fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סוף עידן תרשום לי?

בעלי חנויות המכולת והירקנים מתקשים לעמוד בתחרות הגדולה עם רשתות המזון הגדולות. בשבוע הבא יתקיים יום העסקים הקטנים שמטרתו לעורר מודעות ציבורית. בשביל יורי מהמכולת ברחוב סמילנסקי 24 בנתניה, זה יהיה יום עצוב
ארבעים מטר מכולת (צילום: רותי ברמן )

קמפיין  "יום העסקים הקטנים" שיתקיים בשבוע הבא כבר לא יעזור ליורי מהמכולת ברחוב סמילנסקי 24 בנתניה. בסוף השבוע הבא, המכולת של יורי כבר תהיה סגורה אחרי 17 שנות פעילות רצופות. יורי החזיק מכולת עם קליינטורה שכונתית קבועה וזאת למרות שבמרחק שמטרים בודדים מהמכולת שלו  עומד סניף שופרסל.

"הייתי עצמאי והחזקתי את עצמי אמנם בקושי. אנשים קנו כאן אמנם מעט אבל לי היתה פרנסה. עכשיו הגעתי למצב שאינני יכול עוד להתמודד עם התשלומים. שכר הדירה עלה, הארנונה היא 1000 שקלים לחודש ומה שהורס אותנו העסקים הקטנים בעיקר אלה החברות הגדולות שמוכרות לסופרים במחיר אחד ולנו במחיר גבוה יותר. הם מעמידים תנאים ודורשים מאתנו לקנות מהם כמויות שאנחנו לא צריכים. אז במקום לעודד ולעזור הורסים את העסקים הקטנים".

יום העסקים הקטנים,הוא יוזמה  של בנק פועלים, שבו נקראים תושבי ישראל להעדיף לבצע את קניותיהם בעסקים קטנים. ומטרתו לעורר
את המודעות הציבורית לחשיבותם של העסקים הקטנים. הקמפיין קורא לציבור לשתף פעולה עם הרעיון ולמקד את הקניות שלו בסוף השבוע הראשון של 2013. המטרה היא לתת עדיפות לחנויות השכונתיות ולכל עסק קטן אחר, כדי שמחזורי המכירות של העסקים האלה יעלו. גם ראש העירייה מרים פיירברג-איכר משתפת פעולה עם הפרויקט וקולה אף נשמע בתשדיר השירות של הקמפיין.

ארבעים מטר מכולת (צילום: רותי ברמן )

כמי שהיה עצמאי 17 שנים וכל הזמן עבד וכל הזמן שילם ביטוח לאומי יורי ימצא את עצמו מובטל ללא אפשרות לקבל דמי אבטלה: "מי יקבל אותי בגיל 59 לעבודה? אני 23 שנים בארץ ותמיד עבדתי. אני דואג. ממש לא יודע מה יהיה איתי".

הכתבה המורחבת בגיליון סופ"ש של חדשות נתניה 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות