fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: הממתקים הוצאו מגני הילדים

עובדי המינהל החינוכי בעיר נבהלו מהכמויות הגדולות של החטיפים והממתקים שהילדים אוכלים בגני הילדים.בעזרת דיאטן בנו תוכנית תזונתית חדשה. לא עוד סנדביץ' עם שוקולד, דגני בוקר מתוקים או שקיות ממתקים בקבלת השבת, אלא מתן עדיפות ברורה לגבינה, טחינה וירקות
גם לכאן הפורצים מגיעים. גן ילדים בנתניה (צילום: רותי ברמן)
גם לכאן הפורצים מגיעים. גן ילדים בנתניה (צילום: רותי ברמן)
צריך להקנות הרגלים נכונים מגיל 0. יפעת שמר ( צלום: רותי ברמן)
הרגלים נכונים. יפעת שמר ( צלום: רותי ברמן)

בתצפיות שביצע מינהל החינוך העירוני במספר גני ילדים בנתניה, ובבדיקה שנערכה עם גננות והורים הופתעו עובדי המינהל לגלות את הכמויות הגדולות של ממתקים וחטיפים, אותם אוכלים הילדים במסגרת הגן. לדבריהם, את אותם ממתקים וחטיפים מקבלים הילדים הן כארוחת עשר מההורים, הן בימי הולדת, הן בימי שישי והן בחגים השונים.

בעקבות הממצאים חבר מינהל החינוך אל הדיאטן הקליני, איתי אהרונסון תושב העיר, במטרה לקבל ממנו המלצות לתזונה בריאה יותר לילדים, וזאת בכדי ליצור שינוי באורח החיים והתזונה של ילדי הגן בעיר. ההמלצות גובשו לחוזר שהופץ בקרב צוותי החינוך של הגנים בנתניה.

בין ההנחיות שניתנו מתבקשים כל הגורמים הקשורים, להימנע ככל הניתן ואף איסור על הכנסת ממתקים וחטיפים לגני הילדים לארוחות בוקר, כאשר גם דגני בוקר מתוקים וסנדוויץ' עם שוקולד למריחה נחשבים כממתקים. הומלץ לנסות לשנות זאת לממרחים בריאים יותר. למשל: שילוב של טחינה עם דבש או סילאן, תוך עדיפות לכיוון של גבינה, טחינה, אבוקדו וירקות.

בימי שישי, הומלץ לחגוג את קבלת השבת עם מינימום חטיפים ודברי מתיקה, כאשר ל"קידוש" ניתן להביא מיץ ענבים וחלה ולצ'פר את הילדים בצעצוע קטן או עבודת יצירה קטנה, אבל בכל מקרה לא לחלק שקית הפתעות עם ממתקים וחטיפים בסוף היום. גננות אשר מאוד רוצות, יכולות לשלב בחגיגת יום שישי גם עוגה.

בימי הולדת הומלץ להנחות את ההורים להכין פלטת ירקות חתוכים, פלטת פירות, עוגה ולכל היותר להוסיף מעט בייגלה או ביסקוויטים. בחגים לא מוותרים על סמלי החג השונים, אך לא להוסיף כל ממתק. כך יכלול משלוח מנות בפורים אוזן המן כסמל החג,  פירות, בתוספת ממתק אחד בלבד.

סגנית ראש העירייה ד"ר אביטל לאופר: "לצערנו, בשנים האחרונות אחוז הילדים בעלי עודף משקל רק עולה ועולה ואיתו אנו פוגשים תחלואה גופנית רבה ופגיעה רגשית גדולה אף יותר. אין ספק כי תהליך זה יהיה לא פשוט אך יש לקחת בחשבון כי כל הליך חינוכי, כל הליך של שינוי, הוא תהליך ארוך ותפקידנו כמחנכים הוא להנחות ולדבוק במשימתנו".

תושבת העיר יפעת שמר מי שלוחמת כבר תקופה לשיפור התזונה במסגרות חינוכיות גם בלתי פורמאליים: "אני מברכת על כך. בהנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך יש כבר הוראות על איסור הכנסת דברי מתיקה. אני שמחה שעירית נתניה מאמצת ובוחרת לפעול למען תזונה נבונה לילדי הגן.  הייתי מאד שמחה אם אותם נוהלים והנחיות הפועלים על הגנים יפעלו גם בצהרונים הפועלים בבתי הספר והגנים בנתניה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות