fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את שאדו: להיחלץ מאלימות ביעילות, וללא שימוש בכוח

תכירו את הנינג'יטסו-שאדו, או בקיצור שאדו: אמנות הלחימה שתעזור לכם לצאת ממצבים של אלימות ללא שימוש בכוח. המאמן בר שפר ואלופת ישראל פולינה גרוסמן, שניהם מחדרה, מדגימים.
שאדו - גרוסמן ושפר בתחילת אימון | צילום: איילת קדם
שאדו - גרוסמן ושפר בתחילת אימון | צילום: איילת קדם

"אתה יוצא לקניון או למועדון ופתאום מישהו תוקף אותך. אין שם מזרונים ואין מיגון. אז איך אתה מתמודד? או שמכניסים אותך בכוח לתוך מכונית. אז אתה תגיד לתוקפים שלך: חכו רגע, בואו ניאבק על המזרון? ברור שלא. אז אני מלמד איך, למשל, להכניס את היד להגה, לקפל את היד של התוקף לדלת ועוד כל מיני. אנחני גם לוקחים את התלמידים לים ומלמד אותם תרגילים בתוך המים, איך נחלצים ממאבק עם אדם שיש לו סכין ואפילו בשירותים. ראית פעם מאמן שמדריך תלמידים בשירותים"?

את הדברים האלה אומר בר שפר, 28, בעליו של סטודיו "אנדרגראונד" בו הוא מאמן בשיטת שאדו, ונמצא ברחוב הנשיא בחדרה פלוס סטודיו נוסף וטרי, שנמצא בימים אלה בהקמה.

על רקע האלימות כלפי נשים והאלימות בכלל בחברה הישראלית, מספרים הוא ופולינה גרוסמן תלמידתו על "שאדו": אמנות לחימה מוכרת פחות ויעילה יותר. כיוון שכדי להשתמש בה אין צורך בשימוש בכוח. שפר: "השיטה מלמדת אותנו איך לזוז ממצבים של אלימות הכי מהר שאפשר"

 

רוצים לדעת איך להתחמק מסיטואציות אלימות? צפו:

צילום: איילת קדם

"הבאתי לו בעיטה והוא אכל תסביך"

שפר מאמן שוטרים במשטרת ישראל, פקחים בעיריות שונות ברחבי הארץ וגם פסיכיאטרים ונוער בסיכון. בימים נטולי קורונה, הוא גם נוסע ליפן פעמיים בשנה. "יפן היא הארץ שאני הכי אוהב", הוא מסביר, "כל כך נקי שם, אין אפילו פחי זבל ברחובות. את הזבל שומרים בכיס וזורקים בבית. תכננתי לגור שם, האמת, אבל התלמידים שלי צריכים אותי".

גרוסמן, 21, מפקדת חוליה ולוחמת בגדוד ברדלס (כבוד!) ואלופת ישראל באגרוף תאילנדי, עומדת להשתחרר מצהל בעוד חודש מהיום. ואז, כך לפי התכנון, לנהל סניף נוסף שיקים שפר בו ילמדו כמובן שאדו. הם עוד לא סגורים איפה זה הולך לקרות.

אה, כן, והיא נגמלה לאחרונה מעישון כבד, בזכות שפר. "אני לא מעשן, בחיים לא ניסיתי ירוק או חום ואני לא שותה אלכוהול", הוא מסביר. "בזה אני שונה מאחרים. מדריך לא יכול לעשות את הדברים האלה".

 

גרוסמן ושפר בפעולה | צילום: איילת קדם
גרוסמן ושפר בפעולה | צילום: איילת קדם

 

אבל גרוסמן השקטה, למי שחשב אחרת, רחוקה מלהיות פראיירית. "כשנכנסתי למכון של שפר בפעם הראשונה", היא מגלה בחיוך התמידי שלה, "הייתי בת 19. והייתי לבושה בשמלה וכאלה. בר לא חשב שאני מסוגלת למשהו בכלל. אז הבאתי לו בעיטה, והוא אכל תסביך. אני אוהבת את האתגר".

בנובמבר היא עומדת להשתחרר, ללמוד בקורס למדריכים ואז להצטרף לניהול הסניף. "אני אוהבת אתגרים" היא אומרת באריכות אופיינית.

ועל השאדו היא מסבירה: "אמנות הלחימה הזאת, עובדת על עימות ללא אלימות. השאדו תורמת לעצמאות של נשים, כי את לומדת להכיר את הגוף שלך ואת יותר שקולה ומאופקת".

זה יעזור לנשים גם במצבים של אונס?

"כן, בהחלט. אבל לא כשאת שיכורה".

 

 

 

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות