fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יציאת מצרים

280 ק"מ ב-5 ימים מלאים של שחייה, מחופי פורט סעיד במצרים, דרך עזה ועד למרינה בהרצליה. שחיינים ערבים ויהודים צד לצד זה והכל למען קידום השלום. ורד בן חרות מבת חפר היא היוזמת, ויחד עם עוד חמש נשים תנסה להוציא את הפרויקט לדרך, ואפילו לשבור את שיא גינס
ורד בן חרות (צילום עצמי)
ורד בן חרות (צילום עצמי)

שש נשים, כולן אמהות וסבתא אחת, מאמינות שהן יכולות לתרום בקידום השלום עם שכנינו. עד כאן זה נהדר, אבל המון רוצים. אז מה עושים? . הן מתכוונות לעשות באמת משהו מיוחד, שיקבל חשיפה תקשורתית גדולה ויסחוף אחריהן אזרחים יהודים וערבים כאחד. מה הקאץ'? מי שירצה להצטרף לפעילות שלהן, צריך לדעת לשחות. הנשים: עידית רון מבית חרות, ורד בן חרות מבת חפר, ענבל לבבי מבית יהושע, עינב ורד ממעגן מיכאל, מיכל שנהר מגבעת עדה וליאור בירקאן מירושלים מתכננות לצאת בתחילת אוקטובר למשחה של 280 ק"מ, שיחל במים הבינלאומיים מול חופי פורט סעיד במצרים, דרך עזה ויסתיים במרינה בהרצליה.

"אנו רואות הקבלה מעצימה בין היכולת שלנו לשחות קילומטרים רבים, יום ולילה, בחום ובקור, לבין היכולת של מנהיגנו לחתור להסכם שלום. אנו מנצלות את האהבה שלנו לים ולשחייה כדי ליצור הד תקשורתי למען השלום. המאמץ האדיר שיידרש לעמידה באתגר שקבענו מסמל את חשיבות השלום בעינינו ואת תקוות העם להסכם שלום", הן אומרות.

ורד בן חרות (צילום עצמי)
ורד בן חרות (צילום עצמי)

המשחה יהיה משחה שליחות ללא הפוגה, יום ולילה, ויימשך כחמישה ימים. השוחות מקוות שהתוכנית המקורית לשחות מחוץ למים הטריטוריאליים של מצרים ושל עזה תצא אל הפועל. סידורי ביטחון מול שלטונות הצבא וחיל הים כבר החלו. במקרה שיהיו בעיות ביטחוניות, הן ישחו בכל מקרה לאורך חופי הארץ במשך חמישה ימים, 280 ק"מ, בתקווה להשיג שיא גינס בשחייה במים פתוחים עבור קבוצת נשים שליחות. במהלך השחייה יהיה גם הפנינג של שחייה המונית והן יזמינו את הציבור לשחות איתן.

בן חרות: "אנו מזמינות שחיינים לשחייה משותפת, את חברינו, שחייניות ושחיינים חזקים לא פחות מאיתנו, ממצרים, מעזה ומישראל שילוו אותנו כברת דרך, במטרה להביע הזדהות ושותפות לרצון העז והתמידי לשלום במזרח התיכון. השחיינים המצרים ישחו איתנו במקביל לחופי מצרים מחוץ למים הטריטוריאליים, וכך השחיינים העזתים ישחו עמנו מחוץ למים הטריטוריאליים של רצועת עזה, אך במקביל לקו החוף של עזה. כאשר נגיע לישראל נשחה לאורך החוף בליווי שחייניות ושחיינים ערבים ויהודים".

זה עולה כסף. מי תומך בכן?
"זה אכן עולה, והרבה. אנו צריכות סירה צמודה, אוכל וצוות ובו טבח ורופא, שני סקיפרים ואיש מגינס העולמי שילווה אותנו כל הימים. בימים אלה נעשים מאמצים הן למציאת ספונסרים תמורת חסויות והן ליצירת קשרים עם המגזר הערבי, בעזרתם אנו מקוות לגייס שחייניות ושחיינים ערביים למשחה השלום. השחייה המשותפת, עם חברינו, שחייניות ושחיינים, ממצרים, מעזה ומישראל היא סמל לשותפות ולרצון העז והתמידי לקדם את השלום במזרח התיכון".

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב:"חדשות נתניה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות