fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לכבוד הווטרנים: יום הניצחון על גרמניה הנאצית יצויין בחדרה בקונצרט חגיגי

רומן גישר עם וטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה) תושבי חדרה. צילום: עיריית חדרה
רומן גישר עם וטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה) תושבי חדרה. צילום: עיריית חדרה

ביום הניצחון ה-74 על גרמניה הנאצית, שיצוין ב-9 במאי, יתקיים קונצרט חגיגי שיתקיים באקו פארק, עם הופעת אורח של הזמר הרוסי המפורסם מקסים לאונידוב וכוכבים מקומיים.

יום הניצחון על גרמניה הנאצית מתקיים כהוקרה ומחווה לווטרנים גיבורי מלחמת העולם השנייה, אשר למרבה הצער מתמעט מספרם עם השנים.

השנה החליטה עיריית חדרה להקדיש למאורע ההיסטורי וללוחמיו האמיצים את הקונצרט החגיגי, בהובלת סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקליטה והאזרחים הוותיקים רומן גישר.

ההיסטוריה הובילה לשילוב שני תאריכים חשובים יחד, הניצחון על גרמניה הנאצית וחגיגות יום העצמאות של המדינה. שני תאריכים אלו שלובים היסטורית אחד בשני ונחגגים בזה אחר זה.

סגן ראש העיר רומן גישר: "הפרק הזה בהיסטוריה העולמית ובהיסטוריה היהודית ראוי להיות חלק בלתי נפרד מהסיפור הישראלי, בעיקר בזכות העובדה שרבים מהחיילים והקצינים שלחמו למעננו חיים היום בינינו. גיבורים בשר ודם שהמדינה חייבת להעלותם על נס".

סיפורי מלחמת העולם השנייה וניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית כולל גם סיפור גבורה יהודי. כחצי מיליון יהודים לחמו בשורות הצבא האדום בזמן מלחמת העולם השנייה, שליש מסך החיילים היהודים בכל הצבאות של חיילות הברית שלחמו בנאצים. מתוכם 167 אלף קצינים  אשר רבים מהם זכו באותות גבורה. יותר מ-200 אלף חיילות וחיילים מצאו את מותם בשדה הקרב ובמחנות השבויים. לדברי סגן ראש העיר: "הניצחון על גרמניה הנאצית הוביל להקמת מדינה ישראל. אילולא ניצחון זה, כנראה שלא היינו עומדים כאן איתנים וחזקים מתמיד, אוחזים בדגל ובהמנון משלנו. יום הניצחון חייב להיות יום לאומי, לא רק של המגזר הרוסי אלא של אומה שלמה, וחשיבותו צריכה לעבור מדור לדור".

יצוין כי בעיר חדרה היום מתגוררים כ-210 וטרנים מתוך אלפים בודדים שעודם בחיים במדינה כולה.  מרביתם עברו את גיל 80, ורק בחודשים האחרונים הלכו לעולמם עשרה וטרנים שלא יזכו לחגוג את יום הניצחון הקרב.
עיריית חדרה מזמינה את כלל הציבור לקחת חלק באירוע יום הניצחון, להגיע ולהוקיר תודה ללוחמים הגיבורים והאמיצים שעדיין חיים בנינו.

בשנים האחרונות לאחר מאמצים רבים הפך יום זה לחג ללאומי, כך שייזכר לדורות הבאים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות