fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עולות על העמוד

הריקוד על עמוד, שמזוהה בעיקר עם חשפניות, הפך לספורט פופולארי גם בישראל. במועדון בפולג עשרות נשים התאהבו בספורט, שדורש מהן לא מעט זיעה ומאמצים
ויטה גרינברג
ויטה גרינברג (צילום עצמי)

"יש בזה המון סקסיות וזה יפה לצפייה. זה מחזק את שרירי הידיים, הרגליים והבטן ומחטב את הגוף. זו פעילות אמנותית שתורמת לכושר. מאז שהתנסיתי בריקוד על עמוד במועדון סוויפט ברמת פולג התאהבתי בזה", כך מסבירה ויטה גרינברג, בת 25, אדריכלית ומעצבת שהתאהבה בתחום, לאחר שראתה ביוטיוב סרטונים של נשים רוקדות על עמוד. ומתברר שהיא לא היחידה, שהפכה את הריקוד שמזוהה בעיקר עם חשפניות לספורט מחטב שמחזק את השרירים.

ויטה גרינברג
ויטה גרינברג (צילום עצמי)

"זה אימון קשה. אני בקבוצה של המתקדמות, מתעמלת חצי שנה, פעמיים בשבוע שעה וחצי", היא אומרת, "היום בזכות האימון על העמוד אני חזקה יותר מבנים. אני חושבת שכל אחת יכולה. לאט לאט השרירים מתחזקים. זה לא מנפח שרירים, אלא מחזק ומעצב וההנאה היא מטורפת. ביחד איתי מתאמנות אמהות ובנותיהן". כוח, סיבולת וגמישות הריקוד על עמוד הפך לדבר החם בכל מכון כושר יוקרתי המכבד את עצמו בארצות הברית, אוסטרליה ובאנגליה ועכשיו גם בישראל, בין השאר בנתניה. מה שהיה נחלתן הכמעט בלעדית של חשפניות במועדוני לילה חדר למועדוני הכושר. זהו ספורט המעורר עניין ופרובוקציה, אך למעשה הוא שיטת אימון עתיקה שמקורה באקרובטיקה.

זה התחיל בהודו כאקרובטיקה של גברים על מוט מעץ, משם לעמודים הסיניים ולקרנבלים והקרקסים בהם הופיעו הבנות על העמוד המרכזי של האוהל. לארץ הוא הגיע לפני ארבע שנים ולמועדון בפולג לפני חצי שנה. היום מתעמלות בסוויפט פולג 60 נשים בגילאי 18 עד 60 ומי שמדריכה את הבנות היא מור מוטולה. למה הריקוד הזה מתקשר מיד לחשפנות.

מוטולה: "הבנות שלמדו את הריקוד עשו זאת כדי להופיע במועדוני חשפנות. הן מתפשטות ליד העמוד אבל האקרובטיקה זה לא העניין אצלן. יש לנו נשים מכל הגילים וכל המקצועות ולא צריך רקע קודם בספורט או בריקוד. השיעורים מתחלקים לפי רמות וזה לא קל. כל שיעור מתחיל בתרגילי חימום, מתיחות, סיבובים ואקרובטיקה ורק בסוף השיעור, חצי שעה, רוקדים כוריאורגרפיה שנבנתה סביב העמוד. זהו אימון כושר לכל דבר, כזה המשלב כוח וסיבולת ומשפר גמישות, מעצב ומחטב את הגוף. בכל שיעור רואים שיפור וכמה שהגוף מתחזק. הידיים, הרגליים, הבטן, הגב והחזה ושרירי הליבה. הפעילות סביב העמוד מפתחת קואורדינציה וכמובן ביטחון עצמי והערכה ואהבה של הגוף הנשי".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"חדשות נתניה"

מור מוטולה
מור מוטולה (צילום אורן כהן)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות