fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדחה הדיון בהפקדת תוכנית הבנייה בחבצלת השרון

האזור המיועד לתוכנית הבנייה בחבצלת השרון. צילום: מועצת עמק חפר
האזור המיועד לתוכנית הבנייה בחבצלת השרון. צילום: מועצת עמק חפר

שופטת בית המשפט המחוזי-מרכז בלוד, ורדה מרוז, קבעה ביום שלישי כי מועד הדיון להפקדת תוכנית הותמ"ל לבנייה על שטחי חבצלת השרון (תמ"ל 1071 מתחם חבצלת) יידחה בשלושה שבועות לפחות מהינתן פסק דינה זה.

זאת, בעקבות העתירה המנהלית וצו המניעה שהגישו המועצה האזורית עמק חפר והוועדה לתכנון ולבנייה עמק חפר כנגד הותמ"ל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית נתניה – בדרישה שלא לקיים כל דיון להפקדת התוכנית עד לאחר הבחירות הארציות.

ראשת מועצת עמק חפר ד"ר גלית שאול אמרה בעקבות ההחלטה: "אני שמחה שבית המשפט הבין שמחטף מהסוג הזה לא יכול לקרות. אנו נעשה כל מה שניתן כדי שהתוכנית במתכונתה הנוכחית לא תצא אל הפועל".
יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג׳, תקף את התנהלות הותמ״ל ואמר: ״אנחנו מצרים על כך שהותמ״ל עובד בהיסטריה, בהליכים דורסניים, מבלי להתחשב בתושבים. לא מאפשרים לרשות שנפגעת לבדוק לעומק ולהגיב, גוררים אותנו לדיונים מיותרים בבתי משפט ומבזבזים בכך כספי ציבור״.

המועצה הגישה את העתירה, באמצעות עו"ד שלמה ולדמן, לאחר שבשבוע שעבר הגיעו אליה מסמכי התוכנית המעודכנים מהותמ"ל, שהיקפם מאות עמודים ונספחים מקצועיים (אשר "רובם נערכו או עודכנו זמן קצר בלבד טרם הפקת המסמכים", כנכתב בעתירה) – ונקבע דיון להפקדת התוכנית בתוך שבעה ימים בלבד, ב-27.2.

לטענת המועצה, בתוכנית נעשו שינויים שונים ויש לתת לאנשי המקצוע ולהנהגת המועצה ללמוד אותה בפרק זמן סביר.

בתמ"ל חבצלת מבקשת המדינה לבנות 3,500 יחידות דיור במגדלים רבי-קומות ו-100,000 מ"ר למסחר על שטחים פתוחים של חבצלת השרון, כולל הפארק הלאומי אביחיל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות