fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרב שר: "בגלל שאדם טבע לא צריך לשנות סדרי עולם"

בעקבות גל הטביעות בשרון: דרישה לפתוח את חוף צאנז בשכונה החרדתית בנתניה. המועמד למועצת העיר מיכה פדרינג פתח בעצומה לפתיחת החוף
הרב שמעון שר צילום רן אליהו
הרב שמעון שר (צילום: רן אליהו)

מקרי הטביעה גוברים.  זו השבת השלישית ברציפות שבחופי נתניה מתרחשים מקרי טביעה למוות בעיקר בחופים הבלתי מוכרזים או בשעות של טרם פתיחת תחנות ההצלה. ביום ראשון טבעו שני צעירים שנכנסו למים טרם פתיחת תחנת ההצלה בהרצל. למרבה המזל, מצילים מסירונית הגיעו על אופנוע ים והצילו אותם ממוות. בשבת האחרונה טבעו למוות שני גברים: אחד בחוף צאנז שם תחנת ההצלה סגורה בשבת ובחוף הרצל. מאז נושא פתיחתה של תחנת ההצלה בחוף צאנז עלה שוב לשיח הציבור.

"לאף אחד אין בעלות על החוף. מדובר בשטח שנמצא בתחום השיפוט של נתניה, ומאחר שבשבת נוהג הציבור ללכת לים רצוי וצריך לאייש כל חוף מוכרז במיוחד כשיש דרישה לכך והוא ממילא מאוכלס בשבתות באלפי מתרחצים", כך טוען המועמד למועצת העיר בנתניה, מיכה פדרינג שחתם השבוע על עצומה לפתיחת תחנת ההצלה בחוף צאנז בשבת.

חוף צאנז מוכרז לרחצה ובחודשי הקיץ מתרחצים בו עשרות אלפי חרדים. בשבת תחנת ההצלה לא פועלת לטובת הציבור החילוני מהסיבה שאנשי הקריה מתנגדים לכך שמאות מכוניות יחנו בסביבת הקריה ומלון גלי צאנז ויחללו שבת.

הרב שמעון שר בתגובה: "החוף הזה סגור 50 שנה. הוא מוגדר ומוכרז כחוף חרדי ושוכן למרגלותיה של שכונה חרדית. לציבור החרדי מפריע חילול שבת ופרובוקציות בפתח הבית. מערכות הכריזה בים וכל תנועת הרכבים והחניות סביב לקריה. באותה שבת בה טבע אדם בחוף צאנז היו עוד חמישה מקרי טביעה בארץ. התחנה היתה סגורה, היה שלט ודגל ואסור היה להיכנס למים. מקרי טביעה מתרחשים לאורך החופים האחרים בנתניה. בגלל כמה עשרות משפחות שמגיעות משיכון מכנס או שדרות ניצה ויש להם חוף רחצה מוכרז 300 מטר דרומה, לא צריך להפריע מנוחתן של מאות משפחות חרדיות. בגלל שאדם אחד שלא ציית לחוק טבע לא צריך לשנות סדרי עולם".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כידוע, באופן מסורתי חוף צאנז משמש כחוף נפרד. נבהיר כי סטטוס זה, בו החוף אינו פעיל בשבתות החל עוד בטרם כהונתה של ראש העיר הנוכחית, מאז שנת 1997, קרי לפני 17 שנים. כך שכל טענה בדבר "כניעה" או שינוי סטטוס של החוף היא בלתי מבוססת בעליל".

הכתבה המלאה ביום שישי ב"חדשות נתניה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות