fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: בן 17 הקים קבוצת פוטבול

קבוצת הפוטבול הראשונה בנתניה יוצאת לדרך ותייצג את העיר במשחקי הליגה כבר בעונה הקרובה. את הרעיון להקמת קבוצת הפוטבול הגה עידן דינוביצקי, בן ה-17 מנתניה. "החלטתי שאני רוצה לשחק אך ורק למען העיר שלי ולייצג אותה בכבוד". הקבוצה טרם מצאה ספונסר
הוגה הרעיון. עידן (צילום עצמי

העיר נתניה ידועה כעיר ספורט. נראה כי בכל ענפי הספורט המרכזיים יש לקבוצה ייצוג איכותי בליגות הגבוהות. עכשיו הגיעה גם תורו של הספורט מספר 1 באמריקה.

תכירו את קבוצת הפוטבול הייצוגית של נתניה. הקבוצה מורכבת מנערים בגילאי 14 -18, שמתאמנים פעמיים בשבוע ב"ספורטק" עיר ימים. המתחם המרשים כולל מתקני ספורט מתקדמים, ומנהלי הקבוצה התעקשו להשתתף בליגה הישראלית כבר בעונה הקרובה. בקבוצה מתפארים ומציינים בגאווה כי התאחדות הפוטבול הארצית התרשמה מביצועי הקבוצה.

את הרעיון להקמת קבוצת הפוטבול הגה עידן דינוביצקי, בן ה-17 מנתניה. עידן נחשף לספורט האמריקאי וחלם לשחק פוטבול אמיתי בעירו נתניה: "החלטתי שאני רוצה לשחק אך ורק בשביל ולמען העיר שלי ולייצג אותה בכבוד", הוא מספר.

הוגה הרעיון. עידן (צילום עצמי

הרומן של עידן עם הפוטבול החל בשנה שעברה, תתפלאו דווקא ברגל שמאל. "חברים הציעו לי לבוא לשחק איתם פוטבול בחוף הים. הלכנו לשחק והיה כיף אדיר. זה סוג של ספורט שלא הרבה נחשפו אליו בארץ וחבל. לצערי בפעם הראשונה ששיחקנו שברתי את האצבע אבל עדיין התאהבתי במשחק". עידן החליט כי הוא רוצה להמשיך עם הספורט הלאה ולקחת אותו צעד אחד קדימה.

"רציתי לדעת איך באמת משחקים את המשחק, כולל כל החוקים". הוא נבר שעות באינטרנט וראה כי גם בארץ הקודש יש ליגת פוטבול. "יצרתי איתם קשר וקיבלתי את כל הפרטים שהיו נחוצים לי בכדי לפתוח קבוצה". עידן פרסם בפייסבוק את דבר פתיחת הקבוצה והחל בחיפוש אחר שחקנים. בתחילה העניינים לא זרמו באופן חלק והקבוצה גייסה רק 12 שחקנים ולא הצליחה למצוא לעצמה מאמן. לאחר כמה חודשים נסגרה בעל כורחה.
עידן לא אמר נואש, לקראת עונת המשחקים הבאה ביום בהיר הגיעה אליו שיחת טלפון לה ייחל זמן רב: "התקשר אליי אורי שר ששיחק בעבר בקולג' באצות הברית וחווה את הדבר האמיתי. הצלחתי לשכנע אותו שיגיע לאמן אותנו. ברגע שהשגנו אותו גייסנו מיד עוד שמונה שחקנים חדשים". לאחר מכן פנה עידן לחטיבת הספורט של נתניה, נפגש עם תומר ברזילי שהחליט לעזור בפרסום ומשם הכל היסטוריה: "בזכות העזרה של עיריית נתניה הקבוצה מונה כיום 22 שחקנים, אך אנחנו עדיין מחפשים להכפיל את מספר השחקנים"

40 שחקנים בקבוצה? זה לא יותר מדי?

"ההבדל בין פוטבול לכדורגל למשל הוא בכך שבכדורגל אתה מחלק את הכח ל-90 דקות משחק. בפוטבול אתה צריך להשקיע 150 אחוז במהלך אחד או שניים. כאן הכל מאוד דינאמי, חייבים לעשות הכל כאן ועכשיו".

הקבוצה עדיין מחפשת לעצמה ספונסר שייקח על עצמו לפחות חלק מהעלויות: "כיום השחקנים משלמים את כל העלויות ויש לא מעט כאלה. גם תשלום לליגה וגם ציוד. נשמח אם יבוא גוף מסוים שייקח אותנו תחת חסותו" מסכם עידן.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר, מסרה גם היא את ברכתה לפרויקט ולקבוצה ואמרה: "אני רואה חשיבות רבה בטיפוח ענפי הספורט בעיר, על גוניהם השונים וגאה בנוער של נתניה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות