fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לקראת יום השואה: פאנל של ניצולי שואה ותלמידי תיכוניים בנתניה

סניף עמותת "עמך" בנתניה, שדואג כל השנה לרווחתם הנפשית והחברתית של ניצולי השואה, לוקח על עצמו ביום השואה תפקיד חשוב והוא לקרב את הציבור הרחב לניצולי השואה, לשמוע, להודות ולחבק.
חברי מועדון עמך נתניה
חברי מועדון עמך נתניה

 

בסניף עמך ברחוב סמילנסקי  יתקיים בתאריך 1.5 בשעה 17:00 פאנל מיוחד שייצור מסע בשבילי הזיכרון העובר מדור לדור. בפאנל ישתתפו ניצולי שואה ותלמידים מבתי ספר תיכוניים בעיר: ש״י עגנון, אלדד ואורט אלתרמן ביניהם יווצר דיאלוג מרגש וחשוב. בפעילות הסניף שמים דגש רב על הקשר הבין הדורי ועל העברת הסיפור לדורות הבאים. זוהי הזדמנות להיחשף למפגש מורכב ומשמעותי ולקחת חלק בשיח עם הניצולים.

ביום השואה, 2.5 בשעה 9:45, ניצולי שואה ומטפלים מהעמותה יערכו טקס מרגש, ניצולי שואה ומטפלים מהעמותה יערכו טקס מרגש, אותו  יעבירו ניצולי השואה עצמם. במהלך הטקס, הם ששרדו את הזוועות יספרו את חוויותיהם וזכרונותיהם. תושבי העיר מוזמנים להשתתף ולשמוע.

לאחר הטקס ( 10:45- 12:45) יתקיימו סדנאות בהנחיית צוות המטפלים של "עמך": יוצרים זיכרון בצבע, צורה וחומר: סטודיו פתוח- אפשרות למתן צורה וממשות לזיכרון, בצד אפשרות להתבוננות בזיכרון העולה ומתגלה מן היצירה. ו-"שירים הם לפעמים…": שירים מזכירים לנו בית ומשפחה, חוויות, תמונות ואנשים לאורך החיים. במפגש ניזכר, נתרגש ונשיר ביחד.

"עמך" שמה דגש רב גם על  בני הדור השני, ילדיהם של ניצולי השואה. כיום יש יותר ויותר מודעות לכך שלעיתים טראומות השואה ממשיכות להשפיע גם על בני הדור השני עשרות שנים לאחר שהסתיימה המלחמה. בשעה 17:00 יתקיים מפגש מיוחד לבני הדור השני – "בשבילי הזיכרון" – במפגש נצפה במופע האישי של אופירה עזריאלי "אני דור שני- כעת תורי לספר" ונערוך שיח קבוצתי על זיכרונות שעיצבו את עולמם של בני הדור השני.

האירועים יתקיימו בסניף "עמך", רח' סמילנסקי 4, קומה ב', נתניה.הכניסה חופשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות