fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נחנך אגמון פולג: "כדי שהילדים במגדלים יראו פרח, ציפור או שיח"

במסגרת העבודות להקמת האגמון הוצאו מתוך המחצבה שהיתה במקום כ – 200 משאיות פסולת ונכבש שביל היקפי באורך של כ 1.5 ק"מ המקיף את האגם סביב סביב. הוקמו שלושה מצפורים. האתר כולו מונגש ונמצא על ציר שבילי אופניים בתוך ליבת נחל פולג.
מעכשו יש גם אגמון פולג. צילום רשות ניקוז שרון
מעכשו יש גם אגמון פולג. צילום רשות ניקוז שרון

אגמון פולג בסמוך למושב אודים נחנך היום במעמד ראשי המועצות עמק חפר, חוף השרון, לב השרון ופרדסיה ומ"מ ראש עיריית נתניה. בהקמת האגמון המשתרע על 50 דונם הושקעו כ – 2 מיליון שקלים חברו יחד מועצה אזורית חוף השרון, רשות ניקוז ונחלים שרון, המשרד להגנת הסביבה והקרן לשמירה על שטחים פתוחים ברשות מקרקעי ישראל. האגמון תוכנן ע"י משרד ברוידא – מעוז אדריכלות ונוף.

לדברי מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים שרון, ניסים אלמון במסגרת העבודות להקמת האגמון הוצאו מתוך המחצבה שהיתה במקום כ – 200 משאיות פסולת ונכבש שביל היקפי באורך של כ 1.5 ק"מ המקיף את האגם סביב סביב. "השביל עובר ליד כיתת לימוד פתוחה, שני מצפורים הצופים מראש מצוק כורכר על האגם ועל מרחבי השרון וכן מצפה ציפורים עם מסתור ממנו ניתן יהיה לצפות בנוחות בעופות החיים במים ובסביבתם, מבלי להטריד את שלוותם. באגמון ובגדותיו ניטעו והתבססו עצים וצמחים וכן בעלי חיים שאפיינו בעבר את הבריכות והביצות של נחל פולג. בצידו הדרומי של האגם נותרו בתי גידול בעלי אופי ביצתי. האתר כולו מונגש ונמצא על ציר שבילי אופניים בתוך ליבת נחל פולג. אגמון פולג הוא אתר טבע מיוחד במינו – אגם של מים מתוקים שנוצר במחצבת כורכר נטושה כשהוא מוזן על ידי מי תהום".

אגמון פולג. צילום רשות ניקוז
אגמון פולג. צילום רשות ניקוז

הטקס נערך במעמד ראשת המועצה האזורית האזורית עמק חפר ויו"ר רשות ניקוז ונחלים שרון, ד"ר גלית שאול, ראש המועצה חוף השרון אלי ברכה, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, אינג' אלי דלל, מנכ"ל רשות הניקוז, ניסים אלמון, נציג המשרד להגנת הסביבה אייל יפה, ראש המועצה האזורית לב השרון, עמיר ריטוב, ראש מועצת פרדסיה טל גורקי וסגן ראש מועצה אזורית חוף השרון, מאיר דור.

גלית שאול:  "בתפקידי כיו"ר הרשות אפעל למען כלל הרשויות החברות בה כדי לקדם את השמירה על משאבי הטבע, איכות הסביבה ובריאות הציבור. זהו פרויקט משמעותי מוצלח נוסף של הרשות, בין מגוון פרויקטים נוספים מהם יוכל הציבור הרחב ליהנות בחופשת הפסח הקרובה בחינם".

אינג' אלי דלל, סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה, חבר מליאת רשות הניקוז: "כרוכב אופניים גיליתי את המקום לפני כעשר שנים ועמדתי מיד על הפוטנציאל הגלום בו. כשהבנתי שעומדים למלא את המחצבה בעפר פניתי לניסים אלמון ולאלי ברכה והשאר היסטוריה. אגמון פולג הוא צעד חשוב נוסף בשמירה על ערכי הטבע והתחברות לנוף ועוד פעולה ברוכה, איכותית ומקצועית של רשות הניקוז שמתאפיינת באהבה רבה לסביבה".

מנכ"ל רשות הניקוז, ניסים אלמון: "הקידמה לעולם תדרוס את הטבע והסביבה, ושומה עלינו ליזום, לעשות ולשמור על כתמי טבע כדי שהילדים מהמגדלים בקו האופק שסוגרים על האזור יראו פרח, ציפור או שיח. זו החלוציות החדשה, דונם פה ודונם שם בשממה האורבנית הסוגרת עלינו. אשרינו שזכינו להשאיר חותם של חן ויופי וזה שכרינו בעולם הזה והקרן קיימת לעולם הבא."

ראשיתו של נחל פולג, ואדי אל פאליק, הוא בין העיר טירה לקיבוץ רמת הכובש והוא נשפך לים צפונית למכון וינגייט. אורכו 17 ק"מ, הוא מנקז אליו כ – 135 אלף דונם קרקע ואת יובלי הנחלים: דרור, רעננה, חירות, רשפון ואודים. לצד הנחל נמצאות מספר שמורות טבע ביניהן שמורת נחל פולג ושמורת שער פולג הידוע גם כשער הרומי. כמו כן נמצאים לצד הנחל אתרי העתיקות תל פולג, תל אל עשיר וחירבת זוריקיה, כעדות להיות המקום שוקק חיים וקרבות בתקופה הביזנטית ובימי מסעי הצלב.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות