטבע. יחד העלינו את ההצגה 'מומו וגנבי הזמן', וכך הקמנו את התיאטרון, ב-2005. לי ולשתי השחקניות האחרות נוצרה שפה תיאטרלית משותפת של תיאטרון יער: ההצגה מתרחשת בטבע, התפאורה היא האדמה והעצים והתאורה היא השמש והעננים.

"גם גברים מתרגשים". מתוך ההצגה צילום: תיאטרון יער פשוט
"גם גברים מתרגשים". מתוך ההצגה (צילום: תיאטרון יער פשוט)

"במהלך ההצגות משתמשים במה שיש בטבע כמו אש. יש לנו כמה מקומות שאנחנו מופיעים בהם, התיאטרון נודד בין יערות ומקומות שונים בארץ. יש בטבע איכות שפותחת את הלב וחודרת לנשמה. יש איזה קסם שקורה, זה משהו אחר. מצד אחד, כשמו של התיאטרון, זה מאוד פשוט, ולא צריך להביא תפאורה ותאורה, ומצד שני, המופע מושפע משינויים בשטח, במה שיש: צל, שילוט, החוויה מאוד נגישה, אין קו הפרדה בין המציגים לקהל".

"שלושתנו ילדנו, ועלו לנו המון חומרים מהלידות והאמהות לתינוקות ופעוטות.
נפגשנו פעם בשבוע, עם התינוקות, והוצאנו בפגישות את מה שיש לנו על הלב,
והחלטנו להעלות את התכנים במופע. אלה תכנים שמשותפים להרבה נשים, אמהות
שנתקלות במגוון רגשות ומצבים הזויים, מצחיקים, מרגשים ומעצבנים"

 הכתבה המורחבת ביום שישי בכל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות