fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבי טאוב: "היהלום של חב"ד" נפטר

בנו של היהלומן חנן טאוב נפטר ממחלה קשה. ממציאי "ברוך הבא המלך המשיח"
אבי טאוב: חב"ד קדמה לביזנס

מאות תושבי נתניה וחסידי חב"ד ליוו ביום שני השבוע את ר' אברהם (אבי) טאוב, איש עסקים, יהלומן וחסיד חב"ד למנוחות בבית העלמין בשכון ותיקים. טאוב, 68 אב לשבעה וסב ליותר מעשרים נכדים שנפטר לאחר מחלה קשה הוא בנו של היהלומן חנן טאוב.  לפני 30 שנה היתה בבעלות המשפחה NDC , חברה ליהלומים בנתניה ובירושלים ומרכז מכירות ליהלומים ברחוב הרצל בכניסה לעיר. הוא יסד את חברת "שפע ימים" (א. ט. מ.) בע"מ מאז הקמתה בשנת 1998 הוא שימש כמנכ"ל החברה.

אבי טאוב רעייתו מיכי ואביו חנן

טאוב נחשב למקורב מאד לרבי מנחם מנדל שניאורסון – הרבי מלובביץ' ויחד עם חברו הקרוב ושותפו הרב דוד נחשון נשלחו על ידי הרבי לשליחויות שונות חשאיות ומסווגות בעניינים שונים בארץ וברחבי העולם. במשך חמש שנים פעלו מאחורי מסך הברזל הסובייטי במסווה של אנשי עסקים, על מנת לתחזק ולהגדיל את התשתית של המחתרת היהודית החב"דית ששמרה לאורך שנות הדיכוי על הגחלת היהודית ברחבי רוסיה הקומוניסטית.

אבי טאוב והדולרים אצל הרבי מלובביץ

מאז השנים הראשונות של הקמת ניידות חב"ד בארץ ליווה אבי טאוב את הארגון כלכלית וארגונית כחבר וועד ההנהלה, ואף סייע במהלך השנים בקניית כמה ניידות מכספו הפרטי אז החל ביחד עם חברו הרב נחשון את קמפיין "ברוך הבא מלך המשיח" בשנת 1993 הפועל עד היום.

בנתניה הקים את בית הכנסת ובית המדרש מרכז ממש נתניה בו מתקיימת פעילות יומיומית המנוהלת על ידי הרב של מרכז ממש, בנו הרב יוסף יצחק טאוב – הכוללת הן תפילות פעילות תורנית וחסידית, שיעורי גאולה ומשיח, כמו גם כולל ערב מידי יום לאנשי עסקים.

יוני כהנא עם אבי טאוב ובנו מנדי צילום ארכיון חבד

"היהלום הוא הקשה והמבריק שבמינרלים, כזה היה אבי טאוב – יהלום קשה לשבירה" אומר יוני כהנא קרוב למשפחת טאוב וחבר: "אין אחד שנכנס למרכז העיר נתניה, בשלושת העשורים האחרונים, ולא נתקל בחנוכייה הענקית ששכנה על בניין NDC, משרדי חברת היהלומים של אבי בכניסה לעיר. דומני שאין עוד חסיד שלפני ששם כיפה על ראשו, כבר הניח תפילין והלך עם ציצית. אבי שבר מוסכמות. הלך נגד הזרם. חדור מטרה. טנקיסט.

אני גדלתי על הסיפורים שלו מערבות רוסיה ואוקראינה בקיום שליחות הרבי – ביחד עם ר' דוד נחשון. תמיד התפלאתי איך יהלומן נתנייתי מפונק, בן לאצולת העיר, איש עסקים מצליח חובק עולם, נוסע עם מעדר ו'טוריה' ובונה במו ידיו, באמצע הלילה, בתוך בתי קברות במדינה קומוניסטית, עם התעלמות מוחלטת מהסכנה הכרוכה בכך. רק מי שמכיר מקרוב, יודע כי אבי הקריב את עסקיו באותן שנים. את זמנו ומרצו השקיע יותר בשליחויות הרבי ופחות בביזנס.

טאוב ונחשון אצל ראש הממשלה

במשך שנים הוא השקיע מיליוני דולרים במטרה לחפש יהלומים בעמק זבולון. הוא זכה למצוא את מרבץ אבני החן הראשון בארץ ישראל ולשתף פעולה עם 'דבירס' חברת היהלומים הגדולה בעולם במקביל להנפקת חברת 'שפע ימים' בבורסה של לונדון. עוד לא נאמרה המילה האחרונה. יש עוד שטחים גדולים שטרם נבדקו והמלאכה בעיצומה. בכל השנים האלה הסתכלתי מהצד על העקשנות של אבי. על הדבקות במטרה. על גיוס כל הכוחות להמשיך במשימה. להצליח בדרך ליעד. למדתי הרבה מאבי טאוב. הלב כואב ומצפה להתגלות תיכף ומיד ממ"ש".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות