fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גולדן בוי

רגע אחרי ששימח עם שלם כשזכה באליפות אירופה בג'ודו, מוקי שגיא מנתניה לא עוצר לנוח על זרי הדפנה וכבר חותר אל היעד הבא - מדליית זהב בריו
באדיבות איגוד הג'ודו
באדיבות איגוד הג'ודו

רק כשהגיע לבית הכנסת ביום שישי שעבר בערב, נודע לרחמים מוקי מנתניה על ההישג של בנו, שגיא, אלוף אירופה בג'ודו. האב ליווה את הבן לאורך כל היום, אך מאחר שהוא שומר שבת לא ידע על הזכייה עד שנכנס לבית הכנסת והמתפללים החלו לברך אותו.

את סמדג'ה פגש מוקי בפעם הראשונה כשהיה בן ארבע כשהוריו רשמו אותו לחוג ג'ודו ליד הבית. "אורן הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לשגיא", מספרת האם, "הוא התחבר אליו בצורה יוצאת דופן, וגם כשאורן עזב את נתניה ועבר לאחד היישובים באזור, שגיא לא הסכים לעזוב אותו".

בשנת 2012 זכה מוקי בשתי מדליות ארד בטורנירים במסגרת הסבב העולמי ובאליפות ישראל במשקל עד 81 ק"ג. באליפות אירופה שנערכה בבודפשט שנה אחר כך סיים במקום השביעי ובאליפות העולם בריו דה ז'נרו הודח בסיבוב השלישי. ב-2014 עלה מוקי למקום השני בדירוג העולמי לאחר שזכה בשני טורנירי גראנד-סלאם ובשתי מדליות כסף. באליפויות העולם ואירופה שנערכו באותה שנה הצליח פחות – הוא הודח בסיבוב השני באליפות העולם ובשמינית הגמר באליפות אירופה. באליפות ישראל שנערכה באותה שנה הודח במפתיע בסיבוב הראשון.

השנה זכה מוקי במדליות ארד בשני טורנירי גראנד סלאם וסיים שביעי בטורניר המאסטרס ברבאט, אבל הדובדבן שבקצפת הוא תואר אלוף אירופה.

מספר ימים אחרי חזרתו ארצה, אחרי סשן ארוך של ראיונות כמעט בכל כלי תקשורת אפשרי, נשמע מוקי עייף אך מרוצה. "בשניות הראשונות אחרי הזכייה הרגשתי סיפוק אדיר אבל שמרתי על איפוק. הדרך עוד ארוכה ולפניי עוד יעדים ומטרות שאני צריך לכבוש. בכל תחרות אני שואף למדליות וגם הפעם עשיתי את זה".

ספר על הקשר בינך לבין סמדג'ה.

"תמיד רציתי להתאמן בג'ודו וכשנודע להורים שלי כשאורן פותח חוג ליד הבית שלי הם ישר שלחו אותי. התאהבתי במועדון ובאישיות המיוחדת של אורן ומאז אנחנו בלתי נפרדים".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"חדשות נתניה".

באדיבות איגוד הג'ודו
באדיבות איגוד הג'ודו

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות