fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחברים לקהילה

עידן מורד וארז סלומון מרשימת 'מחוברים', פועלים להקים ועדי שכונות שיארגנו אירועים ויסייעו בגיבוש הקהילות בשכונות
הקרב על הועד. עידן מורד וארז סלומון
הקרב על הועד. עידן מורד וארז סלומון

עידן מורד וארז סלומון מרשימת 'מחוברים', פועלים להקים ועדי שכונות שיארגנו אירועים ויסייעו בגיבוש הקהילות בשכונות

בצעד הראשון לקראת חזונו השאפתני לקידום הקמת וועדי שכונות בעיר חדרה, תושב שכונת הפארק עידן מורד, ששימש בעבר כיו"ר וועד שכונת הפארק, משיק מיזם ייחודי בשם 'מתחברים לקהילה'. מטרת העל של המיזם היא לסייע לתושבי השכונות להקים וועדים ולהצמיח מתוכם מנהיגות מקומית, שתייצר תהליכים פנימיים בשכונה, תגבש את הקהילה ואף תאתגר את המערכת העירונית ותביא את השכונה לידי ביטוי בתוכניות העבודה השנתיות של העיריה. מורד מסביר על החשיבות והצורך במנהיגות מקומית, כלומר, וועדי שכונות ומזמין אנשים מכל רחבי העיר והשכונות המעוניינים להיות 'מנהיגים בקהילה' ולקחת חלק במיזם.

"הפרויקט הזה הוא הלב שלי, זה נושא שמאד חשוב לי לקדם. לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, 'מחוברים' כינסו מפגש שולחנות עגולים לפעילים ותומכים. במהלך המפגש, הפעילים והתומכים כתבו מה היו רוצים לקדם בעיר וכיצד היו רוצים לתרום, חלק מהאנשים ציינו 'קהילה' ולאנשים האלה פניתי."

אל מורד הצטרף גם ארז סלומון מרשימת 'מחוברים' ויחד הם מובילים את הנעת המיזם. לאחרונה נפגשו 17 חברי המיזם, והתחלקו לצוותי עבודה בכל ההיבטים הנדרשים לגיבוש קהילה וחיבור בין הקהילות, החל מצוות לוגיסטיקה וטיפול בתשתיות השכונה ועד גיוס ספונסרים. "אנחנו מחולקים לצוותים, כשבצוות ההתנעה יש שלושה אנשים, ארז סלומון, יובל ברנר ואני. מיפינו את השכונות הרלוונטיות על פי קריטריונים מסודרים, כשבראש ובראשונה אנחנו בוחנים האם יש לנו איך לעזור. בהמשך, נחפש את 'אנשי המפתח' שלנו בכל שכונה ומשם אנחנו מתחילים לרוץ."

מורד מסביר שבשלבים הראשונים, חברי צוות ההתנעה יפנו לשכונות הוותיקות בעיר, כגון שכונת פאר ושכונת סלע ויקדמו מעין 'קול קורא' על מנת לצרף אליהם תושבים שרוצים לקדם את שכונת מגוריהם. הוא מדגיש כי וועד שכונה חזק משמעו שכונה חזקה ומגובשת, אך מתייחס גם להבדלים בין שכונה לשכונה. "לצורך הדוגמא, מה שנכון עבור שכונת הפארק לא בהכרח יהיה נכון לשכונת בית אליעזר. אנחנו מנהלים שיח בנושא ובוחנים מה יביא את האנשים ומה יאחד את הקהילה בכל שכונה. אנחנו מחפשים מגוון ובאופן חד משמעי מתייחסים להבדלים התרבותיים ולחתך האוכלוסייה בכל שכונה, לא נצליח במיזם אם לא נשים על כך דגש."

המיזם, שנמצא כרגע בראשית דרכו, הותנע בעזרת סכום ראשוני מ'מחוברים', שיופנה לטובת אירועים התחלתיים בשכונות, בהמשך, צוות אירועים יגייס כספים מספונסרים שונים, על מנת לקיים אירועים נוספים וייחודיים בשכונות, כדוגמת אירוע 'מקצוענים', שקיים בעבר מורד בשכונת הפארק.

לגבי העתיד, מורד חולם על שיתופי פעולה בין השכונות, " המטרה היא שהקהילה בכל חדרה תהיה חזקה יותר. ברור שהרצון שלי הוא שהשכונות השכנות מבחינה גיאוגרפית ישתפו פעולה וייצרו אירועים משותפים, ייעזרו אחת בשנייה ויפרו אחת את השנייה. זה יכול לחזק את העיר כולה ולתרום הן ברמת המיקרו והן ברמת המאקרו."

מורד מסכם, "אני הגעתי לחדרה לא רק כדי לגור בה, אלא גם כדי ליהנות מהסביבה שלי. אנשים הולכים לעבודה בכל יום כדי שיהיה להם כסף וכדי שיוכלו ליהנות ממנו, בין השאר, חשוב להם גם ליהנות מסביבתם, להכיר את האנשים בקהילה ולבלות במסגרתה. כשטוב לך בסביבה שלך, אז פשוט יותר טוב לך, אתה מרגיש חלק ממשהו."

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות