fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פגז נתגלה במהלך ביצוע עבודות גשר השמורות

החברה הכלכלית לפיתוח ותיירות שכרה שירותיה של חברה מתמחה בנושא, ובשיתוף פעולה עם המשטרה הוחלט על גידור האזור, הצבת שמירה וביצוע פיצוצים מבוקרים על ידי המשטרה
גשר השמורות (צילום: עצמי)
גשר השמורות (צילום: עצמי)
גשר השמורות (צילום: עצמי)
גשר השמורות (צילום: עצמי)

במסגרת העבודות להקמת "גשר השמורות" בשדרות בן גוריון (בצד המערבי) נתגלה פגז ישן ואמצעים נפיצים.  החברה הכלכלית (חל"ת) האמונה על העבודות, עירבה באופן מיידי את משטרת ישראל ובפגישה שהתקיימה עם נציגי המשטרה ניתנו הנחיות מפורטות כיצד לנהוג, בתוך כך ננקטים אמצעי זהירות הכוללים גידור המקום, הצבת שמירה, וביצוע סריקות מבוקרות בשיתוף המשטרה. לפני כחודש החלה חל"ת בביצוע עבודות חפירה בשדרות בן גוריון לטובת הקמת גשר השמורות שיחבר בין שני אזורי טבע מרכזיים בעיר: אגם (שלולית) החורף ושמורת האירוסים. במטרה לשמור על פקעות האירוסים וזנים מיוחדים של צמחים נוספים הגדלים במקום, הוחלט בשיתוף האקולוגית העירונית, על העברת השכבה העליונה של העפר לשמורת האירוסים, על גבול חוף פולג, בטרם יחלו העבודות במקום.

עם תחילת עבודות החפירה נתגלה, כאמור, פגז ישן במקום, עבודות החפירה הופסקו באופן מידי והוזמן חבלן משרתי שביצע פיצוץ מבוקר של הפגז. חל"ת שכרה את שירותיה של חברה המתמחה בעבודות סריקה וגילוי חלקים ואמצעים נפיצים, שליוותה את תהליך עבודות העפר במקום. במקביל, הוחלט על נקיטת אמצעים נוספים לצורך שמירה על שלום הציבור: גידור האזורים בהם עלול להימצא אמצעים נפיצים, הצבת שמירה, המשך ביצוע עבודות סריקה, וביצוע פיצוצים מבוקרים על ידי המשטרה.

יצוין כי העירייה הנחתה את חל"ת לפעול בהתאם להוראות המשטרה וכן לעדכן את המוקד העירוני במועדי הפיצוצים המבוקרים. גשר השמורות המוקם בדרום העיר, מעל לשדרות בן גוריון, ישמש את הולכי הרגל ורוכבי האופניים כמעבר נוח ונגיש בין אגם (שלולית) החורף ממזרח לשמורת האירוסים ממערב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות