fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

החופש ללמוד

משהו טוב קורה בחינוך בנתניה. פתיחת אזורי הרישום בעיר ומגמות הלימוד חדשות וייחודיות מאפשרים שלל אפשרויות תוכן ולימוד . הכתבה הזו תגרום לכם לרצות לחזור לספסל הלימודים בתיכון
התלמידים מאיה ומשמאל, המנהלת שוש אברה. צילום: רן אליהו

בימים אלה פותחים בתי הספר התיכוניים בנתניה את שעריהם לתלמידים חדשים מכל העיר העומדים לעלות לחטיבת הביניים. השנה, מחכות לתלמידים מגמות לימוד חדשות, ייחודיות ומרתקות, וזה לא משנה היכן התלמיד גר: בשלוש שנים האחרונות, בזכות פתיחת אזורי הרישום בעיר, ובמידה והוא מתאים לתחום, כל נער יכול ללמוד מה שהוא רוצה, היכן שהוא רוצה.

כמה דוגמאות שיעשו לכם חשק לחזור לספסל הלימודים: בבית הספר ש"י עגנון בצפון העיר ייחשפו התלמידים למגמות הרובוטיקה, מחול וג'ודו, בבית הספר אלדד בקרית נורדאו יחשפו התלמידים למגמות הרפואה ותקשורת. בתיכון ריגלר במרכז העיר הם יוכלו לבחור בין מגמות קולנוע מוסיקה, תיאטרון ואמנות פלסטית, והרשימה עוד ארוכה.

לדברי מנהל בית הספר ש"י עגנון מנחם פנטלקה, המהלך גרם לעליה ברמת שביעות הרצון של המורים והתלמידים: "היום ילד בוגר כתה ו' יכול ללמוד את מה שהוא אוהב בכיתת מגמה מחוץ לאזור הרישום שלו. בכל בית ספר יש תנאי קבלה למגמה באופן שהוא קבע. במגמת הרובוטיקה למשל נדרשים להוכיח כישורים במחשבים".

 האם אין חשש שבית ספר מסוים יתרוקן?

    "לא, ואת זה אנחנו רואים מניסיון של שלוש שנים. זה מתנהל כמו כסאות מוסיקליים. אלה הגרים בצפון העיר מגיעים ללמוד בדרומה  ולהפך, כך שנשאר איזון מערכתי. כמו כן לכל בית ספר יש מכסה שבה הוא יכול לקלוט כתה שלמה מכל העיר אך אין הגבלה לגבי תלמידי האזור שלו"

   מה היתרון בהתמחות במגמות?

 "התלמיד יכול לממש את הפוטנציאל הלימודי שלו,  בית הספר יכול לפתח תכניות חדשניות, מעבדות, חדרי לימוד חדשניים ולהעסיק מורים מקצועיים. אצלנו למשל המורה למחול היא בוגרת האקדמיה למחול וברשותנו שני חדרי סטודיו למחול.

המורה לג'ודו אצלנו הוא גיא פוגל אלוף ישראל בג'ודו. ההצלחות משמעותיות – תלמידינו זוכים בתחרויות ובעבודות, התלמידה עופרי כהנא, זכתה במקום הראשון בארץ בתחרות של מכון ויצמן וייצגה את ישראל בשטוקהולם בטקס קבלת הפנים לזוכי פרס נובל".

לדברי מנהלת בית הספר התיכון שרת שוש אברהם, בשנה הבאה תפתח בבית הספר מגמה ייחודית של חמש יחידות במקצועות אנגלית לדיפלומטיה ותקשורת, השנה נפתחה בו מגמת מדעי החלל.

בית הספר גם מתמחה בכיתות מופת במקצועות פיסיקה, מתמטיקה ומדעים: "יש לנו כיתת מדעי הנדסה ביו רפואית שתלמידיה ביקרו בארמון המלוכה בשבדיה וקצרו פרסים בתחרויות בינלאומיות" ציינה אברהם. גם לתחושתה, פתיחת אזורי הרישום בעיר היא צעד חיובי לתלמידים ולעיר כולה: "התלמידים לא צריכים לעזוב את נתניה כדי ללמוד מה שהם אוהבים, וגם, יש להם עכשיו הזדמנות להכיר חברים משכונות אחרות בעיר".

התלמידים פיירברג והמנהלת שוש אברה. צילום: רן אליהו

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות