fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לילך גלבוע הגשימה חלום לאביה והוא לא יודע על כך

אפשר לעשות משהו, לא לשקוע, לא להחמיץ חלומות שלנו ושלהם ואולי אפילו לצמוח מזה
לילך גלבוע. צילום: אלבום משפחתי

על אף מחלתו של אביה באלצהיימר לילך גלבוע תושבת חדרה החליטה להגשים לו את החלום. גלעד גלבוע היה מורה למלאכה, סגן מנהל ומנהל בית-הספר יהודה הלוי בנתניה וגר הרבה שנים בנתניה. הוא חלה באלצהיימר, הדרדר פתאום והפסיק להכיר את בני המשפחה. בתו לילך הוציאה ספר משותף של השירים שלה והצילומים שלו

שם הספר: לָצוּף עַל מֵי הָאֲגַם כתבה: לילך גלבוע צילם: גלעד גלבוע

לילך גלבוע. צילום ליליך גלבוע

לילך גלבוע מעולם לא חשבה להוציא את שיריה כספר. היא כותבת מאז שלמדה לכתוב, רוב השנים בעיקר לעצמה.
היא השתתפה במספר סדנאות כתיבה. היום היא בעלת חברת ומעבירה בעצמה סדנאות כתיבה יוצרת למבוגרים. גם לבני-נוער ולבעלי צרכים מיוחדים.

הטריגר שהוביל בסופו של דבר להוצאת ספר משיריה הייתה מחלתו של אביה, גלעד גלבוע באלצהיימר.  גלעד, מלח הארץ, צנחן לוחם, איש חינוך מוכר בנתניה. מדריך טיולים, צפר וגם צלם ציפורים חלה באלצהיימר לפני  מספר שנים.  לילך, שאיבדה את אביה האהוב, בעודו חי, החליטה לעשות משהו למענו. לפרסם ספר שישלב בין השירים שלה לבין צילומי הטבע שלו.

הרעיון להוציא ספר משותף היה של גלעד ולילך

בראשית הדרך, הרעיון להוצאת ספר הצילומים היה משותף של ליליך וגלעד.  אבל כשמצבו של אביה הדרדר לילך החליטה "לתקשר" איתו באמצעות הספר.

"הרעיון של הספר הוא ליצור דיאלוג בין השירים לבין הצילומים. בין  שפת הגוף המסקרנת והמיוחדת של הציפורים. לבין התחושות והתמונות שהשירים מעלים".

במחסן שבו האב עבד, ניגר ופיסל הוא  שמר את הצילומים. לילך הצליחה למצוא בין שלל המעטפות של הפילמים חבילת תמונות שהשתתפו בתערוכה שהציג ב"בית גבריאל". ועוד הרבה צילומים נמצאו בכונן המחשב.

צפר וצלם אוהב ארץ ישראל . צילום: גלעד גלבוע

"היה לי האבא הכי מושלם שאפשר לבקש. זה לא מובן מאליו במצב הכמעט בלתי אפשרי שנקלענו אליו. למרות המצב אני מצליחה לעשות יצירה משותפת. כביכול ליצור איתו ביחד. אפילו להגשים לו חלום."
ויש ללילך מסר  להעביר למשפחות חולי אלצהיימר: "אפשר לעשות משהו, לא לשקוע וגם לא להחמיץ חלומות שלנו ושלהם. ואפשר אפילו לצמוח מזה" .
15% מהכנסות מכירת העותקים הקשיחים והדיגיטליים נעביר לטובת "עמדא", אשר מלווה משפחות של חולי אלצהיימר.
השירים בספר קליטים ונגישים, ועם זאת מעוררי מחשבה ובהם תמונות פואטיות כמו העלה הצהבהב מהשיר הבא:

בַּקָּשָׁה

קֶשֶׁת פִּלְחָה עֲנָנִים בְּאוֹרָהּ

רוּחַ שִׁבֵּר גַּל

גֶּשֶׁם פָּעַר נַחַל אַכְזָב

נַחַל שָׁחַק גְּרָנִיט

וְרַק עָלֶה צְהַבְהַב

בְּסוֹף יָמָיו

בִּקֵּשׁ לָצוּף

עַל מֵי הָאֲגַם

השירה של לילך גלבוע קצרה, תמציתית וציורית

לילך גלבוע: "כך אני אוהבת לכתוב וכך גם אני אוהבת לקרוא שירה בת זמננו. בעיקר בעידן שבו המידע מציף אותנו מכל עבר, השילוב עם הצילומים מותיר חוויה אסתטית ורגשית.

השתדלתי מאוד ליצור קשר מובן וקליט בין השירים לצילומים. האם חשבתם פעם כמה מסר יכולה ציפור להעביר בשפת הגוף שלה? במהלך המסע המתבונן הזה גיליתי עד כמה הציפורים תקשורתיות, אך גם כמה הזוגיות שלהן יפה ונוגעת וכיצד האהבה שלהן משדרת גם לנו אהבה. גיליתי את שפת הציפורים, צריך רק להתבונן. אני לא מעוניינת להכביד על הקוראים, אלא להפך לאפשר לקוראים חוויה של הנאה אסתטית ולירית ללא כשלים רבים מדי".

לילך גלבוע, מתגוררת בחדרה, מנחת סדנאות כתיבה בשילוב אומנויות, מורה ללשון ולספרות בתיכון, אימא לשני ילדים, בעלת תואר ראשון בספרות ותואר שני בלשון עברית, כותבת שירה, מנהלת קבוצת פייסבוק "עט נובע" ובעלת חברת 'עט נובע' לסדנאות כתיבה ועריכה לשונית.

לחדשות נוספות בנתניה/חדרה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות