fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ראש עיריית נתניה: נפחית את הארנונה באזור 1 בשני אחוזים

וגם 8 אחוזים לעסקים קטנים. ההפחתה תובא לאישור וועדת הכספים ומועצת העיר ותיעשה בכפוף לאישורי משרדי הפנים והאוצר.
מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר הורתה על הפחתת הארנונה למגורים של 2 אחוזים באיזור 1 (לא כולל רצועת החוף) והפחתה של 8 אחוזים לעסקים קטנים בנתניה. ההפחתה תובא לאישור וועדת הכספים ומועצת העיר ותיעשה בכפוף לאישורי משרדי הפנים והאוצר.

לדברי ראש העיריה יש ליצור חלוקה שיויונית מזו שקיימת כיום בכל הנוגע לנטל המיסים, שכן העיר עברה שינויים אורבניים ויש להתייחס לכך. "מנהל הכספים ערך תכנית ארוכת טווח להשגת מטרה זו והיא הוצגה בפני מספר חברי מועצה. חברי המועצה סברו שהזמן שעומד לרשותם אינו מאפשר לבחון את התכנית לעומק והיוזמה תבחן בשנה הבאה".

בינתיים החליטה ראש העיר באופן חד צדדי להעלות בפני חברי המועצה הצעה של הפחתת 2 אחוזים  באיזור 1 (לא כולל רצועת החוף) המהווים את רוב יחידות הדיור באזור זה והפחתה של 8 אחוזים  לעסקים קטנים בנתניה ובכך תספוג העירייה הפחתה של קרוב לשלושה מיליון שקל בתקציבה.

מדובר בצעד המשך למדיניות העירייה להפחית את תעריפי הארנונה בעיר ולהקל בכך על תושבי נתניה. הצו אמור להיות מובא לוועדת הכספים הקרובה וכן לאישורה של מועצת העיר ויופעל בכפוף לאישור משרדי הפנים והאוצר.

חשוב לציין כי על פי החוק – חייבות הרשויות המקומיות ובהן עיריית נתניה, להצמיד בצו המיסים לשנת 2020 את הארנונה למדד בגובה של 2.58 אחוז. מדובר באחוז גבוה במיוחד, בהתחשב בעובדה שבשנה החולפת חויבה העירייה להצמיד את הארנונה למדד בגובה של 0.32 אחוז בלבד.

הפחתה זו שמציעה כיום העירייה, תקזז למעשה בחלק מן העיר את העלייה שהייתה צפויה להיעשות על פי חוק ההסדרים במשק.

בתחום העסקים, בסיווג "משרדים, שירותים ומסחר" מתוכנן המשך ביצוע הרפורמה לשינוי חלוקת נטל הארנונה בין העסקים הקטנים לגדולים, באופן שבו תופחת הארנונה לעסקים קטנים עד 1000 מ"ר בשיעור של עד 8 אחוז, ותוספת מדורגת של ארנונה לעסקים מעל 1000 מ"ר ומעל 15,000 מ"ר, שלא תעלה על 4.8 אחוז מעבר לשיעור העדכון, תוספת שנתית  שהיא האפשרית על פי הנחיות משרדי הפנים והאוצר. המשמעות הכספית היא שכ-  97 אחוזים מן העסקים שגודלם עד 1000 מ"ר ייהנו מהפחתה בשיעור כלשהוא או יישארו בלא שינוי.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות