fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניקיון של פסח בטעם מר: ילד אושפז לאחר ששתה בטעות חומר ניקוי

המרכז הרפואי הלל יפה | חולי קורונה | צילום: באדיבות הלל יפה
המרכז הרפואי הלל יפה | חולי קורונה | צילום: באדיבות הלל יפה

למרות שכל חומרי הניקוי בבית משפחת פוגל לוי מהישוב חרמש מאופסנים הרחק מהישג ידם של ילדיהם בארון סגור, בנם בן ה- 4 לירוי, שתה בשגגה חומר ניקוי, שהיה, ככל הנראה, מהול במים.

הוריו הבהילו אותו לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה, שם נבדק ואושפז להשגחה.

אימו סלין מספרת: "הילד מזג לעצמו מים מכד מים קרים מהמקרר, ולאחר לגימה אחת מיד אמר לי שיש להם טעם של סבון. דקה אחר כך הוא החל לבכות ולהקיא. הנחתי שאולי נשאר חומר חיטוי בכד, שלא נשטף היטב במים ומולא במים שהוכנסו למקרר, אבל למען הסר ספק- ניגשנו לחדר המיון להיבדק והבאנו את חומר החיטוי איתנו.

כאמור, מצבו של לירוי טוב, אבל כמקובל במקרים כגון אלו, הוא אמור לעבור בדיקות נוספות על מנת לוודא שלא נגרם נזק לוושט.

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים של המרכז הרפואי: "זה הזמן הזה בשנה שכולם מנקים וחומרי הניקוי מסביבנו בכמויות גדולות מהרגיל. נוסיף לזה שהילדים בחופשה, מה שהופך את זמינותם של החומרים גבוה יותר עבורם ועקב כך סכנה לגרימת נזק רציני באם יבואו איתם במגע, ובעיקר אם  ישתו אותם בשגגה כי יחשבו שמדובר במשהו אחר. הנזקים לוושט או לקנה הנשימה עשויים להיות הרסניים. במקרה של לירוי, אמנם ההורים הקפידו על הרחקת חומרי הניקוי, אבל נשאר חומר חיטוי בכלי שנוקה. אי לכך, גם כאן חשוב להעלות את המודעות בעת הניקיונות, ולוודא הסרה מלאה של חומר החיטוי בגמר הניקוי".

ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה
ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות